Artykuł sponsorowany

Ubezpieczenie online czy w placówce – wady i zalety, opinie

Dodano:
MetLife Źródło: materiały prasowe
W czasach powszechności internetu większość polis ubezpieczeniowych można zakupić online. Jednak czy rzeczywiście warto się na to zdecydować? Wydaje się, że nie bez powodu większość ubezpieczycieli wciąż posiada placówki stacjonarne, a niektórzy z nich, jak na przykład MetLife, głównie w nich sprzedają ubezpieczenia. Zastanówmy się zatem nad wadami i zaletami zarówno zakupu polisy u agenta ubezpieczeniowego w punkcie, jak i samodzielnie przez internet.

Czy oferta w punkcie jest identyczna z ofertą online?

Wydawać by się mogło, że ubezpieczyciel nie ma żadnego interesu w tym, aby różnicować ofertę w zależności od kanału sprzedaży. Rzeczywiście, w teorii oferta internetowa jest zwykle tożsama z tą stacjonarną. W rzeczywistości jednak dzięki kontaktowi z agentem, będącym przedstawicielem towarzystwa ubezpieczeniowego, w placówce ubezpieczyciela mamy szansę uzyskać o wiele lepsze warunki ubezpieczenia. Wynika to z dwóch powodów:

  • Agent ubezpieczeniowy przeprowadza z klientem rozmowę, podczas której poznaje jego potrzeby, co umożliwia mu zaoferowanie oferty dopasowanej do potrzeb.
  • Agent ma pewne możliwości w kwestii modyfikacji ofert. Są one mocno ograniczone, jednak odwiedzając siedzibę ubezpieczyciela, zwykle możemy liczyć na drobne obniżenie składki lub jakiś bonus niedostępny w ofercie internetowej.

Nie znając się na ubezpieczeniach, często nie mamy wyrobionej opinii i nie do końca zdajemy sobie sprawę z tego, czego naprawdę potrzebujemy. Tym samym mimo zakupienia całkiem atrakcyjnej polisy, możemy nie być z niej w pełni zadowoleni, ponieważ zwyczajnie nie jest ona dostosowana do naszych indywidualnych potrzeb. Specjalista, który ma na koncie setki sprzedanych polis, potrafi ocenić potrzeby klienta i dopasować do nich ofertę. Jak jest to ważne, obrazują wypowiedzi klientów towarzystwa ubezpieczeniowego MetLife. Opinie wyrażane przez nich na temat zakupionych polis są o wiele bardziej pozytywne, jeśli odwiedzili placówkę firmy.

Odpowiedzialność za popełnione błędy

Zawarcie umowy ubezpieczenia poprzedza wypełnienie wniosku. Często niektóre pytania, czy polecenia mogą być niejasne, przez co nietrudno popełnić błąd. Jego konsekwencją może być odmowa zawarcia umowy lub wypłaty środków z tytułu zgłoszonego roszczenia. Wypełniając formularz w obecności agenta, z jego pomocą, mamy większą pewność, że nie popełnimy błędu. Przedstawiciel ubezpieczyciela jest w takim przypadku odpowiedzialny za prawidłowe wypełnienie wniosku.

Zakup polisy przez internet – plusy i minusy

Choć wykupienie polisy w placówce, bezpośrednio u agenta ubezpieczeniowego, wydaje się rozwiązaniem bezpieczniejszym i korzystniejszym, niektórzy decydują się dopiąć transakcję online. Niewątpliwie jest to opcja, która również posiada swoje zalety, takie jak:

  • krótszy czas poświęcony na zakupienie polisy,
  • komfort,
  • możliwość porównania wielu ofert.

Chcesz kupić polisę ubezpieczeniową przez internet? Wystarczy wejść na stronę ubezpieczyciela, wybrać interesującą opcję, wypełnić formularz i gotowe. Można zrobić to wszystko, nie wstając nawet z fotela. Zatem bez wątpienia jest to rozwiązanie szybkie i wygodne. Co więcej, przed zakupem możemy porównać oferty różnych ubezpieczycieli i opinie innych klientów, co również zajmuje niewiele czasu. Z drugiej jednak strony nic nie stoi na przeszkodzie, aby zapoznać się z propozycjami poszczególnych towarzystw ubezpieczeniowych, a następnie udać się do placówki jednego z nich. Posiadając wiedzę zaczerpniętą z internetu, łatwo będzie nam ocenić czy propozycja przedstawiona przez agenta ubezpieczeniowego jest atrakcyjna.

Sprzedaż ubezpieczeń w czasach pandemii

Pandemia koronawirusa zmieniła świat nie do poznania. Zmiany dotknęły również rynku ubezpieczeniowego. Dzisiaj niewskazane są bezpośrednie kontakty z innymi ludźmi. Kontakt społeczny ograniczany jest do minimum. Dlatego też wielu ubezpieczycieli zachęca do zakupu polis przez internet. Mało tego, niektóre towarzystwa ubezpieczeniowe tymczasowo całkowicie zamknęły swoje placówki. Dobrym przykładem jest tu wspomniana już wcześniej firma MetLife. Ubezpieczenia oferowane przez to towarzystwo aktualnie dostępne są także w sprzedaży zdalnej. W przypadku MetLife mamy możliwość zakupu polisy za pośrednictwem agenta dzięki zdalnym kanałom komunikacji, co nie wymaga bezpośredniego spotkania z agentem

Placówka MetLife czy zakup online – ostateczne wnioski

Internet umożliwia zakup polisy ubezpieczeniowej w sposób szybki i wygodny. Jednak jeśli zależy nam na uzyskaniu dopasowanej do naszych potrzeb, atrakcyjnej oferty, prędzej otrzymamy ją w placówce. Nawet najbardziej przyjazna strona internetowa ubezpieczyciela, dobrze przygotowany opis oferty i formularz nie zastąpią kontaktu z agentem. Niestety ze względu na COVID-19 i konieczność zachowania dystansu społecznego, wizyty w placówkach ubezpieczycieli są dzisiaj utrudnione. Istnieje jednak możliwość kontaktu z agentem poprzez zdalne kanały komunikacji i zawarcia umowy ubezpieczenia bez wychodzenia z domu.

Źródło: MetLife
Proszę czekać ...

Proszę czekać ...

Proszę czekać ...

Proszę czekać ...