Polska to kraina laptopów. Smartfony mają jeszcze długą drogę

Polska to kraina laptopów. Smartfony mają jeszcze długą drogę

Dodano:   /  Zmieniono: 
  • Penetracja smartfonów w Polsce wynosi 33%, znacznie mniej niż w Szwecji (70%) i Korei Południowej (73%).
  • 80% smartfonowców w Polsce to zaawansowani użytkownicy.
  • 91% Polaków dokonało cięć na wydatkach w ostatnim roku najrzadziej oszczędzano na dostępie do internetu (9%).

Polska jest jedynym krajem na świecie, w którym każda bez wyjątku aktywność internetowa jest najczęściej realizowana na laptopach wynika z raportu Ericsson ConsumerLab. Gdy polski konsument przegląda sieć, odbiera maile, robi zakupy internetowe lub gra zwykle wykorzystuje do tego laptopa. Mimo wysokiego nasycenia rynku laptopami, Polacy wciąż deklarują chęć ich zakupu (24% zakup kolejnego urządzenia; 7% kupno po raz pierwszy).

­ Z badań, które przeprowadziliśmy 2 lata temu jasno wynikało, że laptop nie jest urządzeniem mobilnym. W użyciu jest to de facto komputer stacjonarny. Dziś widzimy, że laptopy są w centrum internetowego życia Polaków. W krajach rozwijających się funkcję tą spełniają telefony komórkowe. Kraje rozwinięte stopniowo przechodzą z rozwiniętej stacjonarności w stronę mobilności. Polska jest jedynym krajem w naszym badaniu, który był całkowicie laptopocentryczny powiedział Urban Nyblom, Senior Advisor w Ericsson ConsumerLab.

Smartfony nie dominują. Jeszcze!

Tylko jeden na trzech użytkowników telefonów komórkowych w Polsce korzysta ze smartfona. To mniej niż w Chinach (46%), Niemczech (48%) czy Szwecji (70%). Już w przyszłym roku wskaźnik w Polsce ma wzrosnąć jednak do 51%. 18% Polaków chce zakupić smartfona po raz pierwszy, a połowa obecnych posiadaczy ma zamiar wymienić smartfona na nowszego w ciągu najbliższego roku. Ericsson przewiduje, że wraz ze wzrostem penetracji smartfonów na rynku, większa liczba użytkowników będzie aktywnie korzystać z serwisów internetowych, a w konsekwencji wzrośnie presja na sieci mobilne operatorów.

 

Ericsson ConsumerLab

Badania Ericsson ConsumerLab prowadzone są od 1995 roku. Każdego roku badanych jest 100 tysięcy respondentów reprezentatywnych dla ponad miliarda ludzi. W tym roku Ericsson tylko w Polsce wykonał 1500 wywiadów internetowych. Poprzednio badania rynku polskiego były prowadzone przez ConsumerLab m.in. w 2009 i 2011 roku. Ericsson ConsumerLab bada zachowania konsumentów i wartości. Rezultaty badań wykorzysywane są do przygotowania strategicznych rozwiązań dla przyszłości rynku ICT

 

O firmie Ericsson

Ericsson, największy na świecie dostawca technologii i usług dla operatorów telekomunikacyjnych, oferuje społeczeństwu sieciowemu efektywne rozwiązania działające w czasie rzeczywistym, które pozwalają nam wszystkim swobodniej studiować, pracować i żyć w zróżnoważonych społecznościach na całym świecie.

Nasza oferta obejmuje usługi, oprogramowanie i infrastrukturę teleinformatyczną dla operatorów telekomunikacyjnych i firm z innych branż. Obecnie ponad 40 procent światowego ruchu mobilnego przechodzi przez sieci firmy Ericsson. Obsługujemy sieci klientów, z których korzystają ponad 2 miliardy abonentów.

Działamy w 180 krajach i zatrudniamy przeszło 100 000 pracowników. Forma Ericsson założona w 1876r., ma centralę w Sztokholmie. Firma Ericsson jest notowana na giełdzie NASDAQ OMX w Sztokholmie i NASDAQ w Nowym Jorku.

 

Źródło: Ericsson Sp. z o.o.

dostarczył:
netPR.pl