Dwudziestolatkowie chcą w pracy... social mediów i czasu dla przyjaciół

Dwudziestolatkowie chcą w pracy... social mediów i czasu dla przyjaciół

Dodano:   /  Zmieniono: 
fot. netPR.plŹródło:InfoWire.pl

Komunikacja ­osobista w godzinach pracy jest prawem przysługującym pracownikowi, a nie przywilejem twierdzą przedstawiciele pokolenia Milenium (inaczej pokolenia Y). Z raportu Młodzi specjaliści w pracy stworzonego przez dział Ericsson ConsumerLab wynika, że pokolenie Milenium od idealnego pracodawcy oczekuje najnowszych technologii, bliskich kontaktów z przełożonymi i płaskiej struktury organizacyjnej.

Pokolenie Milenium wnosi sporą część swojego życia osobistego do firm, nie pozwala jednak, aby praca wkraczała do ich życia prywatnego.Osoby w wieku 22-29 lat nawet gdy starają się pracować wydajnie, nie potrafią zapomnieć w pracy o swoim życiu prywatnym. Zazwyczaj przez cały dzień zaglądają do mediów społecznościowych, korzystają z komunikatorów oraz wysyłają i otrzymują wiadomości tekstowe za pomocą swoich urządzeń. Uważają to za przysługujące im prawo, a nie za przywilej.

Stworzeni do multitaskingu

Z badań firmy Ericsson wynika, że młodzi ludzie wkraczający obecnie na rynek pracy to biegli wielozadaniowcy, łatwo przystosowujący się do zmian, ale przy tym niecierpliwi. Pokolenie Milenium ma naturalny talent do współpracy oraz korzystania z technologii. Dorastanie w czasach dynamicznych zmian, spowodowało że Milenialsi są bardziej innowacyjni oraz lepiej antycypują przyszłość niż wcześniejsze pokolenia.

Praca to gra zespołowa

Od pracodawcy Milenialsi, poza możliwością realizowania swojego życia prywatnego, oczekują pracy zespołowej najchętniej z ludźmi w ich wieku. Młodzi specjaliści oczekują bliskiej relacji ze swoimi przełożonymi.  Mają również potrzebę korzystania w pracy z najnowszej technologii, zwłaszcza w obszarze komunikowania. Milenialsi lepiej odnajdują się w firmach o spłaszczonej hierarchii dorastali w przyjacielskiej relacji z rodzicami i nauczycielami, co wykształciło w nich egalitarne postrzeganie świata.

Nie ma takich firm? Stwórz je!

Wymarzonych miejsc pracy dla przedstawicieli pokolenia Milenium nie ma na rynku wiele. Należy jednak przypuszczać, że gdy tylko Milenialsi zyskają władzę i zaczną zajmować stanowiska kierownicze, zmienią środowisko pracy zgodnie ze swoimi upodobaniami. W samym USA jest 88 milionów osób zaliczacych do pokolenia Milenium znacznie więcej niż przedstawicieli pokolenia X (55 milionów).

Pełen raport w języku angielskim:

http://www.ericsson.com/res/docs/2013/consumerlab/young-professionals-at-work.pdf

 

O Ericsson ConsumerLab

Dział ConsumerLab firmy Ericsson pozyskuje wiedzę, realizując globalny program badawczy oparty na corocznych wywiadach ze 100 000 osób w przeszło 40 krajach i ponad 15 wielkich aglomeracjach miejskich wywiady te odzwierciedlają statystycznie opinie 1,1 miliarda ludzi. Stosowane są metody zarówno ilościowe, jak i jakościowe. Łączny czas prowadzonych wywiadów mierzony jest w setkach godzin. W badaniach uczestniczą klienci indywidualni z różnych obszarów kulturowych.

 

O firmie Ericsson

Ericsson, największy na świecie dostawca technologii i usług dla operatorów telekomunikacyjnych, oferuje społeczeństwu sieciowemu efektywne rozwiązania działające w czasie rzeczywistym, które pozwalają nam wszystkim swobodniej studiować, pracować i żyć w zróżnoważonych społecznościach na całym świecie.

Nasza oferta obejmuje usługi, oprogramowanie i infrastrukturę teleinformatyczną dla operatorów telekomunikacyjnych i firm z innych branż. Obecnie ponad 40 procent światowego ruchu mobilnego przechodzi przez sieci firmy Ericsson. Obsługujemy sieci klientów, z których korzystają ponad 2 miliardy abonentów.

Działamy w 180 krajach i zatrudniamy przeszło 100 000 pracowników. Forma Ericsson założona w 1876r., ma centralę w Sztokholmie. Firma Ericsson jest notowana na giełdzie NASDAQ OMX w Sztokholmie i NASDAQ w Nowym Jorku.

 

Zapraszamy na:

www.twitter.com/ericsson_poland

www.youtube.com/ericssonpolska

www.facebook.com/ericssonpolska

Źródło: Ericsson Sp. z o.o.

dostarczył:
netPR.pl