20 polskich agencji powalczy o statuetki tegorocznego Golden Drum

Dodano:
fot. infoWire.pl Źródło: InfoWire.pl

1208 kampanii zostało zgłoszonych do tegorocznej edycji Golden Drum. Polskę reprezentować będzie 20 agencji, które przesłały 100 zgłoszeń, o 15 więcej, niż rok temu.

Golden Drum to jeden z największych europejskich festiwali reklamy. Do tegorocznej edycji zgłosiło się 256 agencji z 25 państw Europy Środkowo - Wschodniej, które wysłały w sumie 1208 propozycji kampanii. Do części Off Drum: Portorož Piran Poster Award, konkursu na najlepszy plakat reklamujący Portorož, miasto - gospodarza festiwalu, zgłoszonych zostało 58 kreacji.

Podczas Golden Drum Polskę reprezentować będzie 20 agencji, które wysłały 86 zgłoszeń w ramach dwóch głównych kategorii Single Channel i Multi Channel, w tym:

  • Isobar - 17
  • 180heartbeats + JUNG v. MATT - 10
  • K2 - 10
  • DDB&tribal - 8
  • VML -  6
  • Communication Unlimited - 4
  • Change - 4
  • McCANN Worldgroup - 4
  • Young & Rubicam - 4
  • Havas Worldwide - 3
  • Leo Burnett - 3
  • Scholz & Friends - 3
  • Publicis - 2
  • 2012 - 2
  • Lemon Sky - 2
  • LVOV - 1
  • MSLGROUP - 1
  • Polymus - 1
  • Saatchi & Saatchi - 1

oraz 14 kreacji do konkursu Off Drum: Portorož Piran Poster Award, w tym:

  • S4 - 4
  • Isobar - 3
  • Lvov - 2
  • 180heartbeats + JUNG v. MATT - 2
  • zgłoszenia indywidualne - 3

Do tegorocznej edycji konkursu zgłoszonych zostało mniej prac niż przed rokiem - 1220 kampanii przesłanych w 2014 r. Jest to efektem sytuacji polityczno - gospodarczej w Rosji i na Ukrainie i co za tym idzie w tym roku agencje z tych państw wysłały mniej zgłoszeń. Dla większości krajów biorących udział w konkursie, w tym dla Polski, odnotowana została tendencja wzrostowa. Agencje z Bułgarii, Węgier, Słowenii, Rumunii i Słowacji zgłosiły dwa razy więcej kampanii, niż do poprzedniej edycji festiwalu. Co ciekawe, po raz pierwszy w historii do grona reprezentacji państw obecnych na Golden Drum dołączyły agencje z Gruzji i Armenii.

Uroczysta gala, podczas której wręczone zostaną statuetki Golden Drum we wszystkich kategoriach, odbędzie się 16 października w słoweńskim Portorož.

 

Golden Drum to organizowany przez Słoweńską Izbę Reklamy jeden z najważniejszych europejskich festiwali związanych z branżą reklamy. Po raz pierwszy został zorganizowany już w 1994 roku i przez ten czas stał się symbolem branży reklamowej znanym na całym świecie. Przez 20 lat istnienia zgromadził 26 000 specjalistów z 40 krajów a ponad 36 000 zgłoszeń konkurowało w znanych i prestiżowych kategoriach. Golden Drum to trzy dni wykładów, prezentacji, warsztatów, spotkań i rozmów z ludźmi branży reklamy z różnych zakątków świata. To okazja do zawarcia nowych znajomości i poznania najnowszych trendów branżowych. Pobudzeniu kreatywności służy urokliwe, średniowieczne miasteczko Portoroż, będące corocznym gospodarzem tego wydarzenia.

Partnerem tegorocznej edycji Golden Drum jest MSLGROUP, która odpowiada za komunikację konkursu.


dostarczył infoWire.pl
Proszę czekać ...

Proszę czekać ...

Proszę czekać ...

Proszę czekać ...