Biedronka wprowadza zmiany w regulaminie. Zamiast gotówki otrzymamy voucher

Dodano:
Biedronka Źródło: Shutterstock / Alexa_Space
Po raz trzeci w ciągu kilku miesięcy sieć dyskontów Biedronka wprowadza zmiany w regulaminie zwrotów i reklamacji. Od poniedziałku łatwiej będzie zwrócić zakupiony towar. Zamiast pieniędzy klienci otrzymają vouchery.

Jedna z największych sieci handlowych w Polsce zapowiedziała wprowadzenie licznych zmian. Od przyszłego tygodnia we wszystkich sklepach Biedronki będzie obowiązywał nowy regulamin zwrotów i reklamacji.

Klienci będą mieli więcej czasu na dokonanie zwrotów

Od poniedziałku 13 marca klienci będą mogli zwrócić zakupiony produkt w ciągu 30 dni od daty zakupu. Dotychczas kupujący mogli to uczynić w ciągu dwóch tygodni. To jedna z korzystnych zmian, jakie wprowadzi Biedronka, z pozostałych nie wszyscy klienci będą zadowoleni.

„Klienci mogą dokonać zwrotu towarów pełnowartościowych wyłącznie w sklepie Biedronki, w którym dokonano zakupu” — poinformowała sieć dyskontów w nowym regulaminie. Dotychczas kupujący mogli zwrócić towar w dowolnym markecie tej sieci, wyjątek stanowiły sklepy franczyzowe.

Za zwrócony towar nie otrzymamy pieniędzy. Zamiast gotówki będzie voucher

Jak wynika z zapowiedzi Biedronki, ważnych zmian będzie znacznie więcej. Zgodnie z nowym regulaminem oprócz zwrotu niechcianych towarów zmieni się także kwestia rozliczenia. Zamiast wypłaty gotówki jak jest obecnie, po zmianach klient będzie otrzymywał voucher płatniczy na kwotę stanowiącą równowartość zwracanego produktu. Zwroty obwarowane są jednak pewnymi wymogami.

Towar będzie można zwrócić jeśli nie wykorzystaliśmy przy jego zakupie voucherów promocyjnych. Poza tym towar nie może być sprzedawany w ramach niektórych akcji marketingowych czy wyprzedaży. „Część zasad zwracania towaru nie ulegnie zmianie” — informuje Business Insider.

Podstawą do zwrotu towaru będzie paragon

W dalszym ciągu podstawą do zwrotu towaru będzie okazanie paragonu. „Nie zmieni się także jedenastu produktów, które nie podlegają zwrotom” — czytamy. W marketach tej sieci nie zwrócimy produktów spożywczych, alkoholu i papierosów, kwiatów, środków higieny osobistej, bielizny i skarpetek czy środków farmaceutycznych.

Biedronka zmienia regulamin po raz trzeci w ciągu kilku ostatnich miesięcy. Pierwszy raz sieć wprowadziła zmiany we wrześniu 2022 roku. Kolejne pojawiły się w regulaminie w styczniu tego roku. Z kolei zmiany, które zostaną wprowadzone 13 marca, będą dotyczyły produktów, które kupiono od tego dnia.

Zdaniem ekspertów możliwość łatwego i szybkiego zwrotu zakupionych wcześniej produktów to wyjście naprzeciw oczekiwaniom klientów. – To jeden z podstawowych czynników, które decydują o wyborze danej placówki handlowej — przekonują.

Źródło: Business Insider
Proszę czekać ...

Proszę czekać ...

Proszę czekać ...

Proszę czekać ...