Lidl wycofał ze sklepów partię kaszy gryczanej. „Monitorujemy jakość naszych produktów”
Lidl wycofał ze swoich sklepów produkt „Kuchnia Lidla Kasza gryczana 400g”. W ten sposób firma zareagowała na opublikowanie raportu FoodRentgen i Fundacji Konsumentów, którzy badali kasze gryczane z polskich sklepów na obecność glifosatu. Dopuszczalny wynik przekroczyła m.in. wspomniana wyżej kasza gryczana, którą można było kupić w sieci handlowej Lidl Polska. W związku z tym firma podjęła zdecydowane kroki.
– Po otrzymaniu informacji na temat kaszy gryczanej natychmiast poprosiliśmy naszego dostawcę o przedstawienie jego stanowiska w tej sprawie. Ponadto wycofaliśmy partię wspomnianego produktu ze sprzedaży. Producent zobowiązał się do przeprowadzenia dalszych badań oraz zapewnił nas o zwiększeniu częstotliwości badań surowców i produktów pod kątem pozostałości środków ochrony roślin – poinformowała Aleksandra Robaszkiewicz, Head of Corporate Communication Lidl Polska, w rozmowie z portalspozywczy.pl. Dodała, że wyniki badań „kaszy gryczanej przeprowadzonych przez zewnętrzne akredytowane laboratorium na zlecenie firmy były prawidłowe”. Przedstawicielka Lidla zapewniła także, że sieć „na bieżąco monitoruje jakość produktów na każdym etapie łańcucha dostaw”.