Młodzi nie chcą serwisu TVP dla młodych. SwipeTo nie zdobyło rzeszy fanów
SwipeTo to serwis internetowy oraz aplikacja, które ruszyły 5 października. Portal z artykułami podcastami i materiałami wideo jest wycelowany w młodych użytkowników w wieku od 17 do 29 lat. Za nową inicjatywą stoi TVP i wydaje się, że jak na razie nie przyciągnęła ona rzeszy fanów.
SwipeTo nie zachwyciło użytkowników?
Wirtualne Media sprawdziły popularność platformy w czwartek 20 października. Jak raportują, aplikację SwipeTo ze sklepu Google Play ściągnęło jedynie nieco ponad 500 użytkowników. Od czasu publikacji newsa z odpowiednim zrzutem ekranu liczba ta nieco wzrosła, bo obecnie statystyki pokazują ponad tysiąc pobrań.
Po dwóch tygodniach oficjalne konta zebrały zaś 760 obserwujących na Instagramie i 37 followersów na TikToku. Biorąc pod uwagę szeroko zakrojoną kampanię medialną – portale społecznościowe jak Facebook, billboardy na ulicach polskich miast i inne reklamy – odzew użytkowników mobilnych nie jest zbyt wielki.
Oto porównanie zainteresowania innymi aplikacjami TVP:
- TVP Sport – +1 mln pobrań (od listopada 2020 r.);
- TVP VOD – +1 mln pobrań (od stycznia 2018 r.);
- TVP Go – +100 tys. pobrań (od lutego 2022 r.);
- TVP Info – +100 tys. pobrań (od kwietnia 2019 roku).
Aplikacje Newonce 3.0 – konkurencyjnego serwisu o podobnej do SwipeTo tematyce – pobrano zaś ponad 100 tys. razy od października 2020 roku. Centrum Informacji TVP przekonuje jednak dziennikarzy WM, że statystyki są w normie.
SwipeTo jest portalem wertykalnym, którego kampania – nastawiona na budowanie zasięgów w długoterminowym horyzoncie czasowym – dopiero wystartowała. Liczba użytkowników, którzy codziennie odwiedzają serwis jest na tym etapie zadowalająca. Zgodnie z założeniami, grono osób pojawiających się na stronie, jak i korzystających z aplikacji będzie sukcesywnie rosło.
Czy SwipeTo ma sens?
– SwipeTo próbuje szaleńczej misji - zrobić młodzieżowy serwis dla wszystkich i o wszystkim. Historia pokazuje, że takie próby udają się bardzo bardzo rzadko. Praktycznie nigdy – ocenia dla serwisu Paweł Stremski z Nowego®Ładu, który na co dzień prowadzi niestandardowe projekty reklamowe i komunikacyjne.
Zdaniem eksperta internet jest obecnie pełen wysoko wyspecjalizowanych portali – o gamingu, muzyce, modzie, filmach i serialach, podróżach i tak dalej. Do tego dochodzą niezależne kanały na platformach takich jak YouTube czy influencerzy na Instagramie. SwipeTo wydaje się zaś z ok. 30-osobową redakcją złapać wszystkie sroki za ogon.
– SwipeTo wchodzi na rynek, gdzie istnieją budowane od wielu lat świetne media o podobnym profilu i feelingu, czyli Noizz.pl i Newonce. Na razie nie widać, w czym SwipeTo chciałoby być od nich lepsze (...) Podpięcie serwisu pod tubę propagandową TVP automatycznie skreśla ten serwis dla wielu czytelników – podsumowuje Stremski.