Podpisano umowę w sprawie włączenia spółki Maczfit do Grupy Żabka
Artykuł sponsorowany

Podpisano umowę w sprawie włączenia spółki Maczfit do Grupy Żabka

Żabka wynajmuje lokal, opłaca czynsz oraz zapewnia wyposażenie sklepu
Żabka wynajmuje lokal, opłaca czynsz oraz zapewnia wyposażenie sklepuŹródło:Żabka
8 marca 2021 roku Żabka Polska sp. zo.o. oraz właściciele marki Maczfit, lidera rynku cateringu dietetycznego w Polsce, poinformowali o podpisaniu umowy, której następstwem będzie włączenie Spółki w strukturę tworzącej się Grupy Żabka. Jest to kolejny krok w poszerzaniu oferty modern convenience Żabki, będący konsekwencją realizowania przyjętej strategii. Żabka zostanie większościowym udziałowcem firmy, ze wsparciem jej twórcy a w roli Prezesa.

Transakcja zwiększa potencjał Żabki, aby firma mogła nie tylko skutecznie rozwijać sieć sklepów, ich format i asortyment, ale także podejmować szersze działania na rzecz innowacji i wytyczania nowych kierunków rozwoju firmy. Dziś dołącza do nich segment cateringu dietetycznego, który jest jedną z najszybciej rozwijających się usług w sektorze convenience. Maczfit powstał w 2015 roku za sprawą wizjonerskiego twórcy Macieja Lubiaka, sportowca, restauratora i przedsiębiorcy. Założyciel i mniejszościowy udziałowiec pozostanie zaangażowany w roli Prezesa.

Przejęcie Maczfit to element procesu tworzenia Grupy Żabka. To także dalszy krok marki w kierunku rozwoju dwóch obszarów. Pierwszy z nich to modern convenience, czyli ułatwianie życia poprzez odpowiadanie na potrzeby klientów, związane z oszczędnością czasu i dbaniem o zdrowie. Drugi to integracja rozwiązań e-commerce, którą firma realizuje od kilku lat. W rezultacie Grupa Żabka buduje ekosystem rozwiązań dla konsumenta, z których może on korzystać w różnych momentach codziennego życia.

Włączenie spółki Maczfit do Grupy Żabka to element naszej długofalowej strategii rozwoju w obszarze convenience, która zapewni nam skuteczne odpowiadanie na potrzeby milionów klientów. Nowa struktura organizacyjna, o której poinformowaliśmy na początku roku, pozwoli nam poszerzać zakres działalności o kolejne obszary biznesowe, m.in. takie jak catering dietetyczny, w ramach którego funkcjonuje Maczfit – mówi Tomasz Suchański, Prezes Zarządu, CEO Grupy Żabka.

– Systematycznie rozbudowujemy nasze kompetencje i usługi w obszarze cyfrowych rozwiązań dla konsumentów, który jest przyszłością, a właściwie już teraźniejszością handlu. Oferta Maczfitu jest komplementarna wobec istniejącego ekosystemu Żabki opartego na modelu modern convenience, w którego DNA jest bliskość i wygoda oraz dopasowanie rozwiązań do oczekiwań klientów – komentuje Tomasz Blicharski, Wiceprezes Zarządu, Dyrektor Zarządzający Żabka Future.

– Cieszymy się, że Grupa Żabka dostrzegła nasz potencjał i dzięki jej ekosystemowi będziemy mogli zaoferować nasze usługi jeszcze większej liczbie klientów. Już teraz jesteśmy liderem rynku cateringu dietetycznego w Polsce, decyzja Żabki sprawia, że w kolejnych latach nasz rozwój nabierze jeszcze szybszego tempa. Naszą misją jest wsparcie prozdrowotnych wyborów Polaków – Żabka jako firma promująca zrównoważony styl życia jest dla nas najlepszym partnerem – mówi Maciej Lubiak, Prezes Maczfit.

Logo Maczfit


– Niezmiernie się cieszę, że Żabka zostanie nowym większościowym udziałowcem Maczfit Foods Sp. z o.o. Chciałbym podkreślić, że w ciągu ostatnich 2 lat Maczfit skokowo zwiększył skalę działania, wchodząc na nowe rynki oraz rozszerzając swoją nowoczesną ofertę. Nasza inwestycja pozwoliła na dostosowanie mocy produkcyjnych, zwiększenie zatrudnienia, a także znaczące poprawienie rentowności spółki. Mam nadzieję, że dołączenie do wiodącej polskiej grupy handlowej, jaką jest Żabka, pozwoli Maczfitowi kontynuować wyśmienite tempo wzrostu – mówi Piotr Noceń, współzałożyciel i Partner Zarządzający funduszu Resource Partners.

Umowa o włączeniu spółki Maczfit do Grupy Żabka została podpisana 5 marca br. Nabycie udziałów ma nastąpić od jej dotychczasowych właścicieli: Resource Partners oraz Macieja Lubiaka, twórcy marki i jej dotychczasowego Prezesa. Zgodnie z obowiązującymi regulacjami, transakcja zostanie sfinalizowania po spełnieniu wszelkich wymogów związanych z prawem antymonopolowym. Udziałowcom Maczfit Foods Sp. z o.o. przy transakcji doradzali: Fidea oraz kancelaria Gide; partnerami Żabki byli z kolei: Trigon, OC&C, DLA Piper oraz PwC.

ŻABKA POLSKA
Żabka Polska Sp. z o.o. jest właścicielem największej w Polsce sieci sklepów typu convenience liczącej ponad 7000 placówek prowadzonych przez ponad 5600 franczyzobiorców pod marką Żabka. Na przestrzeni dwudziestu lat działalności na polskim rynku, Spółka zdobyła pozycję lidera segmentu sprzedaży convenience. Nasze sklepy są odwiedzane codziennie przez ponad 2,5 miliona klientów, a 12 milionów konsumentów mieszka nie dalej, niż 300 m od najbliższej Żabki. Nasz biznes rozwijamy odpowiedzialnie. Do filarów CSR Spółki należą: dbałość o środowisko naturalne, odpowiedzialna sprzedaż żywności, rozwój osobisty i edukacja, wsparcie lokalnych społeczności, a także dbałość o zdrowie i aktywny styl życia. Więcej informacji o sklepach Żabka na: www.zabka.pl. Więcej informacji o spółce Żabka Polska na: www.zabka.pl.
MACZFIT
Maczfit, niekwestionowany lider rynku cateringu dietetycznego w Polsce oferuje swoim klientom szeroki wachlarz odpowiednio zbilansowanych planów żywieniowych, obejmujących pełnowartościowe dania oparte na oryginalnych recepturach o restauracyjnej jakości i wyjątkowej estetyce podania. W swojej ofercie posiada unikatowy na rynku Wybór Menu, z opcją doboru dodatkowych, pojedynczych, posiłków i 11 programów dietetycznych dla osób chcących o siebie zadbać, prowadzących aktywny tryb życia, a także pragnących zrzucić zbędne kilogramy lub borykających się z różnymi nietolerancjami żywieniowymi. Firma obecnie rozwozi około 50 tys. posiłków dziennie, czyli około 10 tys. abonamentów, w ponad 1500 miejscowości położonych na terenie całej Polski. Zatrudnia ponad 300 pracowników i wykwalifikowaną kadrę managerską, a także dysponuje najnowocześniejszym zakładem produkcyjnym w Europie zlokalizowanym w centralnej Polsce, co sprzyja kontynuacji dynamicznego rozwoju biznesu. Maczfit posiada również autorską aplikacją mobilną z jedynym na rynku modelem subskrypcyjnym (automatycznie pobierane płatności z preautoryzowanych kart kredytowych). Dzięki aplikacji klienci mają wybór własnych kompozycji menu i może zarządzać zamówieniem w każdym miejscu i o każdej porze. Dodatkowo może śledzić nawodnienie swojego organizmu, przebyte kroki, a także kontrolować wagę.
RESOURCE PARTNERS
Resource Partners to niezależny inwestor private equity założony w 2009 roku przez zespół doświadczonych menedżerów, którzy wcześniej prowadzili podobne inwestycje w wiodących regionalnych i międzynarodowych instytucjach finansowych i funduszach. Jak dotąd fundusze Resource Partners zainwestowały kwotę prawie 300 mln EUR w rozwój kilkunastu firm średniej wielkości w Polsce i innych krajach Europy Środkowo-Wschodniej.
Resource Partners jest jedynym przedstawicielem branży private equity w regionie, który specjalizuje się w inwestycjach w sektorze dóbr i usług konsumenckich. Ma bogate doświadczenie szczególnie w obszarze przetwarzania i produkcji żywności, udokumentowane wieloma inwestycjami zakończonymi sukcesem. Fundusze Resource Partners inwestują w szybko rozwijające się firmy z doświadczoną kadrą zarządzającą, które wspomaga swoim doświadczeniem w zarządzaniu szybkim wzrostem organicznym, dynamiczną ekspansją zagraniczną oraz poprzez akwizycje.