Które stacje telewizyjne cieszą się największym zaufaniem Polaków?

Które stacje telewizyjne cieszą się największym zaufaniem Polaków?

Dodano:   /  Zmieniono: 
fot. netPR.pl Źródło: InfoWire.pl

Wyniki badania European Trusted Brands 2013

Największym zaufaniem Polaków wśród stacji telewizyjnych cieszą się TVN i TVN24 wynika z badania European Trusted Brands 2013 przeprowadzonego przez Readers Digest. Dziennikarzem telewizyjnym, któremu ufamy najbardziej, okazał się prezenter Faktów TVN Kamil Durczok.

Telewizja ma już kilkadziesiąt lat. W tym czasie zdobyła wśród mediów pozycję dominującą, wywierając ogromny wpływ na nasze życie. Większość ludzi zwyczajnie nie wyobraża sobie świata bez teleodbiornika. Rozwój telewizji kablowych i satelitarnych zaowocował ogromną różnorodnością oferty. Za pośrednictwem setek kanałów możemy korzystać z szeroko rozumianej rozrywki, a także serwisów informacyjnych, z których większość z nas coraz częściej czerpie wiedzę o świecie. Z sondażu przeprowadzonego przez Readers Digest wynika, że Polacy najbardziej cenią właśnie kanały i osoby związane z rozpowszechnianiem informacji. Które stacje telewizyjne obdarzyli w tym roku największym zaufaniem?

38% respondentów biorących udział w badaniu European Trusted Brands 2013 uznało TVN za Markę Godną Zaufania. TVN zdeklasował rywali i został laureatem Złotego Godła w kategorii Stacja telewizyjna. W opinii 18% ankietowanych najbardziej godną zaufania stacją telewizyjną jest Polsat, a 14% wskazało na TVP1. Marka TVN wyróżniła się na tle innych stacji wysokimi ocenami za stosunek wartości do ceny oraz wizerunek. Markę TVN24 respondenci docenili natomiast za jakość, zrozumienie potrzeb klienta oraz społeczną odpowiedzialność. Powtarzając ubiegłoroczny sukces, marka TVN24 została laureatem Kryształowego Godła.

W tegorocznym sondażu Polacy po raz pierwszy wybrali też osoby, które darzą największym zaufaniem. Gwiazdy szklanego ekranu nie zawsze mogą się poszczycić dobrą sławą, jednak Kamil Durczok od lat buduje zaufanie wśród swoich widzów. W badaniu European Trusted Brands 2013 zdystansował swych rywali, gromadząc 26% głosów i zyskując tym samym tytuł zwycięzcy w kategorii Dziennikarz telewizyjny. Na podium znaleźli się także Maciej Orłoś, który otrzymał 11% głosów oraz Piotr Kraśko z 10-procentowym wynikiem.

To jest miłe potwierdzenie, że warto być w zgodzie z samym sobą i że to opisywanie świata, które my prezentujemy w Faktach, to jest coś, co znajduje Państwa uznanie, coś, dzięki czemu Państwo nam ufają. Z drugiej strony jednak jest to niebywała odpowiedzialność skomentował przyznany mu tytuł Kamil Durczok.

Zaufanie Polaków do dziennikarzy jako grupy zawodowej od lat znajduje się na tym samym, niskim poziomie. W 2011 roku ufało im 34% ankietowanych Polaków, w 2012 32%. W 2013
33%.

***

European Trusted Brands to jedno z największych i najszerzej zakrojonych badań konsumenckich
w Europie. Jego organizatorem jest Readers Digest. Oprócz tematyki marketingowej coroczne badanie European Trusted Brands porusza również tematy społeczne. Pozwala na poznanie dominujących nastrojów mieszkańców Europy, postaw i wartości, które kształtują nasze opinie i decyzje, a także zaufanie do różnych aspektów życia.

Badanie European Trusted Brands przeprowadzono po raz pierwszy w 2001 roku. Co roku kontynuowane jest ono w kilkunastu krajach europejskich. Tegoroczna trzynasta już edycja badania została przeprowadzona w 12 krajach europejskich. Kraje, które zostały objęte tegorocznym badaniem to: Belgia, Czechy, Finlandia, Francja, Holandia, Niemcy, Polska, Portugalia, Rosja, Rumunia, Słowenia i Szwajcaria. Wzięło w nim udział 18 314 respondentów.

Badanie realizowano metodą kwestionariusza on-line lub wywiadów pocztowych. Jak co roku próba została dobrana tak, aby odzwierciedlała szeroki profil badanej populacji.

W Polsce badanie przeprowadzono metodą on-line. Analizie poddano 1049 ankiet.

Wyniki badania European Trusted Brands są podstawą do przyznania nagród Złotego i Kryształowego Godła zdobycie jednej statuetki nie wyklucza możliwości otrzymania drugiej. Złote Godło to nagroda w kategorii ilościowej, w której respondenci spontanicznie wskazują najbardziej godną zaufania markę. Kryształowe Godła przyznawane są w kategorii jakościowej, w której marki oceniane są przez badanych w 5 kryteriach: jakość, stosunek wartości do ceny, wizerunek, zrozumienie potrzeb klienta oraz społeczna odpowiedzialność.

Źródło: Reader's Digest

dostarczył:
netPR.pl