Rok mobile już za nami - wnioski z ostatnich paneli e-nnovation

Rok mobile już za nami - wnioski z ostatnich paneli e-nnovation

Dodano:   /  Zmieniono: 

Google aktywuje codziennie ok. 1,3 mln urządzeń z systemem Android, w 2012 r. w Stanach Zjednoczonych po raz pierwszy sprzedano także więcej smartphonów niż komputerów stwierdził Don Dodge, Developers Advocate w Google podczas panelu poświęconego technologiom mobilnym, który odbył się drugiego dnia konferencji e-nnovation. Jego zdaniem to dowód na to, że 2012. jest rokiem technologii mobilnych, a pytanie czy ktoś jest online jest już nieaktualne. Wielu ludzi jest w sieci przez cały czas, dlatego teraz należy pytać, czy ktoś jest już na nogach, czy nadal śpi?

 Panel mobile był jednym z sześciu, które odbyły się w ramach konferencji branży e-commerce organizowanej w Poznaniu przez Grupę Allegro. Wziął w nim udział również Peter Vesco z Deutsche Telecom AG, który wskazał że na drodze ku wizji zaprezentowanej przez Dona stoją problemy związane z infrastrukturą. Jednym z najnowszych trendów jest wprowadzanie technologii NFC [Near Field Communications], która pozwala używać telefonu również jako środka do dokonywania płatności w punktach sprzedaży. Jego zdaniem potrzeba jednak ok. 2 lat by konsumenci nabyli technologię pozwalającą użyć telefonu w charakterze portfela oraz aż 4-5 lat by do tej zmiany przystosowali się przedsiębiorcy, którzy będą musieli nabyć urządzenia przystosowane do obsługi takich płatności. Dodatkowo Don Dodge wskazywał olbrzymi potencjał rozwoju usług internetowych spowodowany tym, że w wielu krajach telewizja przechodzi na nadawanie cyfrowe zwalniając częstotliwości umożliwiające szybki, niezakłócony transfer olbrzymich ilości danych.

 Podczas panelu o social media Serhad Bolukcu, Manager na Środkową i Wschodnią Europę w Facebook Global Marketing Solutions stwierdził, że social media są doskonałą platformą dla e-commerce. Jego zdaniem model, w którym reklamy służą po prostu do przekierowania ruchu na sklep jest już przestarzały. Obecnie sukces komercyjny na Facebooku osiąga ta marka, która potrafi wzbudzić dyskusję dotyczącą branży i samego produktu. Konieczne jest zbudowanie zaangażowanej społeczności, ale ważne by to zaangażowanie dotyczyło produktu lub usługi, a nie było kolejnym przykładem bezsensownej aktywności po opublikowaniu zdjęć słodkich kotków, które często wzbudzają emocje tak wielu użytkowników serwisu. Serhad potwierdził również wnioski wielu panelistów z pierwszego dnia konferencji, którzy wskazali że w e-commerce konieczne jest wdrażanie narzędzi umożliwiających dostosowanie prezentowanej oferty do potrzeb konkretnego użytkownika. Jako przykład takiej personalizacji podał usługę Facebook Gifts, która jest obecnie testowana w Stanach. Polega ona na tym, że system sugeruje użytkownikom opcje zakupu np. prezentu urodzinowego dla znajomego. Sugestie oparte są o wnioski płynące z analizy działań danego użytkownika w sieci.

 W celu zapoznania się z wnioskami w pierwszego dnia konferencji, zapraszamy na stronę internetową.

 W drugim dniu konferencji ogłoszono także wyniki glosowania na najlepszy projekt w konkursie Start with e-nnovation. W finale zmierzyły się dwa start-upy.: pochodzący z Rumunii Vibetrace i polska Sheepla. Sheepla to narzędzie, które pozwala zarządzać przesyłkami, umożliwiając sprzedawcom łatwe i spersonalizowane nadawania paczek, klientom zaś ich śledzenie. Vibetrace to  start-up, którego celem jest poprawa konwersji sprzedaży internetowej - autorzy pomysłu dowodzą, że możliwe jest zwiększenie przeciętnego wskaźnika 3 proc. nawet dziesięciokrotnie dzięki zastosowaniu dedykowanych narzędzi w sklepie internetowym. Zdaniem uczestników konferencji lepsza okazała się Sheepla.pl, której twórcy otrzymali nagrodę w postaci czeku na 10 000 euro. 

 Ogłoszenie wyników konkursu, było ostatnim aktem trzeciej edycji e-nnovation. Tegoroczna konferencja to dwa dni, sześć paneli dyskusyjnych, kilkunastu prelegentów oraz ponad 400 uczestników w całego świata. Wśród gości specjalnych można wymienić m.in.: sir Terryego Leahy, byłego CEO Tesco, którego zasługą jest m.in.: inwazja sieci marketów na wiele narodowych rynków oraz rozpoczęcie sprzedaży artykułów FMCG online w Wielkiej Brytanii. Na konferencji wykład wygłosił również Hein Pretorius obecnie CEO Grupy Allegro, posiadający 18 lat doświadczenia w branży internetowej, telekomunikacyjnej i technologicznej, który realizował projekty zarówno w Europie, Azji, jak i Afryce. Nie zabrakło również przedstawicieli biznesów internetowych takich jak Facebook, czy Google oraz firm telekomunikacyjnych (Deutshe Telecom AG) czy operatorów płatności MasterCard, PayU.

 Uczestnicy e-nnovation rozmawiali o najnowszych światowych trendach w branży e-commerce. Szczególną uwagę zwracając na warunki rozwoju e-biznesu w Europie Środkowo-Wschodniej. Omawiane były wyzwania stojące przed dojrzałymi biznesami w związku z dynamicznym rozwojem sprzedaży on-line. Dyskusje odbywały się w sześciu panelach, których tematyka dotyczyła najważniejszych zagadnień mających kluczowy wpływ na rozwój e-commerce: branży retail, mody, rozwiązań mobilnych, płatności internetowych, social media oraz innowacyjnych technologii przyszłości.

Organizatorem e-nnovation jest Grupa Allegro, do której należy 125 serwisów e-commerce w 23 krajach, głównie w Europie Środkowo-Wschodniej m.in.: na Ukrainie, Białorusi, Słowacji, Węgrzech oraz w Czechach, Kazachstanie, Rumunii, Bułgarii, Rosji i Turcji. Społeczność Allegro liczy obecnie 14,5 mln użytkowników. 

 

Więcej informacji można uzyskać na stronie konferencji http://e-nnovation.pl/ oraz w serwisie Facebook.com http://www.facebook.com/ennovation.

 Zdjęcia z konferencji można pobrać tutaj: http://dotpr.netpr.pl/PressOffice/PressKit.2122.po?category_id=6664

Źródło: e-nnovation;
dostarczył:
netPR.pl