Made in Poland polskie firmy podbiją zagraniczne rynki.

Made in Poland polskie firmy podbiją zagraniczne rynki.

Dodano:   /  Zmieniono: 
fot. netPR.plŹródło:InfoWire.pl

Kampania wizerunkowa Made in Poland ma pomóc polskim firmom wejść na zagraniczne rynki. 14 października 2013 r. na konferencji inaugurującej kampanię, przedstawiciele rządu, przedsiębiorcy i eksperci dyskutowali o tym, jak najefektywniej promować polską markę oraz rodzime firmy i ich produkty na arenie międzynarodowej. 

Promocja Polski obejmie pięć kluczowych ze względu na eksport rynków i 15 najbardziej perspektywicznych polskich branż. Są to m.in. produkcja żywności, okien i drzwi, mebli, jachtów i łodzi rekreacyjnych, kosmetyków, a także przemysł biotechnologiczny oraz farmaceutyczny. Perspektywy i osiągnięcia rodzimych firm z tych sektorów zostały przedstawione w zaprezentowanej podczas konferencji inauguracyjnej Białej Księdze tj. raporcie Polska gospodarka: perspektywiczne sektory, polskie firmy oraz ich produkty. 

Kampania Made in Poland to początek długofalowych działań, różniących się od poprzednich programów tym, że w celu osiągnięcia efektu synergii, angażują wiele resortów. Mają łączyć one ich wiedzę, kompetencje i możliwości. O efektywną promocję polskiej gospodarki dbać będą m.in. Polską Agencję Informacji i Inwestycji Zagranicznych, Polską Agencję Rozwoju Przedsiebiorczości, Kancelarię Premiera i Prezydenta, Ministerstwo Spraw Zagranicznych, Wydziały Promocji Handlu i Iwestycji przy Ambasadach RP, a także samych przedsiębiorców.

- Nic nie dzieje się samo. Tą lepszą Polskę, lepszą gospodarkę robią konkretni ludzie, lepsi Polacy. Chcemy z dumą powiedzieć: to jest czas polskiej marki, to czas dumy z polskich produktów mówił wicepremier i minister gospodarki Janusz Piechociński. Jesteśmy z Polski i mamy się czym pochwalić za granicą. Wszyscy jesteśmy ambasadorami polskiej marki dodał.

Wicepremier przypomniał, że poza kampanią promocyjną, wsparcie dla firm zainteresowanych eksportem pochodzi m.in. z funduszy europejskich oraz Europejskiego Banku Odbudowy i Rozwoju. - Za nami kwartał w którym po raz pierwszy ponad 2 mld zł wpłynęło do przedsiębiorstw z funduszy unijnych, a obecny kwartał będzie jeszcze lepszy mówił wicepremier Piechociński.

Z kolei wiceminister gospodarki Ilona Antoniszyn-Klik zwróciła uwagę na zmiany jakie zaszły w Polsce w ostatniej dekadzie. - Nasze firmy są zupełnie inne niż 10 lat temu, innowacyjne, oferujące świetnej jakości produkty i usługi. Będziemy to pokazywać, dostosowując formę i zakres promocji do każdego z zagranicznych rynków objętych akcją, działać nieszablonowo przekonywała Ilona AntoniszynKlik, wiceminister gospodarki. Podkreślała, że poza wspieraniem firm, które już obecnie mają silną pozycję na rynkach zagranicznych, Ministertwo Gospodarki chce zbudować sieć pomocy także dla małych i średnich przedsiębiorstw.

Na temat potencjału i znaczenia polskich inwestycji za granicą mówiła m.in. Lucyna Stańczak,  Dyrektor EBOR na Polskę. Dotychczasowa współpraca z polskimi firmami przynosi ogromne sukcesy. Dzięki wilokierunkowemu wsparciu, polskie firmy stają się poważnymi regionalnymi graczami inwestującymi w Europie Centralnej, na Bałkanach i na wschód od naszej granicy mówiła Stańczak.

Obecni na konferencji przedsiębiorcy zaznaczyli, że polskie firmy doceniają dotychczasową pomoc i zaangażowanie polskiego rządu i liczą na strategiczne wsparcie. Widzimy ogromny postęp w relacjach z administracją państwową. Od kilku lat mamy już wsparcie ze strony resortów: gospodarki, spraw zagranicznych oraz od rozwoju regionalnego mówił Adam Góral, prezes Asseco Poland. Pomoc ta polega m.in. na uwiarygodnianiu firmy w oczach zagranicznych kontrahentów - dodał.

***

Kampania informacyjno-promocyjna Made in Poland, prowadzona od połowy września 2013 r.  ma wzmocnić wizerunek Polski, jako wiarygodnego i nowoczesnego partnera gospodarczego wśród przedsiębiorców oraz opinii publicznej w Czechach, Niemczech, na Ukrainie, w Chinach oraz w Rosji.

Realizowana jest przez Ministerstwo Gospodarki we współpracy z wybranymi w przetargu partnerami: domem mediowym Arena, agencją PR - Headlines Porter Novelli oraz agencją kreatywną What. Obejmuje swoim zasięgiem Internet, reklamy prasowe, outdoorowe oraz public relations.

Kampania Made in Poland" finansowana jest ze środków unijnych w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka 2007-2013.

Źródło: Headlines

dostarczył:
netPR.pl