Ruszyło pierwsze w polskim internecie forum rynku telewizyjnego

Ruszyło pierwsze w polskim internecie forum rynku telewizyjnego

Dodano:   /  Zmieniono: 

Pod adresem Niptel.pl rusza dziś Niptel Forum Rynku Audiowizualnego, pierwsze w Polsce forum poświęcone telewizji tradycyjnej jak również tej w nowych mediach. Projekt jest kontynuacją tradycji warsztatów i paneli dyskusyjnych towarzyszących przyznawanej od kilkunastu lat Nagrodzie Mediów Niptel.

Punktem wyjścia do uruchomienia forum jest towarzysząca ubiegłorocznej edycji burzliwa dyskusja na temat przyszłości telewizji, w której uczestniczyli Edward Miszczak, dyrektor programowy TVN, Piotr Radziszewski, dyrektor TVP1, Jakub Bierzyński, prezes Omnicom Media Group, Maciej Stec, członek zarządu Telewizji Polsat, Marcin Pery prezes Redefine, Michał Brański, członek zarządu Grupy o2.pl, Paweł Jagiełło z Lowe Media, Mirosław Bork z Besta Film i Maciej Strzembosz, prezes Krajowej Izby Producentów Audiowizualnych. Forum ma być kontynuacją dyskusji oraz miejscem wymiany poglądów na inne tematy, związane z telewizją tradycyjną i tą w nowych mediach od mobilnej, przez screening i wideo w Internecie po social tv. Projekt, który koordynuje ATM Grupa, organizator Niptela, oddaje głos specjalistom i pasjonatom: przedstawicielom nadawców, producentom, twórcom produkcji telewizyjnych, medioznawcom, analitykom giełdowym zajmującym się sektorem mediów, dziennikarzom, blogerom, W jednym miejscu gromadzi pogłębione analizy dotyczące oglądalności produkcji telewizyjnych, najważniejszych trendów rynkowych, prognozy i opinie. W pierwszej odsłonie Wojciech Krzyżaniak, autor i gospodarz Programu Telewizyjnego w TOK FM oraz dziennikarz Gazety Wyborczej" i Kultura.gazeta.pl, polemizuje z Edwardem Miszczakiem, dyrektorem programowym TVN, który niedawno w Wirtualnaychmediach.pl zarzucił konkurentom plagiatowanie TVN. Z kolei Przemysław Sawala-Uryasz, analityk UniCredit CAIB Poland pisze o wyzwaniach cyfryzacji, a Anna Lembas, analityk mediów w domu mediowym Starlink o rynku reklamy, w szczególności reklamy telewizyjnej. Ponadto można przeczytać o przyszłości telewizji śniadaniowych i scriepted docu oraz o tzw. paśmie śmierci, w którym pozycja głównych programów informacyjnych, emitowanych między godz. 19 a 20 jest tak silna, że trudno znaleźć alternatywę, która przyciągnęłaby widownię do innych kanałów.

Forum ma być źródłem inspiracji, służyć wymianie doświadczeń i spostrzeżeń. Umożliwia prezentowanie różnych punktów widzenia. Jest adresowane do tych, którzy na co dzień podejmują decyzje dotyczące ramówek czy uruchamiania nowych produkcji i projektów telewizyjnych. Zarówno po stronie stacji jak i producentów czy innych firm dostawców kontentu audiowizualnego. Grupą docelową są także twórcy tych produkcji, profesjonaliści związani z rynkiem mediów i reklamy; analitycy i dziennikarze. 

***************************************************************************

Nagroda Niptel przyznawana jest od 1995 roku przez kapitułę, w której zasiadają m.in. laureaci poprzednich edycji. Organizatorem jest ATM Grupa SA, a wcześniej będącą jej częścią spółka Profilm Agencja Filmowa. Laureatami nagrody byli m.in. Mikołaj Ziółkowski i Alter Art., dyrektor Opery Narodowej Waldemar Dąbrowski, właściciel Polsatu Zygmunt Solorz-Żak, dyrektor Muzeum Powstania Warszawskiego Jan Ołdakowski, RMF Classic, Tomasz Morozowski i Tomasz Sekielski (za Teraz my!) oraz TVP, TVN i Polsat.

Źródło: ATM GRUPA S.A.

dostarczył:
netPR.pl