Czy obsługa mediów społecznościowych jest tak prosta, jak może się wydawać? Prowadzenie Facebooka i Instagrama podczas pandemii koronawirusa.
Artykuł sponsorowany

Czy obsługa mediów społecznościowych jest tak prosta, jak może się wydawać? Prowadzenie Facebooka i Instagrama podczas pandemii koronawirusa.

Help
Help Źródło:Focus Agency
Z pewnością słyszałeś jak ważna jest dziś odpowiednio dobrana komunikacja w social media. By osiągnąć sukces i rozwinąć swój biznes, musisz tam być. Może się wydawać, że prowadzenie mediów społecznościowych nie jest wyzwaniem – w końcu każdy z nas ma swój prywatny profil, który obsługuje przez wiele lat. Nie ma jednak nic bardziej złudnego. Dlaczego jedna osoba nie wystarczy by zbudować zaangażowanie i efektywnie wykorzystać siłę internetu, dowiesz się z poniższego artykułu.

Pozwól, by agencja social media zadbała o Twój biznes

Komunikacja z klientami to jeden z najważniejszych filarów, na którym buduje się każdy biznes. Dotyczy to zarówno rynku B2B jak i B2C. Nie da się ukryć, że budowanie relacji z odbiorcami odbywa się obecnie głównie poprzez media społecznościowe. Przedsiębiorcy, którzy zlekceważą ten obszar swojej działalności, mogą wiele stracić. Licząc na profesjonalny kontakt z potencjalnymi klientami nie warto zlecać prowadzenia Facebooka czy Instagrama osobie, która nie jest specjalistą w swojej dziedzinie. Sukces budowany latami może zepsuć jeden kryzys wizerunkowy. Czy niedoświadczona osoba sobie z nim poradzi?

Przede wszystkim, liczy się indywidualne podejście do każdej firmy, jej otoczenia i zamierzonych celów. Żeby odpowiedzieć sobie na pytanie, czy jedna osoba jest w stanie zastąpić wyspecjalizowaną agencję social media, zastanówmy się najpierw, co właściwie należy do jej zadań:

  1. tworzenie kompleksowej strategii komunikacji social media (sprawdź, jak wygląda komunikacja centrum handlowego w social media),
  2. kompleksowe badanie rynku oraz konkurencji,
  3. przygotowywanie i wdrażanie harmonogramów postów,
  4. angażowanie odbiorców, tworzenie społeczności wokół marki,
  5. bieżące moderowanie Facebooka, Instagrama i innych platform społecznościowych,
  6. umiejętne i dynamiczne reagowanie na sytuacje kryzysowe,
  7. projektowanie graficzne,
  8. copywriting oraz content marketing,
  9. zarządzanie budżetem reklamowym,
  10. planowanie i zakup mediów,
  11. tworzenie i obsługa płatnych kampanii w social media,
  12. analiza i raportowanie…

…a to wciąż tylko ułamek kompetencji, jakie wnosi do Twojej komunikacji, współpraca
z profesjonalną agencją social media! Każde z wymienionych zadań wymaga innego zestawu umiejętności, narzędzi oraz doświadczenia. Innymi cechami będzie się wyróżniał copywriter piszący teksty na Twoich kanałach społecznościowych od świetnego grafika,
a jeszcze co innego będzie cechować doskonałego analityka. Mnogość wiedzy i umiejętności, a także liczba zadań, która jest potrzebna do efektywnego działania w social media nie pozostawia złudzeń – tego nie może zrobić jedna osoba!

Kryzys wizerunkowy

Jakie korzyści przyniesie obsługa przez agencję social media?


Można by rzec, że bez tego nie istnieje już żaden biznes. Badania wykazują, że ponad połowa wszystkich ludzi na świecie korzysta z mediów społecznościowych. Stanowią one źródło inspiracji, informacji, a co najważniejsze dla przedsiębiorców – rekomendacji, którymi kieruje się większość osób przed podjęciem decyzji o zakupie. Dlatego tak ważne jest, by przekazać prowadzenie kanałów online agencji social media.

Pierwsza fala trwającej pandemii tylko potwierdziła siłę internetu. Według Raportu IAB Polska, jest on jedynym medium, które nie odnotowało spadków w budżetach marketingowych. Co więcej, mimo ciężkiej sytuacji wielu firm, na plus wypadły wydatki marketingowe na programmatic, mobile, SEM oraz na reklamę w mediach społecznościowych. Takich faktów nie można lekceważyć.

To co z tym kryzysem wizerunkowym?

Jak prowadzić social media

Kryzys wizerunkowy powinien być największą przestrogą dla przedsiębiorców, którzy nie wierzą w siłę agencji social media. Może on zrujnować nawet świetnie prosperującą markę i stanowić początek… końca. Z podobnym kryzysem spotkała się chociażby w tym roku marka Veclaim, założona przez znaną influencerkę modową. Natychmiastowa reakcja i spójność komunikacji osób odpowiedzialnych za prowadzenie dialogu z odbiorcami mogłaby zapewnić miękkie lądowanie, jednak tak się nie stało. Transparentność i naturalność, to tylko puste słowa, jeśli nie potrafimy wdrożyć ich w DNA komunikacji naszego brandu, na stałe i bez wyjątków.

Podsumowując..

Do działań komunikacyjnych zaangażuj wyspecjalizowaną agencję social media i zapomnij, że to będzie zbędny wydatek. Współpraca ze sztabem specjalistów pozwoli Ci zaoszczędzić czas, pieniądze i pozyskać lokalnych klientów dla Twojego biznesu. Zbudujesz zaangażowanie wokół swojej marki, a także zwiększysz świadomość odbiorców na temat swojej oferty. Będziesz spał spokojnie, bo nawet będąc blisko kryzysu wizerunkowego, umiejętnie Cię z niego wyprowadzimy, bez uszczerbku na reputacji i wizerunku.
Po prostu… rób biznes, a my zajmiemy się resztą!

Focus Agencyto agencja marketingowa, która od lat dostarcza klientom zintegrowane rozwiązania w zakresie strategii i promocji marek oraz poszczególnych produktów, generując wzrost konwersji i sprzedaży. Wieloletnie doświadczenie w branży centrów handlowych, real estate i agriculture pozwoliło na wypracowanie rozwiązań marketingowych, które gwarantują klientom, pełne zadowolenie ze świadczonych usług oraz zwrot z inwestycji. Główne kompetencje Focus Agency to: strategia komunikacji, projektowanie i branding firm, media, brand activation, social media, PR i monitoring mediów.

Źródło: Focus Agency