Im jesteśmy starsi i lepiej wykształceni, tym szybciej żyjemy

Im jesteśmy starsi i lepiej wykształceni, tym szybciej żyjemy

Dodano:   /  Zmieniono: 
fot. netPR.plŹródło:InfoWire.pl

Marka Bosch, w ramach trwającej kampanii Perfekcja w Twoim rytmie promującej serię pralek z unikalną funkcją VarioPerfect, przeprowadziła ogólnopolskie badanie* tempa życia Polaków w wieku 15 - 50 lat. W ocenie większości respondentów żyjemy coraz szybciej, przyśpiesza nie tylko tempo życia, ale także i zmian w otaczającym nas świecie. Od sprzętu AGD oczekujemy zaś nie tylko szybkości obsługi, ale przede wszystkim niezawodności.

Życie Polaków przyśpiesza wraz z wiekiem i wykształceniem

Badanie przeprowadzone przez IIBR na zlecenie marki Bosch, na reprezentatywnej grupie 800 osób metodą CAWI (Omnibus online) dowodzi, że aż 59% z nas ocenia życie jako szybkie lub zbyt szybkie. Twierdzą tak przede wszystkim osoby pracujące (68%) i z wykształceniem wyższym (67%). Jedynie co czwarty badany uznał, że szybkość życia jest w sam raz, a co ósmy ocenił je jako zbyt wolne.

Aż co trzeci z nas twierdzi, że żyje szybciej, niż inne osoby z jego otoczenia. Takich obserwacji zazwyczaj zaś nie dokonują osoby młode, studenci i uczniowie, osoby niepracujące oraz mieszkańcy wsi.

Szczegółowa analiza wyników badań pokazuje ważną zależność, związaną z oceną tempa życia Polaków. Im człowiek starszy i im wyższe ma wykształcenie, tym jego tempo życia jest szybsze, bowiem aż dwie trzecie badanych (64%) w wieku od 35 do 50 lat, uważa, że tempo jego życia jest szybkie. Na pierwszy rzut oka nie ma w tym nic dziwnego. Opierając się bowiem na danych statystycznych możemy założyć, że osoby w tym wieku mają poczucie szybszego tempa życia, ponieważ z biegiem lat przybywa im obowiązków. Żyją w związkach, mają dzieci, pracują nierzadko na kilku etatach. Jednak moim zdaniem to nie jedyny efekt zwiększenia poczucia wzrostu tempa życia wśród tej grupy ludzi zauważa dr Tomasz Sobierajski

Mieszkańcy większych miast z wyższym wykształceniem lubią żyć szybko!

3 na 4 Polaków dostrzega w ostatnich latach zmiany w tempie swojego życia.  - Co ciekawe badani nie są jednoznaczni w ocenie tego zjawiska. Mniej więcej tyle samo respondentów ocenia tę zmianę pozytywnie (32%) i negatywnie (36%) komentuje wyniki dr Tomasz Sobierajski. 1/3 badanych odebrała zmiany w sposób pozytywny (głównie w grupie 25-34 lat, wykształconych mieszkańców dużych miast), a kolejna 1/3 w sposób negatywny (raczej mężczyźni młodzi lub dojrzali oraz osoby słabiej wykształcone). Polacy, którzy w ostatnich latach zauważyli zwolnienie swojego tempa życia, oceniają je jako element negatywny (43%), nie zaś pozytywny (22%).

W sprzęcie AGD liczy się niezawodność, oszczędność i szybkość obsługi

Pomimo zabiegania i braku czasu, aż 80% Polaków jest zadowolonych z posiadanego sprzętu AGD. Niezależnie od kategorii związanej z wiekiem, pracą i zarobkami od sprzętu oczekujemy przede wszystkim, aby był niezawodny. Wyjątkiem jest tu jedynie rozkład odpowiedzi względem płci. Na niezawodność sprzętu zwracają dużo większą uwagę mężczyźni (56%) niż kobiety (38%). Kobiety też częściej zwracają uwagę na oszczędność energii podczas używania sprzętów (59% kobiet wobec 50% mężczyzn) i na szybkość obsługi (co czwarta kobieta - 27% i co piąty mężczyzna - 20%).

Co ciekawe, im ktoś młodszy, bardziej zapracowany i mieszkający w większym mieście, tym ważniejszym oczekiwaniem jest, ażeby sprzęt AGD działał szybko. Dla przykładu, osoby bezrobotne oceniające w większości swoje tempo życia jako wolne, zbyt wolne lub w sam raz, dwa razy rzadziej zwracają uwagę na szybkość sprzętu, niż osoby pracujące lub uczące się (12% dla niepracujących/bezrobotnych i 25% dla pracujących dorywczo lub na stałe oraz 29% dla uczących się lub studiujących).

Mężczyźni wymagają od sprzętu lepszego dostosowania się do ich potrzeb!

Jeśli coś chcielibyśmy zmienić w naszym sprzęcie AGD, to jest to głównie elastyczność urządzeń w stosunku do naszych potrzeb (45%) lub zbyt wolne działanie (34%). Co ciekawe, wyższe wymagania wobec sprzętu AGD mają mężczyźni, nie kobiety (56% mężczyzn jako wadę wskazywało brak elastyczności urządzeń, ten sam problem wskazywało zaledwie 33% kobiet).

Jesteśmy eco, tylko gdy możemy zaoszczędzić

Ponad połowa Polaków wymaga od sprzętu AGD oszczędności energii, a 41% zwraca szczególną uwagę na niskie koszty eksploatacji. Podkreślmy, że oszczędność energii była wyjątkowo ważna dla osób niepracujących (72%), podczas gdy waga tej zmiennej wśród osoby o dochodach w gospodarstwie domowych powyżej 3000 złotych, spadała dramatycznie do 38%. Dla osób znajdujących się w dobrej sytuacji materialnej, bardziej niż oszczędność energii liczyła się niezawodność urządzeń (71%).

O ile wyniki badań wskazujące na przyśpieszenie tempa życia Polaków nie są zaskakujące, o tyle szczegółowe informacje na temat postrzegania tych zmian przez poszczególne grupy osób mogą być interesujące. Są one szczególnie ważne z punktu widzenia producenta sprzętu, który jako jedną z głównych cech podkreśla dostosowywanie urządzeń do rosnących i zmiennych oczekiwań użytkowników.

Marka Bosch, w ramach swojej kampanii Perfekcja w Twoim rytmie, podkreśla, że pralki z funkcją VarioPerfect to przede wszystkim nowatorski i inteligentny system, dzięki któremu można prać ubrania według swoich potrzeb i w najbardziej wygodny sposób, wręcz dostosowany do tempa życia jej użytkownika. Z opcją TimePerfect skrócimy czas prania do 60%, z kolei funkcja EcoPerfect pozwala na zredukowanie zużycia energii nawet o 40%, chroniąc przy tym środowisko naturalne.

*Badanie Jak Polacy postrzegają tempo swojego życia? przeprowadzone przez Interaktywny Instytut Badań Rynkowych metodą CAWI na reprezentatywnej grupie 800 Polaków w wieku od 15 do 50 lat w czerwcu 2013 roku, na zlecenie firmy The Addictives działającej dla marki Bosch w ramach kampanii pralek VarioPerfect.

 The Addictives

The Addictives to agencja komunikacji marek, która w jednym miejscu łączy budowanie strategii, kreację, działania PR oraz e-commerce i wykorzystywanie nowych technologii. Firma jest spółką parasolem" w grupie z faceADDICTED i Mobberry, a jej właścicielami są Anna Robotycka i Piotr Krauschar.

The Addictives jest niezależną agencją.

Koncern BSH

Lider polskiego i europejskiego rynku AGD firma BSH Sprzęt Gospodarstwa Domowego jest polską spółką-córką niemieckiego koncernu BSH Bosch und Siemens Hausgeräte GmbH z siedzibą w Monachium. Globalne roczne obroty wynoszą ponad 9,8 mld EUR (2012), co daje mu jedną z najsilniejszych pozycji na światowym rynku urządzeń gospodarstwa domowego. BSH GmbH został utworzony w 1967 roku, jako joint venture pomiędzy firmami Robert Bosch GmbH i Siemens AG. Koncern posiada dziś na świecie 42 zakłady produkcyjne i ponad 70 oddziałów w 50 krajach oraz zatrudnia ponad 46.000 pracowników. Polska spółka-córka BSH Sprzęt Gospodarstwa Domowego w swoich trzech łódzkich fabrykach produkuje pralki, zmywarki, suszarki do ubrań oraz dystrybuuje sprzęt AGD marek Bosch, Siemens i Gaggenau. Spółka w 2012 roku osiągnęła obroty około 3,6 mld zł, z czego ok. 70% stanowił eksport. BSH zatrudnia w Polsce ok. 2.000 osób. Łączna wartość polskich inwestycji na koniec 2012 roku przekroczyła 300 mln euro.

 

Źródło: The Addictives

dostarczył:
netPR.pl