Netia przyjazna osobom niesłyszącym

Netia przyjazna osobom niesłyszącym

Dodano:   /  Zmieniono: 
fot. netPR.pl Źródło: InfoWire.pl

Netia, w trosce o komfort i profesjonalną obsługę osób niesłyszących, uruchomiła w swoim warszawskim Biurze Obsługi Klienta nową usługę - wirtualnego tłumacza języka migowego. To innowacyjne rozwiązanie, które dostępne jest w ofercie Netii dla klientów biznesowych i instytucji, łączy w sobie nowoczesne narzędzia do wideokonferencji z dostępem do wykwalifikowanych tłumaczy języka migowego.

Netia, jako jedyny operator telekomunikacyjny w Polsce, posiada w swoim portfolio usługę wirtualnego tłumacza języka migowego. To innowacyjne rozwiązanie, które umożliwia firmom i instytucjom komfortową i profesjonalną obsługę osób niesłyszących, jednocześnie spełniając wymogi Ustawy o języku migowym i innych środkach komunikowania się, dostępne jest również w Biurze Obsługi Klienta Netii (przy ul. Taśmowej 7A w Warszawie).  

Zależy nam, aby jakość obsługi klientów Netii była jak najwyższa. Stale udoskonalamy nasz system współpracy z klientem, szanując jego czas i dbając o komfort. Dlatego też, w naszym głównym oddziale Biura Obsługi Klienta w Warszawie, wprowadziliśmy usługę wirtualnego tłumacza języka migowego, dzięki której również osoby niesłyszące mogą sprawnie i szybko uzyskać pomoc i wszelkie informacje związane z naszą ofertą. powiedziała Joanna Wcisło, Dyrektor Departamentu Obsługi Klienta.

Jedną z pierwszych w Polsce instytucji z sektora administracji publicznej, która zdecydowała się na wprowadzenie tego innowacyjnego rozwiązania Netii, jest Urząd Miasta Opole. Zainstalowana tam usługa wirtualnego tłumacza języka migowego, przy użyciu prostego w obsłudze systemu, pozwala na stworzenie równych szans dla osób niesłyszących i słabosłyszących w instytucjach publicznych.

Właściwa obsługa osób niesłyszących i osób z poważnymi uszczerbkami słuchu jest wyzwaniem dla każdej instytucji, która ma bezpośredni kontakt z klientami. Od 1 kwietnia 2012 roku wszystkie urzędy mają obowiązek dostosować swoje działanie do Ustawy o języku migowym i innych środkach komunikowania się, która mówi o zapewnieniu dostępu do informacji niesłyszącym we wszystkich organach administracji publicznej.

Szacuje się, że w Polsce liczba osób niesłyszących może wahać się od 45 tys. do 50 tys., a niemal 900 tys. osób ma poważny uszczerbek słuchu. Największą organizacją osób niesłyszących, zrzeszająca około 100 tys. członków, jest Polski Związek Głuchych.

Osoby niesłyszące są często spychane na margines życia społecznego. Załatwienie najprostszych spraw urasta do rangi ogromnego problemu. Cieszę się, że nowoczesne technologie z powodzeniem niwelują takie dyskryminacje. Mam nadzieję, że coraz więcej instytucji zdecyduje się na wdrożenie tego typu innowacyjnych rozwiązań. - mówi Jarosław Duszak, prezes zarządu oddziału opolskiego Polskiego Związku Głuchych.

W całej Polsce jest jedynie kilkuset tłumaczy Polskiego Języka Migowego, na zdecydowanie przekraczającą ich możliwości czasowe liczbę instytucji użyteczności publicznej.  Osoby niesłyszące są z tego powodu narażone na trudności: na rozwiązanie prostych problemów muszą niejednokrotnie czekać dużo dłużej niż pozostali interesanci, często też ponoszą wysokie koszty związane z wynajęciem zewnętrznych profesjonalnych tłumaczy języka migowego.

Wirtualny tłumacz języka migowego Netii obejmuje tłumaczenia obu języków migowych funkcjonujących w Polsce. Sposób jego funkcjonowania jest prosty niedosłyszący interesant, który przychodzi do instytucji, przez wyraźne oznaczenia graficzne kierowany jest do miejsca, gdzie znajduje się tłumacz on-line. Tam zostaje połączony z profesjonalnym tłumaczem języka migowego, który rozpoznaje sprawę, z jaką interesant przychodzi do urzędu. Tłumacz zawiadamia osobę wyznaczoną do obsługi, która ma kompetencje do rozwiązania problemu. 

Więcej informacji można uzyskać pod adresem http://biznes.netia.pl/tlumacz

***

Netia S.A. jest jednym z największych, a jednocześnie najszybciej rozwijających się operatorów telekomunikacyjnych w Polsce. Dostarcza kompleksowe, zintegrowane i przyjazne użytkownikowi rozwiązania on-line.

 

Źródło: Netia

dostarczył:
netPR.pl