Avatar ma przyjaciół, czyli jak zaangażować grupę docelową w komunikację na FB

Dodano:

Serwis społecznościowy Facebook to obecnie jeden z najważniejszych kanałów komunikacyjnych dla młodych ludzi. Zatem posiadanie swojego profilu na tym medium jest dla marki koniecznością. To świetny sposób nawiązania kontaktu z odbiorcami, ale przede wszystkim ogromne wyzwanie. Jak stworzyć długotrwałą relację z użytkownikami i sprawić, by to właśnie nasz fan page odniósł sukces? Ciekawym przykładem takiej komunikacji jest profil Natalii Honoraty Witalnej, avatara stworzonego w ramach strategii Nestlé Nutrition, Health and Wellness.

Podstawowe założenia kampanii

Ogólnopolski projekt żywieniowy Nestlé jest odpowiedzią na rosnące zapotrzebowanie na specjalistów z obszarów zdrowia i prawidłowego odżywiania. Inicjatywa ma na celu praktyczne przygotowanie do podjęcia pracy, wsparcie rozwoju i kariery zawodowej przyszłych specjalistów ds. żywienia. Projekt realizowany jest od 2012 roku. Podstawowe pytanie przy starcie projektu brzmiało: jak zachęcić młodych ludzi - studentów dietetyki i technologii żywienia, którzy już posiadają pewną wiedzę merytoryczną, do zaangażowania się w budowanie świadomości społecznej w zakresie prawidłowego żywienia, zdrowia i dobrego samopoczucia konsumentów?

Jasno zdefiniowana grupa docelowa

Fan page Natalii Honoraty Witalnej skierowany jest przede wszystkim do studentów kierunków związanych z żywieniem i zainteresowanych zdrowym odżywianiem. Ściśle określona grupa docelowa była częścią jakościowego podejścia do prowadzenia fan page'a. Rezygnacja z pogoni za cyferkami, pustymi lajkami i docieraniem do osób niezwiązanych z tematyką żywieniową sprawiła, że stworzono kameralny profil z aktywnymi użytkownikami. Dla studentów media społecznościowe są przede wszystkim miejscem na dzielenie się swoim życiem prywatnym i szukaniem rozrywki. Wyzwaniem było więc zachęcenie użytkowników do dzielenia się swoją wiedzą na temat żywienia, prowadzenia dyskusji i rozwijania ich wiedzy teoretycznej, a zarazem prezentowanie tych założeń w atrakcyjnej formie i unikanie monotonni.

Mam na imię Natalia... czyli uczłowieczona komunikacja w social media

Jako odpowiednią formę obecności w social mediach, rezygnując z klasycznego fan page'a, wybrano stworzenie wirtualnej persony - Natalii Honoraty Witalnej. To avatar, z którym studenci mogą się zidentyfikować i zwyczajnie ją polubić. Natalia studiowała socjologię, a w chwili pojawienia się na portalu miała 23 lata. Prowadziła zwyczajne życie studentki. Dzień po dniu odkrywała swoje prywatne życie i zapoznawała się z odbiorcami. Dzięki temu została odebrana jako autentyczna osoba, a emocjonalne przywiązanie do niej użytkowników rosło z każdym dniem.

Dziś Natalia pracuje dla firmy Nestlé, gdzie prowadzi swój projekt badawczy, zachęcający studentów i absolwentów do udziału w IV edycji Konkursu Żywieniowego. Już 4 rok z rzędu studenci uzyskują możliwość rozwoju i zwiększenia kompetencji zawodowych - m.in. poprzez trzymiesięczna praktykę w Centrum ds. Żywienia Nestlé Polska. W tej edycji zwycięzcy odwiedzą również siedzibę Nestlé Italia w Mediolanie, której szefem jest Leszek Wencel - menager rozpoczynający swoją karierę w Polsce.

Na fan page'u mają miejsce również inne konkursy, wspierające cały proces komunikacji. W tej edycji postanowiono zaangażować blogerów żywieniowych, którzy mogliby zainteresować swoich czytelników Konkursem Żywieniowym dla studentów i absolwentów.

Media społecznościowe to komunikacja dwustronna

Dzięki odpowiednio sprofilowanym postom i dopasowaniu języka do grupy docelowej udało się nawiązać interakcje z użytkownikami. Użytkownicy, mogąc śledzić życie bohaterki na bieżąco, stają się jego częścią. Często próbują pomóc Natalii rozwiązać dylematy, głownie związane z tematyką żywieniową i prowadzeniem zdrowego trybu życia, ale nie tylko. Natalia aktywnie uczestniczy w dyskusjach, wymianie doświadczeń, dziękuje za rady i podtrzymuje rozmowy. Regularnie odpowiada, nie zapominając o swoich wirtualnych znajomych. Bieżący kontakt to przecież podstawa sukcesu komunikacji w social media. Natalia nie jest wyidealizowaną miłośniczką zdrowego życia, dlatego też pokazuje swoje ,,ludzkie" słabości. W takich momentach może liczyć na swoich wirtualnych znajomych, którzy podtrzymają ją na duchu i motywują do działania. Użytkownicy gratulują jej także sukcesów, jak chociażby jej projektu w Nestlé.

Efektywność projektu

Liczba fanów zebranych wokół Natalii Honoraty Witalnej w tym momencie wynosi około 3.200, a ich zaangażowanie sięga nawet 70%. Jest to cr?me de la cr?me studentów zainteresowanych zdrowym żywieniem. Miarą efektywności projektu jest również coroczna liczba zgłoszeń do Konkursu Żywieniowego. W III zakończonych edycjach do organizatora wpłynęło około 300 zgłoszeń konkursowych!

Na profilu avatar pokazuje różne ścieżki zawodowe, zachęca studentów do rozwijania swoich umiejętności, ale przede wszystkim pokazuje, że praca w dużej firmie może być ciekawa. Dzięki czemu kreuje wśród młodych ludzi pozytywny wizerunek firmy. Strona w subtelny sposób nawiązuje do firmy Nestlé, tak by nie zniechęcić użytkowników i nie stracić wiarygodności i zaufania do avatara. Poprzez taką inicjatywę jak Natalia Honorata Witalna, firma znajduje osoby łączące swoją przyszłość zawodową z obszarem żywienia i zdrowia człowieka, a studenci mają możliwość rozpoczęcia swojej kariery zawodowej i sprawdzenia, czy np. praca w firmie Nestlé jest tym, czego szukają.

***

Ogólnopolski projekt żywieniowy firmy Nestlé, Natalia Honorata Witalna, skierowany do studentów i absolwentów, jest odpowiedzią na rosnące zapotrzebowanie na specjalistów z obszarów zdrowia i prawidłowego odżywiania. Inicjatywa Nestlé, pod patronatem Ministerstwa Sportu i Turystyki, dziennika Metro oraz Parlamentu Studentów Rzeczypospolitej Polskiej, realizowana jest w ramach strategii Nutrition, Health & Wellness popularyzującej prawidłowe żywienie, dbanie o zdrowie i dobre samopoczucie. Ma na celu praktyczne przygotowanie do podjęcia pracy, wsparcie rozwoju i kariery zawodowej osób zainteresowanych zdrowym stylem życia. Projekt realizowany jest od 2012 roku. Obecnie trwa jego IV edycja.


dostarczył infoWire.pl
Proszę czekać ...

Proszę czekać ...

Proszę czekać ...

Proszę czekać ...