T-Mobile – miejsce pracy przyjazne dla każdego
To właśniezróżnicowane zespoły złożone z osób o różnych kompetencjach, mających różne doświadczenia i odmienne punkty widzenia wynikające z takich czynników jak różnice metrykalne, utożsamiana płeć, stan zdrowia czy wyznawana religia generują więcej unikatowych pomysłów. Wiem o tym w T-Mobile, dlatego stawiamy na inkluzywność, działanie w sposób niedyskryminacyjny i budowanie polityki różnorodności.
Takie wartości przyciągają cennych pracowników. Firmy, które biorą pod uwagę powyższe czynniki oraz wyznają zasadę równości szans, należą do najbardziej cenionych i najwyżej ocenianych miejsc pracy. Wyznaczają też kierunek zmian, które zachodzą w podejściu do osób zatrudnionych oraz korzystających z ich usług. Przedsiębiorstwo, w którym każdy może być sobą, tworzy dobrą atmosferę, co wpływa na sprawność działania i umożliwia osiąganie celów biznesowych. Tak właśnie jest w naszej firmie.
Integrująca różnorodność
Docenianie różnorodności przez T-Mobile ma odbicie między innymi w realizacji misji Connected asOne (połączeni jako jedność), która polega na okazywanie pełnej akceptacji i szacunku dla każdej pracującej osoby, bez względu na wiek, płeć, pochodzenie czy poglądy, co wyraża się między innymi poprzez organizowanie szkoleń z zakresu wyznawanych wartości, inspirujących spotkań z przedstawicielami i przedstawicielkami różnych środowisk, a także poprzez inicjatywy skierowane do grup powszechnie marginalizowanych.
W T-Mobile funkcjonują grupy pracownicze, które działają na rzecz takich osób. Magenta Women Network wspiera kobiety, Magenta Pride działa na rzecz praw społeczności LGBTQIA+, a grupa Pokolenie T ma na celu integrację między pokoleniową.
Firma deklaruje, że w ramach poszanowania różnorodności jest gotowa wziąć pod uwagę kolejne wymiary różnorodności, na przykład takie jak wykształcenie, sytuacja rodzinna, kultura, język, sposób myślenia i pracy, forma zatrudnienia lub współpracy oraz doświadczenie.
T-Mobile stawia na wymianę doświadczeń i szybkie adaptowanie się do zmian, czemu sprzyja mix różnych kompetencji i doświadczeń, osobowości, temperamentów i poglądów. I ta różnorodność stanowi największą siłę firmy.
Komunikacja łącząca pokolenia
W T-Mobile pracownicy mogą czuć się swobodnie na każdym etapie kontaktu z firmą. Od początku traktowani są jako partnerzy, co wyraża się w dialogu i uważnym wsłuchiwaniu się w ich potrzeby. Dotyczy to osób z różnych środowisk i reprezentujących różne pokolenia, dobra komunikacja łączy ludzie, niezależnie od ich unikatowych cech.
„Życie to rozmowy” brzmi hasło hasła komunikacji employer brandingowej, stanowiące połączenie misji T-Mobile i kultury #MagentaTeam.
Na etapie rekrutacji, aby kandydaci mogli poznać firmę jak najlepiej, nacisk położony jest na jakość rozmów rekrutacyjnych, które zapewniają przestrzeń na dialog i obustronne zadawanie pytań. Menedżerowie są regularnie szkoleni z zakresie candidate experience. Ponieważ, szczególnie na tym etapie ważny jest feedback, każdy kandydat otrzymuje informację zwrotną a także ankiety NPS, w których proszony jest o ocenę doświadczeń podczas rekrutacji. Uzyskiwane dzięki temu sugestie pozwalają ulepszyć stosowane procedury.
Z osobami, które stały się członkami #MagentaTeam, kontynuowana jest kultura otwartego kontaktu. Podczas procesu pre-onboardingu odbywa się stała obustronna komunikacja za pomocą platformy i regularnie przekazywanych wiadomości. Kandydaci po przyjęciu oferty otrzymują namiary do swoich przełożonych i nawigatorów, by mieć z nimi kontakt i możliwość zadawania pytań jeszcze przed rozpoczęciem pracy. Dzięki temu pierwszego dnia nie czują się zagubieni i mają poczucie komfortu i bezpieczeństwa. Poza tym całodzienna sesja online umożliwia nowym pracownikom poznanie wielu osób z najważniejszych obszarów T-Mobile Polska. Takie działania są przyjmowane z zadowoleniem, co ma odbicie w wynikach NPS onboardingu, który w 2023 roku wynosił 74.
Dialog z pracownikami jest ważny także po zakończeniu ich wdrożenia do nowego miejsca pracy. Kultura #Magenta Team jest budowana na bazie komunikacji, słuchania i dawania każdemu możliwości wyrażania własnego zdania. Dzięki temu pracownicy mogą przekazywać istotne informacje o rzeczach, które doceniają, ale także o tych, które wymagają zmiany lub usprawnienia. Dwa razy w roku otrzymują anonimową ankietę, w której zadawane są pytania, dotyczące wartości istotnych w budowaniu kultury #Magenta Team, takich jak współpraca, kontakt z liderem, zaufanie, praca w zespole, możliwości rozwoju itd. W ostatniej ankiecie wzięło udział 87 procent pracowników, co dobrze świadczy o sile wspólnej komunikacji. Stay Interview to proces ciągłego feedbacku, który pomaga liderom w codziennym zarządzaniu zespołem. Natomiast Exit Interview to kwestionariuszowe badanie osób, które zdecydowały się odejść z T-Mobile. Jego analiza pozwala wyeliminować czynniki, które mogą wpływać na decyzje pracowników o odejściu, tworząc harmonijne środowisko pracy.
Programy dla różnorodnych grup
T-Mobile wspiera ciągły rozwój pracowników na każdym etapie ich zawodowej kariery i proces ten też jest oparty na komunikacji. Program WeGrow, który pomaga budować i utrzymać stała relację z liderem, obejmuje nie tylko rozmowy z przełożonym skoncentrowane na przyszłości w firmie, ale także informacje zwrotne otrzymywane od współpracowników.
Magenta Start to program stażowy dla absolwentów i absolwentek oraz studentów i studentek ostatnich lat studiów. Oferuje zatrudnienie w wybranych zespołach, pomoc mentora i opiekuna oraz możliwość realizacji ambitnych projektów.
Natomiast Magenta Talents Squad to program kierowany do uzdolnionych i kreatywnych młodych ludzi. Trwa 12 miesięcy, jego uczestnicy poznają firmę, zespoły, z którymi współpracują w ramach realizacji jednego z projektów strategicznych oraz swoje cele biznesowe oraz mają zagwarantowaną swobodę w tworzeniu rozwiązań i wdrażaniu działań. Rozwój uczestników programu wspierany jest przez współpracę z mentorem, dedykowane szkolenia, społeczność Talentów i regularny feedback. To wszystko sprawia, że mogą oni wykazać się kreatywnością i wykorzystać swoje talenty i możliwości. Po zakończeniu programu i zaprezentowaniu wyników swojej pracy kandydaci mogą dalej rozwijać się w #MagentaTeam w roli specjalistów.
Troska o wszystkich pracowników
Dla wszystkich pracowników przeznaczone są benefity pozapłacowe, takie jak opieka medyczna, pakiety sportowe czy specjalna oferta abonamentowa. Na platformie benefitowej można znaleźć szeroką ofertę świadczeń, która pozwalają zadbać o ciało, duszę i umysł i każdy może z niej wybrać, to z czego chciałby skorzystać. T-Mobile oferuje także każdemu dodatkowy dzień urlopu z okazji urodzin lub imienin.
Akademia T-Mobile zapewnia wszystkim dostęp do platform szkoleniowych takich jak Percipio i Coursera, do programów Re/Upskillingowych i rekrutacji wewnętrznych. Firma słucha swoich pracowników i dostosowuje do ich potrzeb swoje rozwiązania. Dzięki takiemu podejściu w T-Mobile tworzy się przyjazna atmosfera, a zatrudnieni lubią nie tylko ze sobą pracować, ale także spotykać się poza pracą.
Działania na rzecz pracowników wynikają z zasad DE&I (diversity, czyli różnorodność, equality czyli równe szanse oraz inclusion – włączenie), będących kluczowym elementem polityki odpowiedzialności społecznej, stosowanej przez firmę, będącą częścią Międzynarodowej korporacji Deutsche Telekom.
Postawa oparta na szacunku i tolerancji, a także aktywne działanie na rzecz eliminowania barier między ludźmi stanowią klucz do długoterminowego sukcesu biznesowego. Pozwala tworzyć nie tylko innowacyjne usługi, z których chętnie korzystają inni, ale także najlepsze miejsca pracy, stawiające na pierwszym miejscu człowieka i jego dobrostan.
Za działania na rzecz równości oraz wkład w tworzenie środowiska bez barier T-Mobile był niejednokrotnie nagradzana. Firma znalazła się już po raz czwarty w gronie wyróżnionych pracodawców w badaniu Diversity IN Check, prowadzonym przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Potwierdza to, że regularnie i sukcesywnie realizuje działania związane z zapewnieniem różnorodności, równości i inkluzywności.