Kreatywny marketing off-line
Artykuł sponsorowany

Kreatywny marketing off-line

Prezent–gadżet reklamowy
Prezent–gadżet reklamowy / Źródło: Materiały prasowe
W ostatnich latach w marketingu nastąpiła zmiana paradygmatu, wraz z pojawieniem się wszystkich urządzeń mobilnych i narzędzi online. Tworzenie biznesowej strony na Facebooku, czy tweetowanie o nowościach branżowych to dla wielu firm codzienność.

Chociaż te platformy są niezwykle skuteczne, w rzeczywistości naprawdę efektywne strategie marketingowe zwykle wykorzystują inicjatywy zarówno online, jak i offline, aby stworzyć wszechstronne i wieloaspektowe podejście. Nie powinniśmy więc zapominać o tradycyjnych formach komunikacji, które nadal znajdują zastosowanie w dzisiejszym cyfrowym świecie.

Marketing online vs. offline

Marketing online opiera się na działaniach i strategiach wspierających sprzedaż usług i produktów oraz kreowanie wizerunku firmy za pośrednictwem Internetu. Ten model marketingu opiera się na wykorzystaniu takich kanałów i narzędzi cyfrowych, jak wyszukiwarki i portale internetowe, serwisy społecznościowe czy aplikacje mobilne.

Za analogowego brata e-marketingu możemy uznać marketing offline. Pod tym pojęciem kryją się wszystkie klasyczne środki i narzędzia marketingowe, które nie są związane z ofertą cyfrową. Innymi słowy, marketing offline to każda praktyka reklamowa lub promocyjna, która wykorzystuje tradycyjne media, takie jak telewizja, radio, druk oraz bezpośredni kontakt z klientem.

Korzyści z marketingu off-line

Użytkownicy Internetu są przyzwyczajeni do banerów, wyskakujących okienek i ciągłych wiadomości w sieciach społecznościowych, a co za tym idzie często nawet nie zwracają na nie szczególnej uwagi.

Oryginalny plakat czy praktyczny gadżet podarowany w ramach akacji promocyjnej, w całym tym natłoku informacji, może pomóc się wyróżnić i zapisać w pamięci użytkowników na dłużej. Ten rodzaj marketingu, oparty na bezpośrednim kontakcie, pomaga wzbudzić poczucie bliskości z klientami, a tym samym zbudować fundament do długoletniej współpracy.

Siła marketingu offline tkwi zatem w jego emocjonalnym charakterze, który koncentruje się na pokazaniu ludzkiej twarzy firmy i budowaniu rzeczywistych relacji z mediami oraz konsumentami w oparciu o różnorodne narzędzia komunikacyjne.

Kreatywne podejście do marketingu offline

Darmowe próbki lub spersonalizowane prezenty to doskonały sposób na zwrócenie uwagi klientów. Warto jednak postawić na niestandardowe produkty, które pomogą wyróżnić markę na tle konkurencji. Doskonałym pomysłem na zaprezentowanie marki będą np. wysyłki kreatywne, czyli paczki upominkowe dla klientów, promujące dane wydarzenie, usługę lub produkt.

Taka forma promocji wcale nie musi być kosztowna, kluczem do sukcesu jest oryginalny pomysł, właściwe dopasowanie produktu do grupy odbiorców i spójność z wizerunkiem marki. Należy unikać masowego wysyłania identycznych przesyłek. Wybór produktu powinien być przemyślany, a nie przypadkowy. Dodatkowym atutem będą wszelkie formy personalizacji, które podkreślą indywidualny charakter upominku. Prezent można zamówić online przez serwis np. Reklamowe24, gdzie doradcy pomogą w kompleksowej realizacji.

Sztuka łączenia tradycji z nowoczesnością

Chociaż marketing online ma się świetnie, i w ostatnich latach
dominuje w świecie reklamy, to dobrze zaprojektowane i nieszablonowe materiały marketingowe nadal robią wrażenie, a konferencje, spotkania i inne wydarzenia offline mogą pomóc w zwiększaniu sprzedaży i rozwijaniu potencjału marki.

Praktyki te muszą zostać jedynie dostosowane do nowych warunków. Dlatego kreatywności i elastyczność stały się największym kapitałem w biznesie i, mimo iż fundamentem e-commerce pozostają działania prowadzone w sieci, bezpośrednie kontakty międzyludzkie nadal nie tracą na znaczeniu.

Źródło: Materiały prasowe
 0

Czytaj także