Co zrobić, by firmowy profil na Facebooku był przyjazny dla użytkowników smartfonów?

Co zrobić, by firmowy profil na Facebooku był przyjazny dla użytkowników smartfonów?

Dodano:   /  Zmieniono: 
fot. netPR.plŹródło:InfoWire.pl

Obecnie aż 6 miliardów osób korzysta z internetu na urządzeniach mobilnych, co dla firm oznacza wyzwanie, aby wszystko, co komunikują w sieci było łatwe do obejrzenia i odczytania na ekranie telefonu. Z szeregu możliwości, jakie dają urządzenia mobilne, do klientów najlepiej jest trafiać poprzez social media.

Choć telefony czy tablety nigdy nie zastąpią tradycyjnych komputerów, to w zakresie komunikacji przewyższają je swoją wygodą i wszechstronnością. Dlatego nawet jeśli strategia marketingowa firmy nadal zakłada głównie komunikowanie się poprzez tradycyjne kanały, takie jak np. e-mail, to warto zwrócić uwagę, by wysyłane przez nas wiadomości były przyjazne dla tych, którzy odbierają je z telefonu. A ponieważ takich użytkowników jest wielu, nie warto odbierać sobie możliwości dotarcia do nich z przekazem.

Jeśli większość like'ów, jakie pojawiają się na naszym fan page'u pochodzi od mobilnych użytkowników (dane takie można znaleźć na Facebook Insights), to warto dopasować rozmiar publikowanych zdjęć do takiego, który będzie idealnie pasował do ekranu telefonu nie powinien on zatem przekraczać 620x412 pikseli.

Należy też wziąć pod uwagę, że użytkownikom smartfonów zwykle nie wyświetlają się wszystkie posty z osi czasu aby więc mieć pewność, że wybrany przez nas konkretny komunikat dotrze do odbiorców, warto skorzystać z funkcji, która umożliwia przypinanie konkretnych postów na samej górze naszej strony.

Istotne jest również to, aby opisy zdjęć nie miały więcej niż 100 znaków użytkownikom telefonów z pewnością nie wyświetli się całość, a szanse, że ktoś kliknie w łącze, żeby zobaczyć, co jest napisane dalej są nikłe. 

Aby nasz kontent trafił do większej ilości fanów, warto też skorzystać z reklam, jakie oferuje Facebook. Należy jednak pamiętać, że reklamy pojawiające się na pasku po prawej stronie nie wyświetlają się mobilnym użytkownikom jeśli więc chcemy do nich dotrzeć, zainwestujmy raczej w reklamę typu Page Post Ads.

I jeszcze jedna istotna kwestia ludzki mózg odbiera informacje w 90% za pomocą wzroku. Warto wziąć to pod uwagę i zamiast tekstu (choćby był najciekawszy), opublikować zdjęcie, lub grafikę, na której umieścimy wszystko, co firma ma do przekazania.

W biznesie podstawową zasadą powinno być kierowanie się oczekiwaniami i potrzebami klientów. A jeżeli chcemy trafić do użytkowników smartfonów, to warto pamiętać, że oczekują oni krótkich, ale za to konkretnych informacji. Należy zatem unikać zbyt długich tekstów, zbyt dużych zdjęć, a także postów, które w żaden sposób nie angażują fanów mówi Anna Kukawska, PR & Event Manager GRUPY 365 NET.

GRUPA 365 NET to innowacyjna agencja działająca w obszarze cross-marketingu zintegrowanego wpieranego najnowszymi osiągnięciami technologii w dziedzinie komunikacji PR.Proponujemy kompleksową obsługę 360 oraz doradztwo w obszarze strategii reklamy, marketingu, promocji i PR. Jesteśmy ekspertami działań online w sieci Internet - gdzie rozwijamy projekty o silnym potencjalne komercjalizacji.
 
NR1WINTERNECIE.pl to nasz adres www i miejsce, o które zabiegamy dla naszych klientów.

Więcej na: http://www.NR1wINTERNECIE.pl 

http://www.grupa365net.pl oraz http://www.facebook.com/grupa365net 

 

 

 

Źródło: GRUPA 365 NET

dostarczył:
netPR.pl