Chmura rządzi urządzeniami - trendy konsumenckie 2013 roku

Chmura rządzi urządzeniami - trendy konsumenckie 2013 roku

Dodano:   /  Zmieniono: 

NOWE WYMAGANIA STAWIANE URZĄDZENIOM WYNIKAJĄCE Z DOSTĘPNOŚCI USŁUG W CHMURZE

Użytkownicy tabletów lub smartfonów wiedzą, jak wygodnie jest mieć dostęp do wszystkich usług online ze wszystkich urządzeń. Mogą korzystać z Facebooka, poczty elektronicznej, przeglądarek, gier i aplikacji, słuchać muzyki i oglądać zdjęcia z dowolnego miejsca, w każdej chwili.

Z drugiej strony posiadacze tradycyjnych telefonów komórkowych wolą używać do poszczególnych usług różnych urządzeń, na przykład komputerów biurkowych do bankowości internetowej i porównywania cen, telefonów do wysyłania wiadomości SMS, konsoli Xbox do gier, iPodów do słuchania muzyki, a laptopów do obsługi poczty elektronicznej i przeglądarki.

Pierwsza z powyższych grup użytkowników docenia prostotę i wygodę dostępu do tych samych aplikacji i danych z różnych urządzeń za pośrednictwem chmury. W rezultacie coraz więcej klientów oczekuje, że różne produkty przeznaczone na masowy rynek, od samochodów po aparaty fotograficzne, będą podłączone do Internetu, gdyż inaczej korzystanie z nich uważają za utrudnione.

 

TECHNOLOGIE KOMPUTEROWE DLA  UMYSŁÓW ROZPROSZONYCH

Coraz więcej użytkowników urządzeń komputerowych odchodzi od modelu dla umysłów skoncentrowanych, czyli komputerów biurkowych z plikami, folderami i koszami na śmieci, do płaskich urządzeń z aplikacjami i usługami w chmurze. Nie chcą oni już siedzieć przy biurku, ale wolą wykonywać różne zadania w najbardziej dogodnej chwili, jedną ręką, np. stojąc w kolejce, rozmawiając ze znajomymi w kawiarni lub idąc na przystanek autobusowy.

18% uczestników naszych badań wyraziło zamiar kupienia tabletu, w porównaniu z 15% planującymi zakup komputera biurkowego.

Komputer stojący na biurku ustępuje więc miejsca tabletowi, który można położyć na stole w salonie podczas oglądania telewizji lub zaglądać do niego w kuchni, jedząc śniadanie z rodziną. Tablety cieszą się największym zainteresowaniem w Australii, Chinach i Rosji.

Ponadto 29% respondentów zamierzało kupić smartfony, w porównaniu z 25%, którzy planowało zakup laptopa. Zmienia się więc sposób korzystania z mobilnych urządzeń komputerowych. Nie trzeba już nosić ciężkich toreb ani szukać miejsca do siedzenia z dostępnym gniazdem zasilania, aby wysłać e-mail podczas jazdy pociągiem do pracy, zajrzeć na Facebbooka i do aplikacji zakupowych podczas przerwy obiadowej lub poczytać nowe blogi, popijając kawę.

Raport w języku angielskim:

http://www.ericsson.com/res/docs/2012/consumerlab/10-hot-consumer-trends-2013.pdf

 

O firmie Ericsson

Ericsson, największy na świecie dostawca technologii i usług dla operatorów telekomunikacyjnych, oferuje społeczeństwu sieciowemu efektywne rozwiązania działające w czasie rzeczywistym, które pozwalają nam wszystkim swobodniej studiować, pracować i żyć w zróżnoważonych społecznościach na całym świecie.

Nasza oferta obejmuje usługi, oprogramowanie i infrastrukturę teleinformatyczną dla operatorów telekomunikacyjnych i firm z innych branż. Obecnie ponad 40 procent światowego ruchu mobilnego przechodzi przez sieci firmy Ericsson. Obsługujemy sieci klientów, z których korzystają ponad 2 miliardy abonentów.

Działamy w 180 krajach i zatrudniamy przeszło 100 000 pracowników. Forma Ericsson założona w 1876r., ma centralę w Sztokholmie. Firma Ericsson jest notowana na giełdzie NASDAQ OMX w Sztokholmie i NASDAQ w Nowym Jorku.

Zapraszamy na:
www.twitter.com/ericsson_poland

www.youtube.com/ericssonpolska

www.facebook.com/ericssonpolska

Źródło: Ericsson Sp. z o.o.;
dostarczył:
netPR.pl