Płać mobilnie

Dodano:   /  Zmieniono: 

Analitycy prognozują, że zwiększające się zainteresowanie smartfonami i tabletami pozytywnie wpłynie na popularność płatności mobilnych. Dynamiczny rozwój technologii może sprawić że już do 2015 roku wartość transakcji przeprowadzanych mobilnie będzie wynosiła w Polsce ok. 9,4 mld USD. 

Płatności mobilne w Polsce zyskują coraz większą popularność. I mowa tu nie tylko o telefonie komórkowym ale też o np. tablecie. Płatność mobilną od internetowej odróżnia fakt, że aby dokonać tej pierwszej musimy mieć na swoim urządzeniu zainstalowaną specjalną aplikację. Jednak w miarę rozwoju technologii różnica w sposobie płacenia zacznie się zacierać.

Naprzeciw klientom wyszły największe Polskie banki - PKO Bank Polski, Alior Bank, Bank Millenium, Bank Zachodni WBK, BRE Bank, ING Bank Śląski. Będą współpracować nad stworzeniem wspólnego standardu m-płatności. Dodatkowo do projektu będzie mógł przystąpić każdy bank, który będzie chciał rozwinąć swoją ofertę płatniczą.

Standaryzacja płatności mobilnych zmniejszy koszty funkcjonowania tego typu płatności. A udostępnienie oferty większej liczbie klientów umożliwi dokonywanie płatności na szeroką skalę nie tylko w sklepach tradycyjnych, ale i internetowych byle nie porównywać do kart płatniczych - mówi Andrzej Okoń, Mobile Marketing Manager GRUPA 365 NET. 

Co do samego standardu istnieje prawdopodobieństwo że będzie on podobny do IKO należącego do PKO. Co w takim razie z innymi systemami płatności jak np. NFC (z ang. Komunikacja Bliskiego Zasięgu)? Czy płatności zbliżeniowe stracą na popularności?

Nic na to nie wskazuje. Używanie NFC na karcie sim wciąż jest najbardziej popularną formą płatności mobilnej. Kartami płatniczymi funkcjonującymi  w standardach MasterCard Paypass lub Visa payWave można od dawna płacić w więcej niż 120 tys. terminali.

Działania na rzecz ulepszenia technologii płatności mobilnych pomagają tworzyć rozwiązania jak najbardziej otwarte i elastyczne. Stworzenie wspólnego standardu płatności mobilnej na pewno pomoże użytkownikom w dokonywaniu płatności pomiędzy bankami, a także pomiędzy sobą. Odbieranie jednej opcji poprzez tworzenie drugiej nie musi wcale mieć miejsca. Użytkownik powinien mieć dostęp do wszystkich udogodnień związanych z płatnościami. Powinien też mieć zapewnione bezpieczeństwo obracania swoimi środkami, bez względu na to jaką opcję wybierze.  

GRUPA 365 NET to innowacyjna agencja działająca w obszarze cross-marketingu zintegrowanego wpieranego najnowszymi osiągnięciami technologii w dziedzinie komunikacji PR.Proponujemy kompleksową obsługę 360 oraz doradztwo w obszarze strategii reklamy, marketingu, promocji i PR. Jesteśmy ekspertami działań online w sieci Internet - gdzie rozwijamy projekty o silnym potencjalne komercjalizacji.
 
NR1WINTERNECIE.pl to nasz adres www i miejsce, o które zabiegamy dla naszych klientów.

Więcej na: http://www.NR1wINTERNECIE.pl 

http://www.grupa365net.pl oraz http://www.facebook.com/grupa365net 

 

 

 

Źródło: GRUPA 365 NET

dostarczył:
netPR.pl