Donald Tusk najbardziej zaufanym politykiem

Donald Tusk najbardziej zaufanym politykiem

Dodano:   /  Zmieniono: 
fot. netPR.pl Źródło:InfoWire.pl

Wyniki badania European Trusted Brands 2013 

Premier Donald Tusk to polityk darzonym największym zaufaniem społecznym tak wynika z badania European Trusted Brands przeprowadzonego przez Readers Digest. Drugie miejsce zajmuje prezydent Bronisław Komorowski.

Zdobycie zaufania społeczeństwa i utrzymanie go przez dłuższy czas to w przypadku polityka rzecz niezwykle trudna, zwłaszcza w sytuacji, gdy od lat dzierży władzę. Tym większym sukcesem dla urzędującego premiera jest wynik tegorocznego sondażu.

Donald Tusk został liderem rankingu zaufania w kategorii Polityk, zdobywając 16% głosów. Na drugim miejscu, z 10% głosów, znalazł się prezydent Bronisław Komorowski, dalej kolejno: Janusz Palikot, Jarosław Kaczyński, Ryszard Kalisz, Aleksander Kwaśniewski, Włodzimierz Cimoszewicz i Radosław Sikorski. Ciekawostką jest fakt, że badanie nie wyłoniło jednoznacznego zwycięzcy z dużą przewagą głosów 40% respondentów podało inne nazwiska niż wymienione powyżej. Świadczy to o tylko pozornym scentralizowaniu uwagi społeczeństwa na głównym nurcie sceny politycznej i jej głównych bohaterach.

Czy to, że premier Donald Tusk jest w rankingu zaufania primus inter pares, oznacza, że po 6 latach rządów jego pozycja jako lidera jest w opinii publicznej niekwestionowana? Nie. Oznacza to natomiast, że zachował większy od innych polityków kapitał wiarygodności. 16% osób, które wyróżniły go swoim zaufaniem, to jednak nadal zbyt mało na spokojny sen w czasach kryzysu  komentuje wyniki badania prof. Janusz Czapiński, psycholog społeczny.

***

European Trusted Brands to jedno z największych i najszerzej zakrojonych badań konsumenckich w Europie. Jego organizatorem jest Readers Digest.Oprócz tematyki marketingowejcorocznebadanie European Trusted Brands porusza również tematy społeczne. Pozwala na poznanie dominujących nastrojów mieszkańców Europy, postaw i wartości, które kształtują nasze opinie i decyzje, a także zaufanie do różnych aspektów życia.

Badanie European Trusted Brands przeprowadzono po raz pierwszy w 2001 roku. Co roku kontynuowane jest ono w kilkunastu krajach europejskich. Tegoroczna trzynasta już edycja badania została przeprowadzona w 12 krajach europejskich. Kraje, które zostały objęte tegorocznym badaniem to: Belgia, Czechy, Finlandia, Francja, Holandia, Niemcy, Polska, Portugalia, Rosja, Rumunia, Słowenia i Szwajcaria. Wzięło w nim udział 18 314 respondentów.

Badanie realizowano metodą kwestionariusza on-line lub wywiadów pocztowych. Jak co roku próba została dobrana tak, aby odzwierciedlała szeroki profil badanej populacji.

W Polsce badanie przeprowadzono metodą on-line. Analizie poddano 1049 ankiet. O wyborze decydował spontaniczny, niczym niesugerowany wybór respondentów.

Źródło: Reader's Digest

dostarczył:
netPR.pl