W produkcji odzieży medycznej liczy się każdy detal
Artykuł sponsorowany

W produkcji odzieży medycznej liczy się każdy detal

Ewa Małgorzata Wiertelak, prezes zarządu marki MEDORA
Ewa Małgorzata Wiertelak, prezes zarządu marki MEDORA Źródło:Materiały prasowe
Strój medyczny to jedyny sposób, aby lekarz czy kosmetolog podczas pracy mógł się identyfikować ze swoim stylem. Obecnie lekarze przywiązują dużą wagę do każdego projektu, zwracają uwagę na detale, za pomocą stroju chcą się wyróżniać. Tworzymy oryginalne kolekcje z udziałem najlepszych projektantek, skupiając się przy tym na oryginalnych i niestandardowych detalach – mówi Ewa Małgorzata Wiertelak, prezes zarządu marki MEDORA – polskiego producenta odzieży medycznej.

Medora jest obecnie liderem sprzedaży odzieży medycznej w Polsce. Jak wyglądały wasze pierwsze kroki w tej branży?

Właśnie obchodzimy 15-lecie istnienia marki Medora, która wiele lat temu powstała w moim sercu. Jednak zanim zdecydowałam się projektować i szyć odzież medyczną, bardzo chciałam zostać lekarzem – to była fascynacja z dzieciństwa. Ponieważ nie spełniłam tego marzenia, bo skończyłam finanse i bankowość, pierwsze zawodowe kroki podjęłam w firmie finansującej sprzęt dla lekarzy. Dziś mogę przyznać, że całe moje młode i dorosłe życie przeplatało się z modą oraz medycyną. Ostatecznie decyzja o założeniu MEDORY została podjęta nieco ponad 15 lat temu, po tym jak odwiedziłam jedne z najpopularniejszych w Polsce targów medycznych. Dziś moje pomysły pomagają poczuć się lepiej zarówno lekarzom, jak i pacjentom. Biały kitel powoli odchodzi do lamusa, ustępuje kolorowym, komfortowym i stylowym modelom.

Wymagania rynku medycznego są bardzo ścisłe. Jak wpływa to na proces produkcji odzieży i dobór materiałów? Na co musicie zwracać szczególną uwagę?

W branży medycznej przez wiele lat stroje były bardzo podobne: klasyczne, białe albo zielone. Uszyte z dostępnych na rynku materiałów średniej jakości. W ostatniej dekadzie wiele w tej kwestii na szczęście się zmieniło. Dostępność dobrych jakościowo materiałów w naszej firmie jest duża, a pomysłów na projektowanie odzieży nam nie brakuje. Ubrania stworzone przez MEDORĘ zawsze bardzo dokładnie omawiamy z klientem. Dobieramy najlepsze jakościowo materiały – trwałe, odporne na działania czynników chemicznych, przewiewne i zapewniające komfort pracy. Wykorzystujemy najlepsze i najnowsze rozwiązania w doborze tekstyliów. Szczególną uwagę zwracamy na atesty, wymogi formalne określone w zamówieniu, jak również na końcowe oczekiwania klienta.

Czy koncentrujecie się głównie na sprzedaży online czy równie istotna jest też sprzedaż stacjonarna? Ile sklepów stacjonarnych marki obecnie funkcjonuje?

Mamy dwa sklepy stacjonarne: w Warszawie i we Wrocławiu. Od blisko trzech lat sprzedajemy naszą odzież również online. Liczba zamówień internetowych zwiększyła się od czasu wybuchu pandemii. E-commerce to obecnie znaczna część obrotów firmy. Zwłaszcza klienci z Europy, Azji czy państw Arabskich zamawiają odzież tylko i wyłącznie online.

Firma Medora ubiera klientów sektora medycznego, dodatkowo oferujecie też odzież, m.in. specjalną linię dla dietetyków. Czy planujecie poszerzenie tej oferty?

Mocną stroną firmy jest elastyczność i dostosowanie się do potrzeb rynku. Mamy duże wyczucie zapotrzebowania na nasze produkty. Sporą grupą odbiorców stali się dietetycy, a obecnie mamy coraz więcej zamówień na spersonalizowaną odzież od branży hotelarskiej, gastronomicznej, SPA. Klienci zawsze wybierają odzież naszej firmy wszędzie tam, gdzie potrzebne jest spełnienie norm sanitarno-epidemiologicznych.

W 2022 roku planujemy wypuszczenie kolekcji specjalnie dla… To niech zostanie jeszcze tajemnicą.

Firma Medora duży nacisk kładzie na wykończenie odzieży. Proponujecie klientom na przykład kryształowe guziki i hafty. Czy to znaczy, że wasi klienci chętnie odchodzą od klasycznych rozwiązań?

Strój medyczny to jedyny sposób, aby lekarz czy kosmetolog podczas pracy mógł się identyfikować ze swoim stylem. Obecnie lekarze przywiązują dużą wagę do każdego projektu, zwracają uwagę na detale, a za pomocą stroju chcą się wyróżniać. Idąc tym tropem oraz podążając za panującymi trendami, tworzymy oryginalne kolekcje z udziałem najlepszych projektantek, skupiając się przy tym na oryginalnych i niestandardowych detalach. Nie boimy się ekstrawagancji ani kolorów, za co MEDORA jest doceniana i niezmiennie od kilku lat jest trendsetterką w tej dziedzinie. Nasze kolekcje są nowoczesne, a kroje niestandardowe. W ofercie MEDORY znajdują się sukienki medyczne, fartuchy, marynarki, bluzy oraz obuwie. Wszystkie uszyte z najlepszych dostępnych materiałów. Te zachowania konsumenckie świadczą o tym, że polscy lekarze odchodzą od typowych fartuchów oraz klasycznych uniformów medycznych.

Czy istnieje możliwość personalizacji odzieży?

Tak, zdecydowanie, to flagowa cecha produktów MEDORA. Mając ogromny wachlarz możliwości wyboru koloru, wykończenia, detali, guzików, zamków itp. każda placówka medyczna może mieć inny, spersonalizowany projekt z nazwą firmy, logotypem oraz imieniem i nazwiskiem. Wszystko zależy od tego, czego oczekuje klient.

Który model z oferty jest obecnie prawdziwym bestsellerem?

To zależy od specjalizacji medycznej – czy jest to stomatolog, czy kardiolog, a także od kraju, do którego wysyłamy nasze produkty. Na przykład w krajach egzotycznych dużym powodzeniem cieszy się ostatnia nasza kolekcja stworzona razem z polską projektantką Ewą Stepaniuk. Kolekcja ta w głównym założeniu jest przeznaczona na rynki arabski i rosyjski. Mnogość haftów oraz złoceń jest pożądana w tych państwach.U polskich klientów zdecydowanie bestsellerem jest kolekcja Verita. To ekskluzywna linia przeznaczona głównie dla kobiet, aczkolwiek materiały z tej kolekcji są dostępne także dla mężczyzn ceniących sobie najwyższą jakość i komfort w pracy.

Jakie wyzwania pojawiły się przed firmą podczas pandemii?

Utrzymanie zatrudnienia oraz ustawienie linii produkcyjnej. Medora to produkt „hand made”, natomiast w momencie wybuchu pandemii poza kolorową, ekskluzywną odzieżą medyczną było ogromne zapotrzebowanie szpitali czy fundacji na maseczki i fartuchy flizelinowe. W tych wyjątkowych warunkach stworzyłam w firmie specjalny dział i zatrudniłam osoby tylko i wyłącznie do produkcji tych niezbędnych rzeczy. Szyliśmy na tyle szybko i dużo, że w ramach społecznej odpowiedzialności biznesu przekazywaliśmy te produkty pro publico bono. Liczyło się życie i zdrowie ludzi – dlatego jestem wdzięczna wszystkim członkom mojego zespołowi, że w tych ważnych chwilach nie zawiedli i przychodzili do pracy mimo obawy również o swoje zdrowie.

Osoby spoza branży medycznej mogą kojarzyć wasze produkty również z polskich filmów i seriali. Czy macie w planach kolejną współpracę?

Jesteśmy zawsze bardzo otwarci na takie działania marketingowe oraz wizerunkowe. Jeśli otrzymamy kolejne takie zapytania, chętnie rozważymy udział w produkcjach filmowych lub reklamowych.

Jakie są główne priorytety firmy w 2022 roku?

To zupełna nowość w firmie, od lutego 2022 roku będziemy realizować wyjątkową działalność CSR dla dzieci z Tanzanii. Część kwoty ze sprzedanej odzieży medycznej będziemy przekazywać na edukację, leczenie i żywienie tych maluchów oraz młodzieży. Cały projekt będzie gotowy już w II połowie lutego, lecz dziś jeszcze nie mogę zdradzić, jak będzie on wyglądał, ale serdecznie zapraszam państwa redakcję do współpracy. Poza tym pracujemy nad nową kolekcją oraz nad poszerzeniem destynacji, do których będziemy sprzedawali polską odzież medyczną.

Czytaj też:
Medyczne podsumowanie 2021 roku. Tymi wydarzeniami żył świat zdrowia