Castrol EDGE Trophy gotowe na Rajd Polski

Castrol EDGE Trophy gotowe na Rajd Polski

Dodano:   /  Zmieniono: 
fot. netPR.pl Źródło:InfoWire.pl

Piąta eliminacja Castrol EDGE Trophy odbędzie się na wymagających, szutrowych trasach Rajdu Polski, a stawka liczyć będzie aż osiem załóg. Do akcji wraca bowiem Aron Domżała, a stawkę uzupełni Luksemburczyk Hugo Arellano.

Prowadzący w klasyfikacji Castrol EDGE Trophy Marcin Scheffler po raz pierwszy wystartuje w Rajdzie Polski. Ostatnie z szutrowych tras przejechałem w rajdach amatorskich, więc będzie to dla mnie nowość. Oglądałem dużo onboardów, aby przygotować się jak najlepiej od strony teoretycznej. Muszę kontrolować resztę stawki, nawet kosztem zwycięstwa zapowiedział.

Zajmujący drugą pozycję w klasyfikacji generalnej Rafał Janczak za priorytet uznaje zmniejszenie straty do lidera. Mamy nadzieję odrobić jak najwięcej punktów do Marcina Schefflera, aby sezon skończyć na pierwszym, a nie drugim miejscu. Zachowujemy szanse na osiągnięcie tego celu, więc musimy wspiąć się na wyżyny możliwości i dać z siebie wszystko analizował na kilka dni przed startem.

Dariusz Poloński zwraca uwagę na wyrównany poziom czołówki, wskazując nawet potencjalnie najgroźniejszego rywala. Podobnie jak nasi rywale nie mamy zbyt dużego doświadczenia szutrowego. Wydaje mi się, że tempo dyktował będzie Aron Domżała. Na trasie musimy pilnować się bardziej, niż na rajdach asfaltowych, bo Rajd Polski nie wybacza błędów. Mimo poziomu trudności wierzę, że będzie to najprzyjemniejsza z dotychczasowych eliminacji zakończył kierowca zamykający podium w klasyfikacji generalnej.

Zawsze skromny, ale i zawsze odpowiednio zmotywowany Marcin Górny był bardzo zadowolony z testów, które odbył przed piątą eliminacją Castrol EDGE Trophy. Szczerze mówiąc, moje pierwsze kilometry na oponach czy zawieszeniu szutrowym przejechałem tuż przed rajdem. Jazda w tych warunkach sprawia mi ogromną frajdę. Chciałbym podziękować Hubertowi Ptaszkowi, który pomógł mi w organizacji testów, a także w ustawieniu zawieszenia czy dobraniu opon. Przede mną wciąż daleka droga do poznania swoich możliwości na szutrach, może nawet dalsza niż przed Rajdem Świdnickim, gdzie startowałem w zupełnie nowym dla mnie samochodzie powiedział czwarty w tabeli sezonu Górny.

Hubert Ptaszek wyznał, że przed Rajdem Polski przejechał więcej kilometrów, niż przed pozostałymi eliminacjami CET. Mieliśmy trochę przygód na testach na jednym z zakrętów wyrzuciło mnie z trasy, a samochód położył się na boku. Na szczęście nie było to nic groźnego, a w aucie musimy wymienić jedynie szybę. Jesteśmy znacznie lepiej przygotowani niż do poprzednich eliminacji, więc liczę, że to zaprocentuje zapowiedział.

Pochodzący z Luksemburga Hugo Arellano zwraca uwagę na swoją przerwę w poważnym rajdowaniu, która może okazać się kluczowa. Ostatni raz na szutrach i w zagranicznych cyklach startowałem 4 czy 5 lat temu, więc będzie to bardzo trudny start. Nie planowałem żadnych testów, bo najlepszym treningiem będzie po prostu rywalizacja na odcinkach specjalnych. Chcę wygrać, jak każdy, ale miejsce w pierwszej piątce mnie zadowoli. Atmosfera i warunki panujące wokół pucharu Castrol EDGE Trophy zrobiły na mnie świetne wrażenie mówił nowy zawodnik.

Rafał Stalmach po zakończonym awarią debiucie w tegorocznym cyklu skupia się już tylko na Rajdzie Polski. Mam nadzieję, że limit pecha już wyczerpaliśmy. Najważniejsze, aby dojechać do mety, bo zapewne nie wszystkim się to uda. Od roku nie miałem styczności z szutrem, na szczęście zaplanowaliśmy jeden dzień testów przed rajdem dodał.

Sponsorem Pucharu jest Castrol EDGE, wiodąca marka olejowa na świecie. Castrol od lat angażuje się w sporty motorowe dostarczając najbardziej wytrzymałe produkty dla zawodników na trasach WRC czy Rajdu Dakar. Opracowując specjalne oleje Castrol przyczynia się do poprawy osiągów i wytrzymałości pojazdów na trasach rajdowych i torach wyścigowych.

Partnerami Pucharu są firmy: G4 Garage, Michelin, GoPro, MSP Competition, Marwit, VW Bełtowski, Ford Pol-Motors, Autoguard, Magazyn Rajdowy WRC, Sportklub, Radio Eska, Live Motorsport, Ozoshi Racing. Partnerem logistycznym jest Grupa DBK.

 

Więcej informacji: www.fiestar2.pl, www.facebook.com/FiestaR2plhttp://www.youtube.com/fiestar2pl.

Źródło: BP Europa SE, Oddział w Polsce

dostarczył:
netPR.pl