Wyższe obroty, nowi klienci, większa konkurencyjność. Przedsiębiorcy dostrzegają zalety usługi MasterCard Płać kartą i wypłacaj

Dodano:

Warszawa, 11 czerwca 2015 r. - Rozszerzenie oferty sklepu, pozyskanie nowych klientów, a także zwiększenie sprzedaży - między innymi takie korzyści wymieniają przedsiębiorcy, pytani o usługę Płać kartą i wypłacaj. Prawie połowa z nich deklaruje, że ich klienci wypłacają pieniądze ze sklepowej kasy chętniej niż w ubiegłym roku. Takie wnioski płyną z badania przeprowadzonego na zlecenie MasterCard.

Płać kartą i wypłacaj, czyli inaczej mówiąc cashback, to usługa umożliwiająca wypłatę do 300 złotych z kasy sklepu podczas płatności za zakupy kartą. Mogą z niej skorzystać posiadacze wszystkich kart debetowych i niektórych kart kredytowych. Gotówkę z kasy wypłacić można w super- i hipermarketach, delikatesach, salonach prasowych, a także małych osiedlowych sklepikach oraz na stacjach benzynowych.

Według Narodowego Banku Polskiego, na koniec 2014 roku punktów udostępniających usługę było ok. 72 tysiące - czyli 140% więcej, niż na koniec 2013 roku (ok. 30 tys. placówek). Rośnie również liczba i wartość wypłat w ramach tej usługi. W pierwszym kwartale 2015 roku Polacy wypłacali pieniądze z kas sklepowych ponad 1,49 mln razy, czyli o 71% częściej, niż w ostatnim kwartale 2013 roku. Wartość wypłat w ramach cashbacku wzrosła w tym okresie o 67%[1]. W pierwszym kwartale bieżącego roku Polacy wypłacili w ten sposób ponad 157 mln złotych.

Dane NBP znajdują odzwierciedlenie w wynikach badania przeprowadzonego przez firmę Mobile Cross Media na zlecenie MasterCard[2]. Prawie połowa (48%) ankietowanych przedsiębiorców stwierdziła, że ich klienci dokonują wypłat w ramach usługi Płać kartą i wypłacaj częściej niż rok temu. Konsumenci wypłacają z kasy przeważnie od 51 do 100 zł (40% badanych). Więcej transakcji dokonują w soboty i w niedziele, niż w pozostałe dni tygodnia. Według przedsiębiorców, ich klienci zdecydowanie chętniej korzystają z Płać kartą  i wypłacaj przy okazji codziennych zakupów (72%). Natomiast 28% klientów kupuje drobne rzeczy jedynie po to, by wypłacić pieniądze. Spośród osób, które korzystają z usługi, zdecydowana większość z nich sama pyta o jej dostępność.

Przedsiębiorcy, którzy wzięli udział w badaniu, przyznali, że udostępnili usługę w swojej placówce przede wszystkim po to, aby zwiększyć zadowolenie klientów, a także by zdobyć nowych. Ankietowani wskazywali też na potrzebę zwiększenia swojej konkurencyjności. Ponad połowa (53%) pracowników lub właścicieli punktów handlowo-usługowych uznała wprowadzenie Płać kartą i wypłacaj za dobry pomysł. Główne korzyści, jakie przyniosło ich placówce uruchomienie usługi, to te przekładające się bezpośrednio na zwiększenie obrotów: pozyskanie nowych klientów oraz zwiększenie lojalności tych, których już zdobyli. Ich zdaniem, zaoferowanie usługi cashback umożliwiło również wyróżnienie się wśród konkurencji.

Właściciele i pracownicy ankietowanych sklepów twierdzą, ze najczęstszy powód korzystania z Płać kartą i wypłacaj przez ich klientów to brak bankomatu lub placówki banku, które znajdowałyby się w pobliżu. Ważna dla konsumentów jest również możliwość wypłaty konkretnej, niekoniecznie ,,okrągłej" kwoty, czego nie oferują bankomaty. Równie istotna okazuje się także wygoda - dzięki tej usłudze można dokonać dwóch czynności jednocześnie - zrobić zakupy i wypłacić gotówkę, a tym samym zaoszczędzić czas.

W 2014 roku firma MasterCard przeprowadziła szeroko zakrojoną kampanię informacyjno-promocyjną usługi Płać kartą i wypłacaj. Jej celem było zwiększenie świadomości usługi wśród konsumentów i akceptantów, a także poinformowanie, w jakich placówkach można z niej skorzystać.

,,Cieszymy się, że nasze działania przyczyniają się do szybkiego rozwoju usługi cashback na naszym rynku" - mówi Kamila Kaliszyk, Dyrektor ds. Rozwoju Rynku i Akceptacji Kart Płatniczych w polskim oddziale MasterCard Europe. - ,,Coraz więcej przedsiębiorców przekonuje się, że 'Płać kartą i wypłacaj' to wygoda dla ich klientów, a dla nich samych szansa na rozwój biznesu. Będziemy chcieli nadal im w tym pomagać."

Jeszcze w tym miesiącu ruszy nowa kampania reklamowa MasterCard, promująca Płać kartą i wypłacaj. Jej celem jest przypomnienie posiadaczom kart z logo MasterCard i Maestro o możliwości wypłaty gotówki w sklepie, a także wskazanie, w jakiego typu miejscach (sklepy spożywcze, kioski, stacje paliw) usługa ta jest dostępna. Kampania pojawi się w prasie lifestyle'owej i handlowej, na nośnikach OOH, a także w kanałach społecznościowych, mobilnych i digitalowych. Kampania potrwa do końca lipca 2015.

 

[1] Dane Narodowego Banku Polskiego

[2] Badanie zostało przeprowadzone w lutym 2015 roku. Podzielone zostało na część jakościową (10 wywiadów pogłębionych) oraz ilościową (badanie typu CATI na próbie 500 osób).


dostarczył infoWire.pl
Proszę czekać ...

Proszę czekać ...

Proszę czekać ...

Proszę czekać ...