Jak wspierać rozwój polskich start-upów? Debata i finał 15. edycji Global Management Challenge Poland
Warszawa, 2 kwietnia 2015 r. - Dobiegła końca 15. edycja konkursu Global Management Challenge Poland. Najlepiej z trudnymi zadaniami, polegającymi na zarządzaniu wirtualnym przedsiębiorstwem, poradziła sobie drużyna z Wrocławia, której patronował MasterCard. Czterech studentów wrocławskich uczelni będzie reprezentować nasz kraj w światowym finale GMC, który odbędzie się w Pradze. Galę finałową polskiej edycji konkursu poprzedziła debata ,,Idee, kapitał, technologie - jak skutecznie wspierać rozwój polskich start-up'ów?", podczas której zebrani paneliści dyskutowali o perspektywach, szansach i zagrożeniach dla innowacyjnych polskich start-upów. Partnerem debaty oraz 15. edycji konkursu GMC była firma MasterCard.
Ponad 300 zespołów z całej Polski wzięło udział w tegorocznej edycji konkursu Global Management Challenge Poland, organizowanego przez Bigram. GMC to największa na świecie zaawansowana komputerowa symulacja biznesowa wykorzystująca koncepcje i zalety grywalizacji w rozwoju umiejętności oraz wiedzy uczestników. Zadaniem drużyn jest zarządzanie wirtualną firmą i konkurowanie z innymi zespołami. Uczestnikami są studenci oraz młodzi profesjonaliści, pracownicy firm, menedżerowie, jak również kadra zarządzająca. Zwycięski zespół, reprezentowany przez studentów Politechniki Wrocławskiej, Uniwersytetu Ekonomicznego oraz Wyższej Szkoły Bankowej we Wrocławiu, którego patronem była firma MasterCard, okazał się najlepszy z całej stawki i pojedzie do Pragi na międzynarodowy finał konkursu, który odbędzie w dniach 21 - 23 kwietnia. Jego członkowie otrzymają również zaproszenia na studia podyplomowe w Akademii Leona Koźmińskiego.
Rozdanie nagród poprzedziła debata, poświęcona rozwojowi polskich start-upów. Wzięli w niej udział: Tomasz Pawłowicz (Dyrektor Działu Doradczego w polskim oddziale MasterCard Europe), Ewa Rutczyńska-Jamróz (Senior Manager w Zespole Innovation Consulting
w Deloitte), Michał Kramarz (Head of Performance Industries w Google Poland), Jakub Domeracki (Prezes Inkubatora Przedsiębiorczości Idea Banku), Dariusz Żuk (Prezes w Polska Przedsiębiorcza), Sebastian Grabowski (Dyrektor Centrum Badawczo- Rozwojowego w Orange Polska), Jarosław Sygitowicz (Founder - CMO w ZenCard) oraz Filip Stachura (CEO w Dataflows).
Zebrani goście przyznali, że innowacyjny start-up nie musi być koniecznie firmą technologiczną. Innowacyjność to również sposób dotarcia do klienta czy komunikacja z partnerami biznesowymi. Podkreślono dużą rolę szkół, które powinny uczyć, jak młodzi przedsiębiorcy mogą ,,sprzedać" swój pomysł. Dyskutowano również o roli państwa w procesie rozwoju start-upów: czy powinno być ono bardziej aktywne, czy jego rolą jest jedynie nie przeszkadzać, ponieważ to inwestorzy w danej branży powinni decydować o jakości konkretnego pomysłu. Jednocześnie, przypominano, że nie można budować firmy z myślą o rynku wyłącznie lokalnym - taka inicjatywa nie ma szans na duży sukces.
Paneliści dyskutowali również o współpracy pomiędzy start-upami a dużymi korporacjami. Część firm jest nadal bardzo ostrożnych w otwieraniu się innowacyjne projekty z zewnątrz, podczas gdy przy takiej współpracy w dużej mierze liczy się czas. Z drugiej strony przypominano, jak ważne jest też umiejętne przedstawienie potencjalnemu inwestorowi zalet i mocnych stron start-upu. Praktycy, czyli założyciele start-upów podkreślali również, że od współpracy z korporacjami oczekują przede wszystkim wymiany doświadczeń, dzielenia się wiedzą, a także dostępu do sieci kontaktów i klientów.
dostarczył infoWire.pl