Odpowiedź Carrefour na niedożywienie i marnotrawstwo żywności

Odpowiedź Carrefour na niedożywienie i marnotrawstwo żywności

Dodano:   /  Zmieniono: 
fot. netPR.pl Źródło: InfoWire.pl

Pusty talerz i głód zamiast posiłku to rzeczywistość wielu polskich dzieci. A jednak w Polsce żywności nie brakuje statystycznie marnujemy aż 30% jedzenia. Obchodzony 16 października Światowy Dzień Żywności to dobra okazja, aby uświadomić sobie skalę problemu niedożywienia i marnotrawstwa żywności.    

W Polsce, ubogich lub wykluczonych dzieci w wieku 0-17 lat jest ponad 2,1 miliona, co stanowi około 30% wszystkich polskich dzieci w tym wieku.[1] Wiele z nich zagrożonych jest problemem niedożywienia, co może przyczynić się do zaburzeń funkcjonowania całego organizmu, a w konsekwencji do zahamowania prawidłowego rozwoju. Według badań przeprowadzonychw kwietniu 2013 roku przez firmę badawczą Millward Brown na zlecenie Federacji Polskich Banków Żywności i Danone liczba polskich dzieci cierpiących z powodu niedożywienia to aż 162 tys. uczniów polskich szkół w wieku od 7-12 lat.[2]

W tym samym czasie, co roku w Polsce do kosza trafia aż 9 mln ton kupionej żywności. Wyrzucamy, bo skończył się termin przydatności do spożycia, bo żywność była niewłaściwe przechowywana, bo kupiliśmy jedzenie niskiej jakości, bo zrobiliśmy zbyt duże zakupy, bo nasze porcje są zbyt duże, a resztek nie umiemy wykorzystać.

Realizując programy zaangażowania społecznego, Carrefour Polska walczy z niedożywieniem wśród dzieci i marnotrawstwem żywności. We współpracy z Caritas Polska już po raz trzeci realizujemy program Dożywianie z Carrefour. Dzięki grantowi przyznanemu przez Międzynarodową Fundację Carrefour, 1260 dzieci z całej Polski będzie otrzymywać posiłki przez 5 dni w tygodniu do końca roku szkolnego 2013/2014. Wartość udzielonej pomocy to ponad 1,2 mln zł. Podczas trwania poprzednich edycji programu wydano ponad 400 tys. posiłków, a wsparcie finansowe wyniosło 2 mln 250 tys. złotych.

Ponadto, od początku 2013 roku Carrefour realizuje inicjatywę STOP Marnotrawstwu, której celem jest przeciwdziałanie wszelkim przejawom marnotrawstwa nie tylko w sklepach sieci, ale również zachęcanie dostawców i klientów sieci do przyjęcia postawy rozważnego gospodarowania zasobami, w tym żywnością. W ramach tej inicjatywy stworzono program Odpowiedzialnie każdego dnia! jest to internetowa baza wiedzy, gdzie zamieszczane są porady dotyczące przeciwdziałania marnowaniu żywności i zasobów naturalnych, a także właściwego sortowania odpadów i recyklingu. Baza jest dostępna dla wszystkich internautów na stronie carrefour.pl w zakładce programu Odpowiedzialnie każdego dnia!

Światowy Dzień Żywności zwraca naszą uwagę na wciąż nierozwiązane problemy niedożywienia i marnotrawstwa żywności. Poprzez nasze programy zaangażowania społecznego staramy się walczyć z niedożywieniem wśród polskich dzieci, bowiem dzieciństwo i młodość to dwa pierwsze etapy życia, od których zależy to, jak się potoczy życie dorosłe. Podstawowym ideałem współczesnych społeczeństw jest równość szans życiowych. Realizuje się ona wtedy, gdy nierówności startu są niwelowane w okresie dorastania. Właśnie, dlatego już po raz trzeci wspólnie z Caritas realizujemy program Dożywianie z Carrefour. Ponadto, chcemy działać przeciw marnotrawstwu i promować postawy odpowiedzialnej konsumpcji. Znamy statystyki marnotrawienia żywności i jesteśmy świadomi trudnego kontekstu gospodarczego, dlatego chcemy uwrażliwić naszych klientów i zachęcić ich do odpowiedzialnej konsumpcji. Od początku roku Carrefour aktywnie angażuje się w przeciwdziałanie marnotrawstwu w ramach inicjatywy STOP Marnotrawstwu. powiedział Jean Anthoine, Prezes Carrefour Polska.

 

[1] Dane za Krajowy Program Przeciwdziałania Ubóstwu i Wykluczeniu Społecznemu 2020. Nowy wymiar aktywnej integracji, Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej, Warszawa 2013.

[2] Millward Brown na zlecenie Federacji Polskich Banków Żywności i Danone w ramach projektu Podziel się Posiłkiem, 2013.

Grupa Carrefour

Carrefour jest pionierem i liderem wielkiej dystrybucji, który od ponad 50 lat wyznacza standardy na światowych rynkach handlu. Od wielu lat Carrefour jest numerem 1 wielkiej dystrybucji w Europie i numerem 2 na świecie.

O Carrefour Polska

Carrefour Polska należy w 100% do Grupy Carrefour. W 1997 roku w Łodzi otwarto pierwszą placówkę Carrefour w kraju. Od tego czasu Carrefour Polska dynamicznie rozwija się we wszystkich formatach. Dziś pod szyldem Carrefour działa w Polsce blisko 600 placówek: hiper- i supermarkety, sklepy franczyzowe Carrefour Express w dwóch formatach: mini-market i convenience. W portfelu Carrefour znajduje się także 20 galerii handlowych skupionych w dużych i średnich miastach, jest także jednym z liderów na rynku przymarketowych stacji paliw. Carrefour Polska aktywnie działa na rzecz aktywizacji zawodowej osób niepełnosprawnych, prowadzi szereg projektów na rzecz dzieci i społeczności lokalnych.

Źródło: Carrefour Polska

dostarczył:
netPR.pl