Im jesteśmy starsi i lepiej wykształceni, tym szybciej żyjemy! (Z cyklu: w pogoni za spokojem)

Dodano:

 

 

Im jesteśmy starsi i lepiej wykształceni, tym szybciej żyjemy!

(Z cyklu: w pogoni za spokojem)

 

Wielkimi krokami zbliżają się święta, a wraz z nimi świąteczna gorączka i pośpiech. W sklepach już słychać kolędy i gwiazdkowe melodie, a Ty jeszcze nie miałeś czasu nawet pomyśleć o prezentach? Nie jesteś sam. Z tym problemem boryka się coraz więcej osób. Według badań marki Bosch przeprowadzonych w ramach kampanii Perfekcja w Twoim rytmie, tempo życia Polaków w wieku 15 - 50 lat stale wzrasta.  Tym radykalnym zmianom przygląda się nasz ekspert dr Tomasz Sobierajski.

 

 

W ocenie większości respondentów żyjemy coraz szybciej, przyśpiesza nie tylko nasze tempo życia, ale także tempo zmian w otaczającym nas świecie. Takie statystyki wpływają na nasze podejście oraz na coraz wyższe wymagania w stosunku do urządzeń codziennego użytku. Oczekujemy od nich nie tylko szybkości obsługi, ale przede wszystkim niezawodności.

 

 

Życie Polaków przyśpiesza wraz z wiekiem i wykształceniem

 

Badanie przeprowadzone przez IIBR na zlecenie marki Bosch, na reprezentatywnej grupie 800 osób metodą CAWI (Omnibus online) dowodzi, że aż 59% z nas ocenia życie jako szybkie lub zbyt szybkie. Twierdzą tak przede wszystkim osoby pracujące (68%) i z wykształceniem wyższym (67%). Jedynie co czwarty badany uznał, że szybkość życia jest w sam raz, a co ósmy ocenił je jako zbyt wolne.

 

Aż co trzeci z nas twierdzi, że żyje szybciej, niż inne osoby z jego otoczenia. Takich obserwacji zazwyczaj nie dokonują jedynie osoby młode, studenci i uczniowie, osoby niepracujące oraz mieszkańcy wsi.

Szczegółowa analiza wyników badań pokazuje ważną zależność, związaną z oceną tempa życia Polaków. Im człowiek starszy i im wyższe ma wykształcenie, tym jego tempo życia jest szybsze, bowiem aż dwie trzecie badanych (64%) w wieku od 35 do 50 lat uważa, że tempo jego życia jest szybkie. Na pierwszy rzut oka nie ma w tym nic dziwnego. Opierając się bowiem na danych statystycznych możemy założyć, że osoby w tym wieku mają poczucie szybszego tempa życia, ponieważ z biegiem lat przybywa im obowiązków.  Żyją w związkach, mają dzieci, pracują nierzadko na kilku etatach. Jednak moim zdaniem to nie jedyny efekt zwiększenia poczucia wzrostu tempa życia wśród tej grupy ludzi  zauważa dr Tomasz Sobierajski

 

 

Mieszkańcy większych miast z wyższym wykształceniem lubią żyć szybko!

 

3 na 4 Polaków  dostrzega w ostatnich latach zmiany w tempie swojego życia. Co ciekawe badani nie są jednoznaczni w ocenie tego zjawiska. Mniej więcej tyle samo respondentów ocenia tę zmianę pozytywnie (32%) i negatywnie (36%) komentuje wyniki dr Tomasz Sobierajski. 1/3 badanych  odebrała zmiany w sposób  pozytywny (głównie w grupie 25-34 lat, wykształconych mieszkańców dużych miast), a kolejna  1/3 w sposób negatywny (raczej mężczyźni młodzi lub dojrzali oraz osoby słabiej wykształcone). Polacy, którzy w ostatnich latach zauważyli zwolnienie swojego tempa życia, oceniają je jako element negatywny (43%), nie zaś pozytywny (22%).

 

 

W sprzęcie AGD liczy się niezawodność, oszczędność i szybkość obsługi

 

Pomimo zabiegania i braku czasu, aż 80% Polaków jest zadowolonych z posiadanego sprzętu AGD. Niezależnie od kategorii związanej z wiekiem, pracą i zarobkami od sprzętu oczekujemy przede wszystkim, aby był niezawodny. Wyjątkiem jest tu jedynie rozkład odpowiedzi względem płci. Na niezawodność sprzętu zwracają dużo większą uwagę mężczyźni (56%), niż kobiety (38%). Kobiety też częściej zwracają uwagę na oszczędność energii podczas używania sprzętów (59% kobiet wobec 50% mężczyzn) i na szybkość obsługi (co czwarta kobieta - 27% i co piąty mężczyzna - 20%).

Co ciekawe, im ktoś młodszy, bardziej zapracowany i mieszkający w większym mieście, tym ważniejszym oczekiwaniem jest, ażeby sprzęt AGD działał szybko. Dla przykładu, osoby bezrobotne oceniające w większości swoje tempo życia jako wolne, zbyt wolne lub w sam raz, dwa razy rzadziej zwracają uwagę na szybkość sprzętu, niż osoby pracujące lub uczące się (12% dla niepracujących/bezrobotnych i 25% dla pracujących dorywczo lub na stałe oraz 29% dla uczących się lub studiujących).

 

 

Mężczyźni wymagają od sprzętu lepszego dostosowania się do ich potrzeb!

Jeśli chcielibyśmy coś zmienić w naszym AGD, to jest to głównie elastyczność urządzeń w stosunku do naszych potrzeb (45%) lub zbyt wolne działanie (34%). Co ciekawe, wyższe wymagania wobec artykułów gospodarstwa domowego mają mężczyźni, nie kobiety (56% mężczyzn jako wadę wskazywało brak elastyczności urządzeń, ten sam problem wskazywało zaledwie 33% kobiet).

 

Jesteśmy eco, tylko gdy możemy zaoszczędzić

Ponad połowa Polaków wymaga od AGD oszczędności energii, a 41% zwraca szczególną uwagę na niskie koszty eksploatacji. Podkreślmy, że oszczędność energii była wyjątkowo ważna dla osób niepracujących (72%), podczas gdy waga tej zmiennej wśród osób o dochodach w  gospodarstwie domowych powyżej 3000 złotych, spadała dramatycznie do 38%. Dla osób  znajdujących się w dobrej sytuacji materialnej, bardziej niż oszczędność energii, liczyła się niezawodność urządzeń (71%).

 

O ile wyniki badań wskazujące na przyśpieszenie tempa życia Polaków nie są zaskakujące, o tyle szczegółowe informacje na temat postrzegania tych zmian przez poszczególne grupy osób mogą być interesujące. Są one szczególnie ważne z punktu widzenia producenta sprzętu, który jako jedną z głównych cech podkreśla dostosowywanie urządzeń do rosnących i zmiennych oczekiwań użytkowników.

 

Marka  Bosch,  w  ramach  swojej  kampanii  Perfekcja  w  Twoim  rytmie  podkreśla,  że  pralki  z  funkcją  VarioPerfect  to  przede  wszystkim  nowatorski  i  inteligentny  system,  dzięki  któremu  można  prać  ubrania  według  swoich  potrzeb  i  w najbardziej  wygodny  sposób,  wręcz  dostosowany  do  tempa  życia  jej  użytkownika.  Z  opcją  TimePerfect  skrócimy  czas  prania  do  60%,  z  kolei  funkcja  EcoPerfect  pozwala  na  zredukowanie  zużycia  energii  nawet  o  40%,  chroniąc  przy  tym  środowisko  naturalne.

*Badanie  Jak Polacy postrzegają tempo swojego życia? przeprowadzone przez Interaktywny Instytut Badań Rynkowych metodą CAWI na reprezentatywnej grupie 800 Polaków w wieku od 15 do 50 lat w czerwcu 2013 roku, na zlecenie firmy The Addictives działającej dla marki Bosch w ramach kampanii pralek VarioPerfect. 

The Addictives

The Addictives to agencja komunikacji marek, która w jednym miejscu łączy budowanie strategii, kreację, działania PR oraz e-commerce i wykorzystywanie nowych technologii. Firma jest spółką parasolem" w grupie z faceADDICTED i Mobberry, a jej właścicielami są Anna Robotycka i Piotr Krauschar.

The Addictives jest niezależną agencją.

Koncern BSH

Firma BSH Sprzęt Gospodarstwa Domowego jest polską spółką-córką niemieckiego koncernu BSH Bosch und Siemens Hausgeräte GmbH z siedzibą w Monachium. Globalne roczne obroty wynoszą ponad 9,8 mld EUR (2012), co daje mu jedną z najsilniejszych pozycji na światowym rynku urządzeń gospodarstwa domowego. BSH GmbH został utworzony w 1967 roku, jako joint venture pomiędzy firmami Robert Bosch GmbH i Siemens AG. Koncern posiada dziś na świecie 42 zakłady produkcyjne i ponad 70 oddziałów w 50 krajach oraz zatrudnia ponad 46.000 pracowników. Polska spółka-córka BSH Sprzęt Gospodarstwa Domowego w swoich trzech łódzk

Źródło: The Addictives

dostarczył:
netPR.pl

Proszę czekać ...

Proszę czekać ...

Proszę czekać ...

Proszę czekać ...