WPROST niższa sprzedaż motorem zmian

WPROST niższa sprzedaż motorem zmian

Dodano:   /  Zmieniono: 

132 505 wyniosło rozpowszechnienie płatne razem tygodnika WPROST w styczniu bieżącego roku. To o 8,15 proc. więcej niż w styczniu 2012 r.

Według szacunkowych danych wydawcy, sprzedaż ogółem wyniosła 61 379, a inne płatne formy rozpowszechniania 71 125.

WPROST w styczniu pozostawał tygodnikiem o jednym z największych zasięgów dotarcia, jednak wyraźny spadek sprzedaży egzemplarzowej spowodował, że wydawca, który na bieżąco monitoruje poziom sprzedaży, zdecydował o zmianach w piśmie. Za wdrożenie zmian odpowiada od końca stycznia nowy redaktor naczelny tygodnika, Sylwester Latkowski, który wcześniej jako szef serwisu Wprost.pl, w ciągu niespełna roku doprowadził do wzrostu liczby użytkowników o 42 proc, a liczby odsłon o ponad 100%.

NOWE OSOBY W REDAKCJI WPROST:

Pierwsze zmiany wprowadzone we WPROST przez nowego redaktora naczelnego spotkały się z przychylnością i zainteresowaniem czytelników. WPROST obecnie jako jedyna gazeta w Polsce dysponuje osobnym działem śledczym, którym kieruje Michał Majewski. Do zespołu współpracowników tygodnika dołączyli m.in. Tomasz Sekielski, Marzena Rogalska, Jarosław Kuźniar, Agata Młynarska, Karolina Korwin-Piotrowska oraz  w charakterze wydawcy Magdalena Papuzińska. Zmniejszyła się za to liczba felietonistów, ale dotychczasowi felietoniści nadal piszą dla WPROST. Wkrótce na łamach tygodnika pojawią się kolejni nowi autorzy.  

WZROST ROZPOWSZECHNIANIA I ZASIĘGU:

W 2012 r. rozpowszechnianie płatne razem WPROST wyniosło 131 865 i było o 10,44 proc. wyższe niż rok wcześniej (119 401). W grupie tygodników opinii WPROST znalazł się na drugim miejscu, zarówno jeżeli chodzi o wielkość rozpowszechniania płatnego razem, jak i o wzrost w stosunku rok do roku. Był też jednym z dwóch tygodników, których rozpowszechnianie płatne razem w ubiegłym roku wzrosło. Sprzedaż ogółem WPROST w 2012 r. wyniosła 74 257.

Rozpowszechnianie płatne razem obejmuje wszystkie formy sprzedaży tygodnika, w tym prenumeratę, sprzedaż kioskową, sprzedaż e-wydań, sprzedaż przez inne podmioty (np. operatorów mobilnego Internetu) oraz tzw. inne formy rozpowszechniania, czyli np. egzemplarze sprzedawane do dystrybucji w samolotach, hotelach i restauracjach po cenie nie niższej niż 30 proc. ceny okładkowej. Wzrost rozpowszechniania płatnego razem WPROST wynika głównie ze sprzedaży prenumerat e-wydań do instytucji i firm, które dokonały pakietowego zakupu dla swoich klientów lub pracowników.

WPROST jest obecnie dostępne w:

największych sieciach dystrybucji prasy: Ruch, HDS, Kolporter, salony Empik

alternatywnych sieciach dystrybucji prasy m.in. w restauracjach, hotelach, ekskluzywnych punktach usługowych

- jako e-wydanie dla użytkowników komputerów osobistych poprzez stronę e-wydanie.wprost.pl lub u dystrybutorów prasy elektronicznej

- w aplikacji mobilnej dostępnej w AppStore i Google Play.

100% WZROSTU W INTERNECIE WPROST.PL numerem 1

W 2012 r. tygodnik WPROST znacząco zyskał również w Internecie. W styczniu 2013 r. Serwis Wprost.pl był najczęściej odwiedzanym serwisem internetowym wśród serwisów tygodników opinii Wprost.pl zanotował w styczniu (wg danych Megapanel PBI/Gemius) 7 mln 477 tys. odsłon na komputerach oraz prawie milion odsłon na urządzeniach mobilnych. W sumie serwis tygodnika WPROST odwiedziło 887 tys. użytkowników. Użytkownicy spędzali w serwisie średnio 8 minut i 42 sekundy. W ciągu roku od stycznia 2012 r. - Wprost.pl zyskał 262 tys. real users (wzrost o 42 proc.). Liczba odsłon zwiększyła się o 4,66 mln, czyli ponaddwukrotnie, a czas spędzany na witrynie wydłużył się o 3,5 minuty. Serwis Newsweek.pl odnotował w tym czasie o 16,73 proc. mniej użytkowników i o 17,1 proc. mniej odsłon. Serwis Polityka.pl ma o 58,72 proc. mniej użytkowników i o 50,7 proc. mniej odsłon. 

 NAJBARDZIEJ OPINIOTWÓRCZY TYGODNIK W POLSCE 

W styczniu i w lutym WPROST pozostał też najczęściej cytowanym polskim tygodnikiem.  Na publikacje WPROST inne media powoływały się w styczniu 156 razy, w lutym - 175. Raporty Najbardziej opiniotwórczych polskich mediów Instytutu Monitorowania Mediów opierają się na monitoringu tytułów prasowych oraz mediów elektronicznych (telewizji, radia i Internetu).

WPROST jest niezmiennie najbardziej opiniotwórczym polskim tygodnikiem od 2010 r., wyprzedzając pod względem liczby cytowań pozostałe tygodniki i mieszcząc się w top 10 najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce. 

 NAJCHĘTNIEJ WYBIERANY PRZEZ REKLAMODAWCÓW:

 W 2012 r. WPROST pozostawał także liderem przychodów reklamowych. Wg danych Kantar Media, cennikowe przychody z reklam tygodnika w 2012 r. wyniosły 134,54 mln zł i były o 19,6 proc. wyższe niż w  roku 2011. W tym samym czasie przychody Newsweek Polska wyniosły 133 358 801 (wzrost o 11 proc.) i były o 0,88 proc. niższe niż WPROST. Przychody tygodnika Polityka wyniosły 77 882 780zł o 1 proc. mniej niż rok wcześniej - i były o 42, 1 proc. niższe.

NAJWIĘKSZY ZASIĘG, NAJLEPSZA CENA PAKIET REKLAMOWY OPINII DO RZECZY + WPROST:

Biuro Reklamy WPROST oferuje również pakiet zasięgowy obejmujący tygodnik Do Rzeczy. Średnie rozpowszechnianie płatne razem obu tygodników to ok. 260 000 tygodniowo czyli ponad 1 040 000 egzemplarzy miesięcznie!

*****

Tygodnik WPROST to jeden z wiodących ogólnopolskich tygodników społeczno-informacyjnych. Ukazuje się od 1982 r. Wydawcą tygodnika WPROST jest Agencja Wydawniczo-Reklamowa WPROST. Redaktorem naczelnym WPROST od końca stycznia 2013 r. jest Sylwester Latkowski. 

Źródło: Platforma Mediowa Point Group SA;
dostarczył:
netPR.pl