Detalion Games: nowe otwarcie w rodzinie Movie Games
Artykuł sponsorowany

Detalion Games: nowe otwarcie w rodzinie Movie Games

Agnieszka Hałasińska, prezes zarządu Detalion Games
Agnieszka Hałasińska, prezes zarządu Detalion GamesŹródło:Materiały prasowe
Agnieszka Hałasińska jest prezesem zarządu Detalion Games, a także doradcą ds. controllingu i rachunkowości w Movie Games S.A. Odpowiada za współtworzenie oraz nadzór strategii finansowej wydawnictwa, tworzenie prognoz, planów oraz analiz finansowych, oraz jest odpowiedzialna za nadzór wszystkich procesów finansowych.

W Brave Lamb Studio S.A. oraz Road Studio S.A. pełni funkcję doradcy zarządu, zaś w Pixel Crow Games S.A funkcję członka Rady Nadzorczej. Współpracuje także z Goat Gamez S.A. oraz Image Games S.A. - spółką założoną z Platige Image. Z wykształcenia inżynier procesów logistycznych oraz magister zarządzania. Ukończyła studia podyplomowe z zakresu controllingu finansowego w grupach kapitałowych w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie.

Gdzie obecnie, po włączeniu do grupy kapitałowej Movie Games, znajduje się Detalion Games?

Detalion ma dwojaką funkcję - po pierwsze pracuje nad portingiem projektów Movie Games na platformy konsolowe, będąc podmiotem realizującym prace wraz z producentami z działu portingu wydawcy. Nasza druga, choć równie istotna rola, to studio developerskie. Mamy kilka naszych projektów oraz portfolio udanych gier i wciąż będziemy funkcjonować jako twórcy gier.

Spółka ogłosiła niedawno przyjęcie nowej strategii. Jakie są jej założenia?

Nasze plany są spójne ze strategią grupy Movie Games i zakładają zrównoważony rozwój oraz wspieranie synergicznej natury grupy. Podczas gdy porting zagwarantuje nam stałe dochody, chcemy wykorzystać potencjał kreatywny, jakim nasz zespół niewątpliwie dysponuje - o czym świadczą jego poprzednie produkcje. Znaleźliśmy zespół, który zajmie się produkcją tytułu klasy indie premium. Będzie on wspomagany zewnętrznie przez cenione osoby z branży gamedev (mówimy tu o światowej klasy specjalilstach), jako że najbliższy projekt będzie mieć większy budżet i szerszy target niż poprzednie produkcje Detalionu. Z czasem mamy zamiar zająć się podobnymi, rozbudowanymi projektami o większym potencjale sprzedażowym.

Czy projekt jest związany z IP, którego pozyskanie ogłosiła spółka?

Tak, choć nie mogę jeszcze zdradzić szczegółów. Będzie to gra osadzona w dużym, rozpoznawalnym uniwersum i z gatunku, który może przemówić nie tylko do niszowych graczy, ale i do miłośników bardziej casualowych produkcji. Mogę natomiast powiedzieć, że wsparcia merytorycznego udzielą najlepsi specjaliści.

Czy można już poznać ich nazwiska?

O tym najważniejszym nazwisku nie chcę jeszcze mówić, bo dopinamy ostatnie szczegóły. Mogę zdradzić, że to bardzo znana w branży gier, światowa osoba…

Producenckiego wsparcia udzieli Maciej Miąsik, kluczowy członek zespołu, który stworzył grę Wiedźmin, oraz twórca pierwszej polskiej gry wydanej profesjonalnie na Zachodzie przez amerykańskiego wydawcę. O stronę artystyczną zadba Tobiasz Piątkowski, uznany art director oraz scenarzysta komiksowy i reklamowy. Doradcą przy projekcie będzie dr Kamil Gemra, specjalista z zakresu finansowania przedsiębiorstw, rynku obligacji oraz komunikacji z inwestorami. W projekt zaangażowani są także Piotr Gnyp, ex-dziennikarz gamingowy oraz doświadczony business developer i marketingowiec branży technologicznej i gamingowej, oraz Michał Puczyński, dziennikarz i copywriter, który obecnie zarządza operacyjnie pracami działu marketingu Movie Games.

Jak określi Pani główny cel spółki?

Wykroczenie z brandem Detalion Games poza bariery Polski. Nasze gry przygodowe powstawały w Polsce i tutaj cieszyły się największym sukcesem. Teraz zamierzamy otworzyć się bardziej na zagranicznych odbiorców i stać się rozpoznawalną marką w obszarze indie premium. Jest to posunięcie skorelowane ze strategią Movie Games, które jako wydawca oraz grupa kapitałowa stawia sobie podobne cele.