Independent Digital 25% wyższy dochód artystów na 10 urodziny

Independent Digital 25% wyższy dochód artystów na 10 urodziny

Dodano:   /  Zmieniono: 

Independent Digital, największy w Polsce, niezależny dystrybutor treści audio w formie cyfrowej, obchodzi dziesięciolecie swojej działalności. Z tej okazji firma umożliwia artystom i licencjodawcom dochód wyższy aż o 25%! Wszystko dzięki zawartym z międzynarodowymi serwisami umowom bezpośrednim, które eliminują pośredników z procesu sprzedaży i tym samym umożliwiają większy zysk.

Independent Digital, największy na polskim rynku, niezależny dystrybutor treści w formatach cyfrowych, z okazji dziesięciolecia swojego istnienia ma dobrą wiadomość dla artystów. Teraz, dzięki umowom bezpośrednim, które firma zawarła z międzynarodowymi serwisami Deezer i Wimp (wkrótce również Spotify, iTunes i Amazon), licencjodawcy mogą zarobić aż o 25% więcej niż dotychczas. Wystarczy tylko jedna umowa i muzyka danego artysty dostępna jest na całym świecie, za pośrednictwem światowych serwisów muzycznych.

Jeden popularny utwór polskiego artysty, jest w stanie zarobić miesięcznie w serwisach cyfrowych (tylko na terenie Polski) nawet 40 000 zł. Natomiast utwór, który został wypromowany na świecie, w polskich serwisach jest w stanie nawet podwoić tę liczbę. Należy przy tym pamiętać, że szczytowy okres popularności i sprzedaży danego utworu to ok. 4 miesiące. Łatwo więc można sobie wyobrazić, ile może zarobić utwór, który znany jest na całym świecie, we wszystkich światowych serwisach muzycznych. mówi Andrzej Dąbrowski, Członek Zarządu Independent Digital.

Zjawisko globalnej cyfryzacji

Jak podaje brytyjska organizacja BPI (British Phonographic Industry), w pierwszym kwartale 2012 roku ponad 55% przychodów całego rynku muzycznego w Wielkiej Brytanii wygenerowanych zostało przez sprzedaż muzyki cyfrowej (download i streaming). Wzrost sprzedaży muzyki w takiej formie, w stosunku do roku ubiegłego, wyniósł tam aż 24%.

Dane te pokazują skalę stale postępującego zjawiska cyfryzacji, które niesie ze sobą szereg nowych możliwości. Powszechny i łatwy dostęp do internetu oraz popularyzacja urządzeń mobilnych sprawia, że coraz więcej elementów w naszym codziennym życiu występuje w formie cyfrowej. Szczególnie dotyczy to rozrywki muzyki i filmów, które jeszcze kilkanaście lat temu dostępne były jedynie w formie analogowej. Internet jest również niezwykle istotnym narzędziem, które w błyskawicznym tempie może wypromować danego artystę.      

Telewizja i radio w dalszym ciągu mają ogromną siłę, jeśli chodzi o promocję i popularność danego utworu i artysty, ale internet wiele zmienił. Dzisiaj miliony odsłon na YouTube oraz tysiące fanów na Facebooku są co najmniej tak samo ważne (o ile nie ważniejsze), jak obecność na radiowej liście przebojów. Sukcesy zespołów hip-hopowych czy muzyki disco polo (doskonała sprzedaż płyt hip-hopowych widoczna na liście OLiS, świetne zaangażowanie fanów na Facebooku i na kanałach YouTube, 20 mln odsłon teledysku Ona Tańczy dla mnie zespołu Weekend) pokazują, jak ważny jest dzisiaj internet! mówi Agnieszka Gos, Head of Digital Distribution z Independent Digital.

Nowe możliwości sprzedaży

Firma nieustannie się rozwija, dostosowując do zmian, jakie zachodzą na rynku i stale wzrastających potrzeb konsumentów. Aktualnie spółka rozwija sieć dystrybucji o kolejne światowe sklepy cyfrowe. Jest w trakcie podpisywania umowy bezpośredniej z serwisem muzycznym Spotify, rozpoczęła proces akceptacji spółki jako bezpośredniego dystrybutora w iTunes, planuje również podpisanie umowy bezpośredniej ze sklepem internetowym Amazon. Jednocześnie nieustannie zwiększa katalog treści o nowych, niezależnych twórców muzycznych i licencjodawców, nie tylko w Polsce ale także w krajach ościennych.

10 lat na rynku

Independent Digital (dotychczas znany pod nazwą Propolis Media), już 10 lat temu dostrzegł potencjał, jaki drzemie w dystrybucji treści audio i video w formie cyfrowej. Spółka od 2002 roku, czyli na długo przed powstaniem kultowego sklepu iTunes, z powodzeniem zajmuje się pozyskiwaniem i dystrybucją muzyki oraz filmów, zarówno w formie download, jak i streaming. Obecnie firma dostarcza treści do serwisów cyfrowych w 23 krajach na świecie.

Dzięki obecności na rynku przez równo dekadę, Independent Digital posiada ogromne doświadczenie w wielu modelach sprzedaży (w formie abonamentu, subskrypcji czy ala carte) oraz umiejętność optymalnego korzystania z potencjału serwisów różnego typu, a także dostosowania odpowiednich narzędzi marketingowych do promowania danych treści.

Firma prowadzi stałą współpracę z największymi, niezależnymi wytwórniami muzycznymi w Polsce, takimi jak: My Music Group , Prosto, Kayax, Green Star oraz licencjodawcami treści video: Video MTV, TVN, TVP, 4FUN. Zarządza również serwisami muzycznymi i video.

***

O Independent Digital

Independent Digital (znane dotychczas jako Propolis Media) od 2002 roku zajmuje się pozyskiwaniem oraz dystrybucją treści w formatach cyfrowych. Reprezentuje katalog kilkunastu tysięcy utworów muzycznych z blisko 50 niezależnych wydawnictw. Firma współpracuje także z ponad 30 licencjodawcami treści video. Kontent licencjodawców dystrybuowany jest w 23 krajach w formie download i streaming, zarówno w  serwisach internetowych (m.in. iTunes, Deezer, Spotify) jak i w serwisach telefonii komórkowych (m.in. Muzodajnia, Granie na czekanie, Czasoumilacz, Halogranie).

Źródło: Independent Digital;
dostarczył:
netPR.pl