205 milionów dla WP.PL

205 milionów dla WP.PL

Dodano:   /  Zmieniono: 

Granica 200 milionów przekroczona! Serwisy mobilne Wirtualnej Polski zanotowały w marcu ponad 205 milionów odsłon.

W marcu 2013 roku serwisy mobilne Wirtualnej Polski przekroczyły próg 200 milionów odsłon. Portal zainwestował w sektor mobile już w 2007 roku, a od września 2011 nieprzerwanie stoi na czele m-stawki.

Według Aegis Media i Hypermedia Isobar w minionym roku już 5,5 miliona Polaków regularnie korzystało z sieci w telefonie*. Nie ma wątpliwości; liczba ta będzie dynamicznie rosła. Ruch w mobileu napędzają, oczywiście, smartfony. Szacuje się, że z końcem 2013 roku urządzeń tych będzie w naszym kraju 13 milionów. Jest o co walczyć mówi Grzegorz Tomasiak, Prezes Zarządu Wirtualnej Polski Potencjał rynku mobilnego dostrzegliśmy 5 lat temu i od tej pory konsekwentnie realizowaliśmy założenia biznesowe związane z tym obszarem. Próg 100 milionów odsłon serwisów mobilnych przekroczyliśmy z początkiem 2012 roku, teraz, w ciągu 12 miesięcy, zanotowaliśmy ich aż 205 milionów. To duży sukces.

O tym, jak dynamicznie rozwija się ten sektor WP.PL świadczy m.in. porównanie liczby odsłon serwisów mobilnych Wirtualnej Polski rok do roku to wzrost aż o 94%.

dane: gemiusTraffic, marzec 2012 marzec 2013


Mobile jest dla WP.PL jednym z kluczowych obszarów. Spółka rozwija zarówno mobilne wersje przeglądarkowe serwisów, systematycznie wdrażając w nich technologie HTML5 i CSS, jak też aplikacje.

Użytkownicy mają w tej chwili do dyspozycji 30 serwisów mobilnych WP.PL, m.in. Wiadomości, Sport, Kobieta, Facet, Tech, Film, WP.TV. Tylko w pierwszym kwartale 2013 r. w m-portfolio Wirtualnej Polski pojawiły się dwie nowe m-witryny, m.babol.plm.nasygnale.pl.

W tym czasie całkowitej przebudowie poddano też m.in. serwisy m.wiadomosci.wp.pl, m.kobieta.wp.pl, m.pogoda.wp.pl, m.muzyka.wp.pl.


WP.PL udostępnia ponadto 19 aplikacji mobilnych na cztery systemy operacyjne Android, iOS, WP7 oraz Symbian. Liczba pobrań aplikacji WP.PL przekroczyła dotąd 1,78 miliona.


*Za: badanie Consumer Connection System (CCS) przeprowadzone przez Isobar Mobile Polska i Aegis Media Polsk, więcej o mobile: http://www.isobarmobile.pl/2012/

Źródło: Wirtualna Polska SA

dostarczył:
netPR.pl