96 milionów lodówek nie zdaje świątecznego testu

Dodano:
fot. infoWire.pl Źródło: InfoWire.pl

Przygotowywanie tradycyjnych potraw na świąteczny stół to jeden z najbardziej intensywnych okresów w większości europejskich kuchni. To test odporności na stres, kulinarnych umiejętności i sprawnego zarządzania dla większości domowych kucharzy. Według badania zleconego przez Samsung, świąteczny test przechodzą też... nasze lodówki. Ponad 96 milionów urządzeń w Europie jednak go nie zdaje.

Lodówka to w czasie okresu przedświątecznego jeden z kluczowych elementów wigilijnych przygotowań. To w niej przechowujemy składniki spożywcze, a po przygotowaniu - tradycyjne potrawy świąteczne, które będą cieszyć naszych gości podczas wielu spotkań w rodzinnym gronie. Jak pokazują wyniki badań przeprowadzonych na zlecenie firmy Samsung, ponad jedna trzecia (38 procent) mieszkańców Europy jest w okresie świątecznym zmuszona do przechowywania artykułów spożywczych na zewnątrz ze względu na brak wystarczającej ilości miejsca w lodówce i szafkach kuchennych. W ponad 96 milionach gospodarstw domowych produkty żywnościowe i świąteczne potrawy muszą być przenoszone w inne niż chłodziarka miejsca. Jest to mało komfortowa sytuacja, w tak stresującym okresie, gdy wszystkie produkty spożywcze powinny być w zasięgu ręki domowego kucharza.

Gdzie najczęściej poza lodówką Europejczycy zmuszeni są przechowywać produkty żywieniowe oraz świąteczne dania?:

  • Na dworze w niskiej temperaturze -- 38 procent
  • Na blacie kuchennym -- 16 procent
  • W innych pomieszczeniach w domu -- 11 procent
  • W pudełkach w kuchni -- 10 procent
  • W piekarniku -- 5 procent

W okresie świątecznym zapraszamy gości częściej i chętniej niż w innych miesiącach, a kuchnia jest bardziej niż kiedykolwiek wystawiona na pokaz. Ludzie chcą zapraszać swoich gości do uporządkowanego i przyjaznego domu. Chcą również prezentować się, jako osoby świetnie zorganizowane, a gorączkowe poszukiwania produktów spożywczych lub wychodzenie na zewnątrz podczas gotowania kłóci się z tym wizerunkiem - mówi Olaf Krynicki, rzecznik prasowy Samsung Electronics Polska. Dlatego tak ważne jest posiadanie lodówki, która zagwarantuje dobrą organizację miejsca, nawet w bardzo intensywnym okresie. Przykładem takiego produktu może być innowacyjna lodówka Samsung Food Showcase, która dzięki podziałowi na innowacyjne podwójne drzwi i część wewnętrzną otwiera więcej możliwości rozmieszczenia produktów a także gwarantuje łatwy dostęp do najczęściej używanych produktów - dodaje.

Badanie zostało przeprowadzone przez Kantar Media przeprowadzono w pięciu krajach UE (Włochy, Wielka Brytania, Niemcy, Polska i Francja) na reprezentatywnej próbie dorosłych (powyżej 16 roku życia). W każdym kraju przeprowadzono ok. tysiąca wywiadów.


dostarczył infoWire.pl
Proszę czekać ...

Proszę czekać ...

Proszę czekać ...

Proszę czekać ...