Nie ma wojny z NFZ
Dodano:
Prywatne ubezpieczenie zdrowotne pomoże, ale nie zastąpi ubezpieczenia w NFZ mówi Anna Rulkiewicz, prezes Grupy Lux Med, która jako jedna z pierwszych firm medycznych decyduje się na wprowadzenie ich na polski rynek.
Marcin Cichoński: Wybierają się państwo na wojnę z NFZ?
Anna Rulkiewicz: Nie wybieramy się z nikim na wojnę, nie takie są nasze aspiracje. Jesteśmy dzisiaj ważnym elementem systemu opieki zdrowotnej, ale nie można tu mówić o konkurowaniu z NFZ, raczej o wzajemnym uzupełnianiu i symbiozie. W ciągu 20 lat działalności znacznie rozbudowaliśmy naszą sieć ambulatoryjnej opieki specjalistycznej. Mamy pod opieką ponad milion pacjentów i tym samym odciążamy placówki publiczne, oferując również opiekę medyczną w ramach kontraktu z NFZ. W obsłudze pacjentów w ramach kontraktu z NFZ specjalizują się nasze placówki medycyny rodzinnej.
Czemu zatem mają służyć plany wejścia na rynek prywatnych ubezpieczeń zdrowotnych?
Podążamy za potrzebami rynku i klientów. Uważamy, że jest to nieuchronny kierunek rozwoju prywatnych usług medycznych, zwłaszcza jeżeli chodzi o klientów indywidualnych. Naszą ofertę ubezpieczeniową rozpoczęliśmy od sprzedaży polis grupowych, ale w ciągu najbliższych kilku miesięcy uruchomimy również ofertę skierowaną do klientów indywidualnych. Abonamenty medyczne cieszą się szczególnie dużym uznaniem wśród klientów korporacyjnych, stąd decyzja o stworzeniu nowej propozycji dla pacjentów indywidualnych.
To pierwszy taki produkt w Polsce? Kto jest państwa konkurentem?
Nie jesteśmy pierwszą siecią medyczną w Polsce, która uruchomiła ofertę ubezpieczeń zdrowotnych, ale ? ze względu na skalę działania ? jesteśmy firmą, która gwarantuje dostęp do największej liczby placówek medycznych. Mamy dzisiaj 71 własnych placówek i współpracujemy z 1,5 tys. w całej Polsce.
Jak takie prywatne ubezpieczenie zdrowotne ma działać?
Nieodłączną cechą ubezpieczenia jest szacowanie ryzyka, które ma również wpływ na kształt oferty. Tak jak wspominałam, nasze ubezpieczenia będą docelowo skierowane głównie do klientów indywidualnych. Ponadto ważną rolę będą odgrywały ubezpieczenia szpitalne, które również będą mogły być atrakcyjnym uzupełnieniem abonamentów.
Do kogo ta oferta jest skierowana?
Działalność ubezpieczeniową rozpoczynamy od ubezpieczeń grupowych, skierowanych do firm, które zatrudniają minimum 10 osób. Do końca roku planujemy również uruchomienie ubezpieczeń indywidualnych.
Gdybym chciał takie ubezpieczenie wykupić, to ile mnie to będzie kosztować i co w zamian dostanę?
Obecnie oferujemy kilka modułów ubezpieczeń ? ambulatoryjne, szpitalne, ubezpieczenie w razie poważnego zachorowania i ubezpieczenie następstw nieszczęśliwych wypadków. Cena zawsze jest uzależniona od zakresu opieki, na którą zdecyduje się pacjent, a także innych indywidualnych uwarunkowań związanych z wiekiem, przebytymi chorobami, trybem życia itp., czyli czynnikami wpływającymi na szacowane ryzyko. Przewidujemy, że cena ubezpieczenia indywidualnego może się kształtować od ok. 130 zł miesięcznie.
Na jakie zainteresowanie państwo liczą? Na ile oceniają wartość tego rynku?
Trudno nam to dzisiaj oszacować. Przewidywania są bardzo zróżnicowane. Zależy to również od rozwiązań systemowych, takich jak np. utworzenie koszyka świadczeń gwarantowanych, co będzie w naturalny sposób skłaniało nabywców do szukania sposobów finansowania opieki spoza katalogu opieki gwarantowanej. Ponadto niewątpliwie zainteresowanie wykupieniem takich ubezpieczeń będzie większe, jeśli będzie można skorzystać z ulg podatkowych.
Lux Med jest jednym z największych graczy na polskim rynku prywatnych usług medycznych. Przekształcają państwo firmę. Jakie są plany na przyszłość?
Ogłoszony właśnie rebranding stanowi zwieńczenie procesu integracji marek wchodzących w skład Grupy Lux Med. Dzisiaj jesteśmy liderem rynku opieki medycznej i zależy nam na umacnianiu obecnej pozycji. Nasz potencjał pozwala na rozwój w kilku kierunkach. Jeden to w opiece ambulatoryjnej wejście do miast średniej wielkości ? jesteśmy już tam obecni, ale to dopiero pierwszy krok. Ponadto interesuje nas udział w prywatyzacji szpitali, a także w możliwej konsolidacji tego rynku. Interesuje nas też obecność na rynku opieki wysokospecjalistycznej i diagnostyki. Dużą wagę przykładamy do zastosowania nowych technologii, zwłaszcza w budowaniu relacji z pacjentem i zapewnianiu mu różnych form zdalnego kontaktu i konsultacji również poza gabinetem. Na pewno ważne miejsce w naszej strategii będą zajmowały również ubezpieczenia zdrowotne. Reasumując, chcemy umocnić pozycję największej firmy oferującej szeroko rozumianą opiekę medyczną. Naszą ambicją jest stać się partnerem medycznym najchętniej wybieranym przez pacjentów.
Anna Rulkiewicz: Nie wybieramy się z nikim na wojnę, nie takie są nasze aspiracje. Jesteśmy dzisiaj ważnym elementem systemu opieki zdrowotnej, ale nie można tu mówić o konkurowaniu z NFZ, raczej o wzajemnym uzupełnianiu i symbiozie. W ciągu 20 lat działalności znacznie rozbudowaliśmy naszą sieć ambulatoryjnej opieki specjalistycznej. Mamy pod opieką ponad milion pacjentów i tym samym odciążamy placówki publiczne, oferując również opiekę medyczną w ramach kontraktu z NFZ. W obsłudze pacjentów w ramach kontraktu z NFZ specjalizują się nasze placówki medycyny rodzinnej.
Czemu zatem mają służyć plany wejścia na rynek prywatnych ubezpieczeń zdrowotnych?
Podążamy za potrzebami rynku i klientów. Uważamy, że jest to nieuchronny kierunek rozwoju prywatnych usług medycznych, zwłaszcza jeżeli chodzi o klientów indywidualnych. Naszą ofertę ubezpieczeniową rozpoczęliśmy od sprzedaży polis grupowych, ale w ciągu najbliższych kilku miesięcy uruchomimy również ofertę skierowaną do klientów indywidualnych. Abonamenty medyczne cieszą się szczególnie dużym uznaniem wśród klientów korporacyjnych, stąd decyzja o stworzeniu nowej propozycji dla pacjentów indywidualnych.
To pierwszy taki produkt w Polsce? Kto jest państwa konkurentem?
Nie jesteśmy pierwszą siecią medyczną w Polsce, która uruchomiła ofertę ubezpieczeń zdrowotnych, ale ? ze względu na skalę działania ? jesteśmy firmą, która gwarantuje dostęp do największej liczby placówek medycznych. Mamy dzisiaj 71 własnych placówek i współpracujemy z 1,5 tys. w całej Polsce.
Jak takie prywatne ubezpieczenie zdrowotne ma działać?
Nieodłączną cechą ubezpieczenia jest szacowanie ryzyka, które ma również wpływ na kształt oferty. Tak jak wspominałam, nasze ubezpieczenia będą docelowo skierowane głównie do klientów indywidualnych. Ponadto ważną rolę będą odgrywały ubezpieczenia szpitalne, które również będą mogły być atrakcyjnym uzupełnieniem abonamentów.
Do kogo ta oferta jest skierowana?
Działalność ubezpieczeniową rozpoczynamy od ubezpieczeń grupowych, skierowanych do firm, które zatrudniają minimum 10 osób. Do końca roku planujemy również uruchomienie ubezpieczeń indywidualnych.
Gdybym chciał takie ubezpieczenie wykupić, to ile mnie to będzie kosztować i co w zamian dostanę?
Obecnie oferujemy kilka modułów ubezpieczeń ? ambulatoryjne, szpitalne, ubezpieczenie w razie poważnego zachorowania i ubezpieczenie następstw nieszczęśliwych wypadków. Cena zawsze jest uzależniona od zakresu opieki, na którą zdecyduje się pacjent, a także innych indywidualnych uwarunkowań związanych z wiekiem, przebytymi chorobami, trybem życia itp., czyli czynnikami wpływającymi na szacowane ryzyko. Przewidujemy, że cena ubezpieczenia indywidualnego może się kształtować od ok. 130 zł miesięcznie.
Na jakie zainteresowanie państwo liczą? Na ile oceniają wartość tego rynku?
Trudno nam to dzisiaj oszacować. Przewidywania są bardzo zróżnicowane. Zależy to również od rozwiązań systemowych, takich jak np. utworzenie koszyka świadczeń gwarantowanych, co będzie w naturalny sposób skłaniało nabywców do szukania sposobów finansowania opieki spoza katalogu opieki gwarantowanej. Ponadto niewątpliwie zainteresowanie wykupieniem takich ubezpieczeń będzie większe, jeśli będzie można skorzystać z ulg podatkowych.
Lux Med jest jednym z największych graczy na polskim rynku prywatnych usług medycznych. Przekształcają państwo firmę. Jakie są plany na przyszłość?
Ogłoszony właśnie rebranding stanowi zwieńczenie procesu integracji marek wchodzących w skład Grupy Lux Med. Dzisiaj jesteśmy liderem rynku opieki medycznej i zależy nam na umacnianiu obecnej pozycji. Nasz potencjał pozwala na rozwój w kilku kierunkach. Jeden to w opiece ambulatoryjnej wejście do miast średniej wielkości ? jesteśmy już tam obecni, ale to dopiero pierwszy krok. Ponadto interesuje nas udział w prywatyzacji szpitali, a także w możliwej konsolidacji tego rynku. Interesuje nas też obecność na rynku opieki wysokospecjalistycznej i diagnostyki. Dużą wagę przykładamy do zastosowania nowych technologii, zwłaszcza w budowaniu relacji z pacjentem i zapewnianiu mu różnych form zdalnego kontaktu i konsultacji również poza gabinetem. Na pewno ważne miejsce w naszej strategii będą zajmowały również ubezpieczenia zdrowotne. Reasumując, chcemy umocnić pozycję największej firmy oferującej szeroko rozumianą opiekę medyczną. Naszą ambicją jest stać się partnerem medycznym najchętniej wybieranym przez pacjentów.