Siłownia zamiast palarni - w trosce o zdrowie pracowników PZU

Siłownia zamiast palarni - w trosce o zdrowie pracowników PZU

Dodano:   /  Zmieniono: 

We wtorek 9 lipca br. w Centrali PZU w Warszawie odbyło się oficjalne otwarcie siłowni przeznaczonej dla pracowników. Nowoczesny pokój treningowy powstał w miejscu zlikwidowanej palarni. Inwestycja jest wyrazem troski firmy o zdrowie pracowników.

Zaangażowanie społeczne PZU koncentruje się na promocji bezpieczeństwa i ochronie zdrowia. Działania te obejmują również pracowników firmy. Zatrudnieni w PZU otrzymują darmową opiekę medyczną oraz ubezpieczenie lekowe. Każdemu pracownikowi przysługuje również karta Fitprofit oraz możliwość zapisania się do jednej z grup sportowych PZU Sport Team. W ramach działań prewencyjnych prowadzone są m.in. warsztaty z bezpieczeństwa nad wodą i w niej   pływanie motorówkami czy nurkowanie.

Projekt likwidacji palarni został poprzedzony konsultacjami z pracownikami. W ramach kampanii antynikotynowej w centrali firmy zostały przeprowadzone sesje terapeutyczne, w których mogli wziąć udział wszyscy pracownicy. W wyniku tych działań większość pracowników biorących udział w warsztatach rzuciła palenie.

Kluczowe projekty w obszarze zaangażowania społecznego PZU koncentrują się na szeroko rozumianej poprawie bezpieczeństwa i promocji zdrowia mówi Piotr Glen, Kierownik Zespołu Sponsoringu, Prewencji i CSR w PZU. Działania te obejmują również naszych pracowników. W trosce o ich zdrowie zrealizowaliśmy w tym roku duży projekt antynikotynowy. Objął on likwidację palarni w budynku Centrali PZU i zastąpienie jej nowoczesną siłownią dodaje Glen.

Wśród szerokiego wachlarza świadczeń pozapłacowych znajdują się również m.in. darmowe bilety do kina czy program Benefit Deals. Dodatkowo Fundacja PZU prowadzi program wolontariatu pracowniczego, który ułatwia pracownikom angażowanie się w projekty na rzecz społeczności lokalnych. Co ważne, kultura korporacyjna w Grupie PZU gwarantuje zachowanie właściwych proporcji między pracą a życiem osobistym.

Troszcząc się o zdrowie i bezpieczeństwo pracowników, firma nie zapomina również o ich bezpieczeństwie finansowym. Zatrudnieni mają na preferencyjnych warunkach możliwość zakupu  ubezpieczenia na życie oraz mogą zapisać się do Pracowniczego Programu Emerytalnego, do którego przekazywane jest dodatkowe 7 proc. z ich pensji. Dodatkowo mają możliwość skorzystania z nisko oprocentowanych pożyczek inwestycyjnych. 

"Stałe podnoszenie zaangażowania pracowników to działania, do których szczególna wagę przykładamy w PZU od ponad 2 lat" mówi Olga Zarachowicz, Dyrektor Zarządzający ds. HR w Grupie PZU. "Należy jednak pamiętać że ich wprowadzanie polega nie tylko na stwarzaniu możliwości dodatkowych aktywności czy proponowaniu dodatkowych benefitów wynikających z faktu pracy w naszej firmie, ale również na cyklicznym badaniu zaangażowania - co od dwóch lat robimy"

PZU spełnia najwyższe standardy odpowiedzialnego i zrównoważonego zarządzania, co potwierdza obecność firmy w składzie Indeksu RESPECT - indeksu spółek odpowiedzialnych społecznie na Warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych. Dodatkowo PZU, jako Sygnatariusz Karty Różnorodności zobowiązuje się do prowadzenia polityki równego traktowania pracowników, zarządzania różnorodnością, a także aktywnego przeciwdziałania dyskryminacji i mobbingowi w miejscu pracy.

 

Grupa PZU to największa firma ubezpieczeniowa w Europie Środkowej i Wschodniej i jedna z najbardziej rozpoznawalnych marek w Polsce. 200 lat tradycji, rating na poziomie A, obecność w WIG20 oraz ponad 3,2 mld zł zysku w 2012 r., czynią z niej jedną z najbardziej stabilnych a zarazem szybko rozwijających się firm w Polsce. W ponad 400 placówkach spółki w całym kraju pracuje 11 tys. pracowników.

Praca w Grupie PZU wiąże się ze stabilnością zatrudnienia a jednocześnie z dużymi możliwościami rozwoju. Pracownicy otrzymują Roczny Plan Rozwoju a ponad 45% rekrutacji zamykanych jest wewnętrznie. PZU oferuje szereg programów rozwojowych m.in. program szkoleń dobranych specjalnie do potrzeb pracownika PLUS i program Lider 2.0, w którym udział bierze już 300 menedżerów. Dofinansowywane są również kursy języków obcych, indywidualne szkolenia oraz studia podyplomowe i MBA.

W ramach employer brandingu prowadzony jest szereg działań dedykowanych studentom. Konkurs Wiedzą pisane, udział w targach pracy, program Ambasadorów PZU to tylko niektóre przykłady działań skierowanych do żaków. W zeszłym roku w firmie ruszył nowy, scentralizowany program praktyk i staży dedykowany studentom i młodym absolwentom. W jego ramach organizowane są trzymiesięczne praktyki, sześciomiesięczne staże i dziewięciomiesięczne staże dla talentów, tzw. High Potentials. W 2012 r. program umożliwił pracę w Grupie PZU ponad 100 osobom. Ponad 60 proc. z nich zostało w firmie na dłużej. Staże i praktyki rozpoczynają się co roku w dwóch terminach: czerwcu i październiku.

PZU prowadzi również kampanie marketingowe Praca przez dużo P skierowaną do studentów oraz Pracodawca przez dużo P dedykowaną obecnym pracownikom. Na jesieni planowana jest także kampania reklamowa skierowana do profesjonalistów.

inf

Źródło: Grupa PZU

dostarczył:
netPR.pl