Akademia szkoleniowa linii Emirates zamawia 27 samolotów

Dodano:
fot. infoWire.pl Źródło: InfoWire.pl

Linie Emirates inwestują 39 milionów dolarów amerykańskich w samoloty Cirrus i Embraer, co odzwierciedla zaangażowanie się linii w szkolenia młodych pilotów przy użyciu najnowocześniejszego sprzętu i technik

DUBAJ, ZEA, 6 października 2015 r. - Flight Training Academy linii Emirates, stworzona przez przewoźnika w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na nowych pilotów, podpisała umowę z Cirrus Aircraft oraz Embraer na zakup 27 nowych samolotów. Zamówienie dotyczy 22 samolotów Cirrus SR22 o pojedynczym silniku tłokowym. Pozostałe 5 samolotów to samoloty Embraer Phenom 100E, których cena katalogowa osiąga ponad 39 milionów dolarów amerykański. 

Samoloty zostaną dostarczone na początku 2017 r. i będą używane w czasie treningu pilotów-kadetów, którzy szkolą się na w pełni wykwalifikowanych pilotów komercyjnych linii Emirates. Dzięki temu zamówieniu uczniowie Flight Training Academy będą mogli po raz pierwszy odbywać całe szkolenie nie opuszczając Dubaju. Wcześniej piloci-kadeci większość zajęć mieli w różnych miejscach na całym świecie. Zamówienie na nowe samoloty zapewni nie tylko konsolidację szkoleń w jednym miejscu, ale także zagwarantuje kadetom udział w szkoleniu przy wykorzystaniu najmłodszej floty lotniczej na świecie. 

Prognozy rynku pokazują wzrost zapotrzebowania na pilotów, w szczególności w ciągu następnych kilku lat, w regionie Bliskiego Wschodu i Zatoki Perskiej, gdzie jest ono największe. Ich zadaniem będzie dalszy rozwój lotnictwa oraz wprowadzanie nowych samolotów. Akademia będzie oferowała programy szkoleniowe z wykorzystaniem najnowszych technologii i zaawansowanych technicznie samolotów. Decyzja o zakupie najnowszych maszyn przeznaczonych do szkoleń pokazuje nasze zaangażowanie w wyposażenie ośrodka. Jest to również odpowiedź na potrzeby przemysłu lotniczego, który wymaga nowych, wysoko wykwalifikowanych pilotów. Największym beneficjentem programu jest linia Emirates. Planujemy zaoferować możliwość udziału w programie również kandydatom z całego świata - powiedział Adel Al Redha, Executive Vice President i Chief Operations Officer.

Akademia Flight Training Academy linii Emirates początkowo skupiała się na istniejącym już programie dla pilotów-kadetów, którzy byli obywatelami ZEA. Plan rozwoju zakładał rozszerzenie naboru na kandydatów z innych krajów. 

Osoby przyjęte do programu kadetów będą mieli zapewnione zakwaterowanie na kampusie i przejdą szczegółowe szkolenia naziemne. Po ukończeniu tego etapu nauki, będą mogli rozpocząć trening pokładowy na samolocie Cirrus SR22, który pozwoli im na zdobycie podstawowych umiejętności pilota komercyjnego. Następnie kadeci przejdą do kolejnego etapu - ćwiczeń na samolocie Embraer Phenom 100E, aby zdobyć uprawnienia do latania na dwusilnikowych odrzutowcach, licencję pilota komercyjnego do latania na samolotach wielosilnikowych, uprawnienia do lotów według wskazań przyrządów oraz licencję pilota samolotowego liniowego (ATPL). 

Tradycyjne programy szkoleniowe dla pilotów-kadetów składają się z treningów na samolocie o pojedynczym silniku tłokowym, następnie na maszynie o podwójnym silniku tłokowym i dopiero potem przejście na samoloty odrzutowe. W Akademii Flight Training Academy Emirates, uczniowie przechodzą z samolotów Cirrus SR22 o pojedynczym silniku tłokowym bezpośrednio do samolotów odrzutowych Embraer Phenom 100E. Dzięki temu jeden z etapów zdobywania licencji pilota komercyjnego zostaje pominięty i wzbogacony zostaje program nauczania na samolotach jednosilnikowych. Kadeci mają też możliwość zdobycia większego doświadczenia w lotach samolotem odrzutowym przed rozpoczęciem szkolenia na oficjalnego pilota linii Emirates. Całość programu, w tym szkolenia naziemne, pokładowe i trening na symulatorze, trwa trzy i pół roku. 

Budynek Flight Training Academy linii Emirates

Każdy z nowo zamówionych samolotów będzie stacjonował w powstającym obecnie budynku Flight Training Academy, położonym w pobliżu Międzynarodowego Lotniska Dubai World Central Al Maktoum (DWC). Po zakończeniu budowy, Akademia będzie mogła jednocześnie zakwaterować aż 500 pilotów-kadetów. 

Budynek będzie składał się z sal lekcyjnych do szkolenia naziemnego, pomieszczeń do wstępnego szkolenia lotniczego, symulatorów naziemnych, dedykowanego pasa startowego, centrum modernizacji, miejsc zakwaterowania dla kobiet i mężczyzn, siłowni, boisk do piłki nożnej, kortów tenisowych oraz meczetu. Zakończenie pierwszego etapu budowy, tj. budynku szkolenia naziemnego oraz pasa startowego, planowane jest na rok 2016 i wkrótce po tym ma nastąpić zakończenie budowy reszty kompleksu. 

 


dostarczył infoWire.pl
Proszę czekać ...

Proszę czekać ...

Proszę czekać ...

Proszę czekać ...