IKO w bankomatach Euronet

IKO w bankomatach Euronet

Dodano:   /  Zmieniono: 

Ponad 10 tysięcy osób korzysta już z systemu płatności mobilnych IKO. Niebawem będą oni mogli wypłacać gotówkę telefonem komórkowym bez konieczności użycia karty płatniczej także w największej sieci bankomatów na terenie całego kraju. PKO Bank Polski rozpoczyna współpracę z Euronet Polska.

Euronet to największa niezależna sieć bankomatów w kraju, a także niekwestionowany lider na rynku usług outsourcingowych dla banków w zakresie zarządzania siecią bankomatów. Dzięki porozumieniu obu firm użytkownicy bankowości mobilnej nowej generacji IKO będą mogli wypłacać gotówkę telefonem, bez użycia karty płatniczej, z około 7 tys. bankomatów znajdujących się w bardzo dogodnych i atrakcyjnych lokalizacjach. IKO będzie zatem dostępne łącznie w prawie 40% wszystkich bankomatów w Polsce.

Od dawna przyglądamy się trendom, które zmieniają oblicza systemów płatniczych na świecie. Wśród nich są płatności mobilne, które w różnych wariantach zdobywają coraz większą popularność, także w Polsce. Chcemy funkcjonować jako najbardziej innowacyjny operator bankomatów, regularnie wprowadzający do swojej sieci nowe usługi. Teraz przyszła pora na udostępnienie w bankomatach Euronet płatności mobilnych PKO Banku Polskiego - mówi Marek Szafirski, Prezes Zarządu Euronet Polska.

Techniczne włączenie bankomatów sieci Euronet do systemu IKO odbędzie się w ciągu najbliższych miesięcy.

Bankowość mobilna i płatności IKO stają się coraz popularniejsze. Po 2 tygodniach od startu z systemu korzysta już aktywnie ponad 10 tysięcy osób. Największym powodzeniem wśród użytkowników cieszą się wypłaty z bankomatów, które stanowią 74% dotychczas dokonanych za pomocą telefonu z IKO transakcji. Druga w kolejności funkcjonalność, z której najczęściej korzystają klienci IKO, to przelewy na numer telefonu (15%), zaś kolejna to transakcje w sklepach tradycyjnych i internetowych (11%).

- Włączając się w mobilną rewolucję, chcemy być dostępni dla klientów wszędzie tam, gdzie oni tego potrzebują, i w taki sposób, jaki jest dla nich najwygodniejszy. To determinuje otwartość systemu IKO, który przy obecności innych graczy ma ogromną szansę stać się lokalnym, masowym systemem płatności podkreśla Piotr Alicki, Wiceprezes Zarządu PKO Banku Polskiego odpowiedzialny za obszar informatyki i usług.

Rozpoczęcie współpracy z firmą Euronet, największym niezależnym operatorem sieci bankomatów, już kilkanaście dni po starcie IKO, jest najlepszym dowodem na to, że system jest elastyczny i otwarty na innych uczestników rynku akceptantów płatności, operatorów sieci bankomatowych, sklepy czy inne banki.

Obecnie Klienci IKO mogą dokonywać transakcji telefonem komórkowym w kilkunastu tysiącach terminali płatniczych (m.in. w sieci CoffeeHeaven i Costa Coffee, sklepach Venezia, Tatuum, Gatta, Promod i CCC), w prawie 2,7 tys. bankomatach PKO Banku Polskiego, a także w wielu sklepach internetowych.

Z każdym tygodniem przybywa punktów, w których można zapłacić IKO. Do systemu dołączyła niedawno sieć 290 sklepów Media Expert, w których za produkty RTV i AGD można już zapłacić telefonem z aplikacja IKO.

Z funkcji płacę z IKO można już także skorzystać w około 200 sklepach internetowych Nokaut.pl i serwisie okazji Nokautdnia.pl.

IKO to bankowość mobilna 4G połączenie w jednej aplikacji funkcji bankowych (sprawdzanie salda, historii rachunku, przelewy) z płatniczymi (płacenie za zakupy w sklepach tradycyjnych i online, wypłaty z bankomatów, przelewy na numer telefonu, generowanie czeków do użycia offline). Do korzystania z usługi nie jest potrzebny specjalny telefon ani karta SIM. System jest oparty o bezpłatną aplikację IKO instalowaną na komórce użytkownika, w której generowane są jednorazowe kody, służące do autoryzacji transakcji.

Aby dołączyć do użytkowników bankowości mobilnej nowej generacji, posiadacze konta w PKO Banku Polskim muszą jedynie zainstalować na swoim telefonie bezpłatną aplikację IKO i aktywować ją w serwisie transakcyjnym iPKO.Obecnie mogą z niej korzystać posiadacze telefonów z systemami Android i iOS, wkrótce również BlackBerry, Symbian, Java i Windows Phone.

W pierwszej połowie kwietnia rusza kampania reklamowa z udziałem Szymona Majewskiego dotycząca IKO. W telewizji spoty będą emitowane w głównych kanałach oraz w ok. 50 kanałach tematycznych. W internecie kampania będzie obecna zarówno na portalach zasięgowych (Onet, WP, Allegro), jak również na sprofilowanych serwisach technologicznych, studenckich, w sieciach afiliacyjnych i wyszukiwarce Google.

Za realizację działań off-line odpowiadają DDB i Universal McCann, za realizację działań on-line: OS3 i Value Media.

Najnowsze wiadomości na temat płatności mobilnych PKO Banku Polskiego można śledzić dedykowanym serwisie internetowym iko.pkobp.pl oraz na fanpageu Płacę telefonem na Facebooku http://www.facebook.com/placetelefonem.

 

Źródło: Euronet

dostarczył:
netPR.pl