Uważaj na ten nr telefonu. Oszuści podszywają się pod znaną instytucję

Dodano:
Starsza pani rozmawiająca przez telefon Źródło: Shutterstock
Komisja Nadzoru Finansowego ostrzega przed oszustami podającymi się za pracowników instytucji. Niestety w tym wypadku łatwo dać się nabrać, ponieważ wykorzystują w tym celu prawdziwy numer telefonu instytucji.

Urząd Komisji Nadzoru Finansowego (UKNF) wydał ostrzeżenie przed oszustami podającymi się za pracowników instytucji. Cyberprzestępcy wykorzystują rzeczywisty numer urzędu. – Ostrzegamy przed oszustami, którzy podszywają się pod pracowników Urzędu Komisji Nadzoru Finansowego (UKNF). Wykorzystują do tego prawdziwy numer telefonu naszego urzędu – czytamy w komunikacie zamieszczonym na stronie i w mediach społecznościowych urzędu.

KNF ostrzega przed oszustami. Czym jest spoofing?

Urząd wskazuje, że metoda, którą posługują się oszuści, to spoofing. Jest to rodzaj ataku, w którym cybeprzestępcy używają narzędzi, które pozwalają im podszywać się pod dowolnie wybrany numer telefonu. Najczęściej podszywają się pod numer telefonu banku bądź instytucji publicznej. – Przestępcy mogą podszyć się pod dowolny numer telefonu – ostrzega UKNF.

Osobom, które odebrały podejrzane połączenie telefoniczne urząd zaleca, aby nie podawali żadnych swoich danych, a jeśli dzwoniący podaje się za osobę, której dane widnieją na stronie KNF, w strukturze organizacyjnej Urzędu Komisji, najlepiej rozłączyć się i zadzwonić na infolinię UKNF w celu weryfikacji tej osoby. – Jeżeli to próba oszustwa, niezwłocznie zawiadom policję – radzi UKNF.

Ostrzeżenie przed oszustami wydał niedawno mBank. Cyberprzestępcy dzwonią do wybranych osób podając się za pracownika banku. W celu uwiarygodnienia się przesyłają fałszywe pismo o współpracy z KNF. – Oszuści mówią o współpracy z KNF i w ten sposób próbują uwiarygodnić swoją tożsamość. W tym celu, wysyłają za pomocą znanych komunikatorów fałszywe pismo z KNF. Takie działania mają na celu kradzież Twoich pieniędzy – czytamy w komunikacie zamieszczonym przez mBank.

Bank radzi, aby nigdy nie podawać poufnych kodów BLIK i nie zlecać przelewów na prośbę osoby dzwoniącej, która podaje się za pracownika banku. Nie należy również podawać w rozmowie telefonicznej swoich danych do logowania i instalować aplikacji zdalnego dostępu.

Źródło: KNF
Proszę czekać ...

Proszę czekać ...

Proszę czekać ...

Proszę czekać ...