Ponad połowa klientów banków spółdzielczych poleciłaby je znajomym

Ponad połowa klientów banków spółdzielczych poleciłaby je znajomym

Dodano:   /  Zmieniono: 

Przyjazny, stabilny, uczciwy - to określenia ze ścisłej czołówki skojarzeń z terminem bank spółdzielczy. Aż 53% klientów poleci go swoim znajomym.

Badanie przeprowadzono w styczniu. Wzięli w nim udział losowo wybrani mieszkańcy Polski w wieku 15-65 lat, korzystający z usług bankowych. Banki Spółdzielcze okazały się dobrze znane. Spontanicznie wymieniło je 21,2% respondentów.

Marka BANK SPÓŁDZIELCZY ma wartość. Bankowości spółdzielczej przypisywane są takie cechy, jak: polskość (85,5%), długa tradycja (68,1%), dla każdego (67,9%), przyjazna (67,2%), budząca sympatię (62,5%), uczciwa (61,5%), godna zaufania (61,3%), stabilna (54,8%), profesjonalna (56,3%).

Bank spółdzielczy był zdecydowanie najczęściej wymieniany przez mieszkańców mniejszych miejscowości (55%). Spośród mieszkańców dużego miasta rozpoznawalność banku spółdzielczego wykazało jedynie 3% respondentów. Bank spółdzielczy budzi u swych klientów skojarzenia pozytywne (73,2%) i neutralne (26,8%).

12% klientów banków w Polsce to klienci banków spółdzielczych. Posiadacze produktów bankowych spontanicznie wymieniają bank spółdzielczy na 7. miejscu.


Badanie potwierdza duży potencjał bankowości spółdzielczej. Polacy znają, dobrze kojarzą, ale nie potrafią podać definicji czym banki spółdzielcze różnią się od bankowości komercyjnej. - A różnic jest wiele. Mają 100% polski kapitał, pieniądze Polaków zostają więc w domu. Wsparcia finansowego udziela człowiek - nie systemy. Prezes i pracownicy banku spółdzielczego są sąsiadami, znają swych klientów, wiedzą o nich więcej, niż wynika z dokumentacji bankowej. Proces decyzyjny jest szybki, mniej skomplikowany, a usługi dobrane pod indywidualne potrzeby. No i liczy się różnorodność. Tyle, ile banków, tyle lokalnych strategii funkcjonowania. Chcemy o tym wszystkim powiedzieć zwłaszcza mieszkańcom dużych miast. Kto z nas wie, że np. w aglomeracji warszawskiej jest 20 banków spółdzielczych i ponad 140 ich placówek podkreśla Urszula Rożalska, Dyrektor Komunikacji w Grupie BPS.

 

***

Grupa Banku Polskiej Spółdzielczości (Grupa BPS) to największe zrzeszenie banków spółdzielczych w Polsce. Tworzy je 365 banków spółdzielczych. To jest około 62% wszystkich banków spółdzielczych działających w kraju. Łączna liczba prawie 3.000 placówek i blisko 4.000 bankomatów daje pozycję czołowej instytucji finansowej w Polsce. Banki spółdzielcze obsługują klientów indywidualnych, mają bliskie relacje z mikro, małymi i średnimi przedsiębiorstwami. Grupa BPS oferuje usługi finansowe w zakresie obsługi maklerskiej, faktoringu, leasingu, TFI, czy zarządzania wierzytelnościami. Więcej na: www.bankbps.pl

 

Bankowość spółdzielcza - historia bankowości spółdzielczej w Polsce sięga ponad 100 lat. Spółdzielczość oszczędnościowo-pożyczkowa powstała, aby na zasadach samopomocy zintegrować wysiłki w walce z lichwą oraz utrzymać polski stan posiadania rodzimego kapitału. Ta misja jest poniekąd aktualna do dziś. Członkostwo w banku spółdzielczym zobowiązuje do współuczestniczenia w zarządzaniu i ponoszeniu odpowiedzialności za funkcjonowanie banku. Żelazne zasady bankowości spółdzielczej, to: solidarność (pomoc społecznościom lokalnym), regionalizacja (lokalne działanie), subsydiarność (wzajemne uzupełnianie potrzeb banków).

Źródło: Bank Polskiej Spółdzielczości S.A.;
dostarczył:
netPR.pl