20 polskich agencji powalczy o statuetki tegorocznego Golden Drum
1208 kampanii zostało zgłoszonych do tegorocznej edycji Golden Drum. Polskę reprezentować będzie 20 agencji, które przesłały 100 zgłoszeń, o 15 więcej, niż rok temu.
Golden Drum to jeden z największych europejskich festiwali reklamy. Do tegorocznej edycji zgłosiło się 256 agencji z 25 państw Europy Środkowo - Wschodniej, które wysłały w sumie 1208 propozycji kampanii. Do części Off Drum: Portorož Piran Poster Award, konkursu na najlepszy plakat reklamujący Portorož, miasto - gospodarza festiwalu, zgłoszonych zostało 58 kreacji.
Podczas Golden Drum Polskę reprezentować będzie 20 agencji, które wysłały 86 zgłoszeń w ramach dwóch głównych kategorii Single Channel i Multi Channel, w tym:
- Isobar - 17
- 180heartbeats + JUNG v. MATT - 10
- K2 - 10
- DDB&tribal - 8
- VML - 6
- Communication Unlimited - 4
- Change - 4
- McCANN Worldgroup - 4
- Young & Rubicam - 4
- Havas Worldwide - 3
- Leo Burnett - 3
- Scholz & Friends - 3
- Publicis - 2
- 2012 - 2
- Lemon Sky - 2
- LVOV - 1
- MSLGROUP - 1
- Polymus - 1
- Saatchi & Saatchi - 1
oraz 14 kreacji do konkursu Off Drum: Portorož Piran Poster Award, w tym:
- S4 - 4
- Isobar - 3
- Lvov - 2
- 180heartbeats + JUNG v. MATT - 2
- zgłoszenia indywidualne - 3
Do tegorocznej edycji konkursu zgłoszonych zostało mniej prac niż przed rokiem - 1220 kampanii przesłanych w 2014 r. Jest to efektem sytuacji polityczno - gospodarczej w Rosji i na Ukrainie i co za tym idzie w tym roku agencje z tych państw wysłały mniej zgłoszeń. Dla większości krajów biorących udział w konkursie, w tym dla Polski, odnotowana została tendencja wzrostowa. Agencje z Bułgarii, Węgier, Słowenii, Rumunii i Słowacji zgłosiły dwa razy więcej kampanii, niż do poprzedniej edycji festiwalu. Co ciekawe, po raz pierwszy w historii do grona reprezentacji państw obecnych na Golden Drum dołączyły agencje z Gruzji i Armenii.
Uroczysta gala, podczas której wręczone zostaną statuetki Golden Drum we wszystkich kategoriach, odbędzie się 16 października w słoweńskim Portorož.
Golden Drum to organizowany przez Słoweńską Izbę Reklamy jeden z najważniejszych europejskich festiwali związanych z branżą reklamy. Po raz pierwszy został zorganizowany już w 1994 roku i przez ten czas stał się symbolem branży reklamowej znanym na całym świecie. Przez 20 lat istnienia zgromadził 26 000 specjalistów z 40 krajów a ponad 36 000 zgłoszeń konkurowało w znanych i prestiżowych kategoriach. Golden Drum to trzy dni wykładów, prezentacji, warsztatów, spotkań i rozmów z ludźmi branży reklamy z różnych zakątków świata. To okazja do zawarcia nowych znajomości i poznania najnowszych trendów branżowych. Pobudzeniu kreatywności służy urokliwe, średniowieczne miasteczko Portoroż, będące corocznym gospodarzem tego wydarzenia.
Partnerem tegorocznej edycji Golden Drum jest MSLGROUP, która odpowiada za komunikację konkursu.
dostarczył infoWire.pl