Dobry rok tygodnika WPROST

Dobry rok tygodnika WPROST

Dodano:   /  Zmieniono: 

WPROST liderem rozpowszechniania, najbardziej mobilny, niezmiennie opiniotwórczy, z Grand Press i nominacją do Mobile Trends Awards 2013

135 478 wyniosło średnie rozpowszechnienie płatne razem tygodnika WPROST w pierwszych trzech kwartałach tego roku. To o 2,74 proc. więcej niż w 2012 r. Po dziewięciu miesiącach WPROST jest liderem wśród tygodników społeczno-politycznych. Pozostaje również liderem jeżeli chodzi o zasięg e-wydań.

Rozpowszechnienie płatne tygodnika WPROST po 9 miesiącach jest o ponad 1,5% wyższe niż rozpowszechnianie Newsweeka, (133 335 - 1,6 proc. mniej od WPROST) i o 6,65 proc wyższe niż notuje Polityka (127 028). 

Rozpowszechnianie płatne razem obejmuje wszystkie formy sprzedaży tygodnika, w tym prenumeratę, sprzedaż kioskową, sprzedaż e-wydań, sprzedaż przez inne podmioty (np. operatorów mobilnego Internetu) oraz tzw. inne formy rozpowszechniania, czyli np. egzemplarze sprzedawane do dystrybucji w samolotach, hotelach i restauracjach po cenie nie niższej niż 30 proc. ceny okładkowej. WPROST jest obecnie dostępne w:

największych sieciach dystrybucji prasy: Ruch, HDS, Kolporter, salony Empik

alternatywnych sieciach dystrybucji prasy m.in. w restauracjach, hotelach, ekskluzywnych punktach usługowych

- jako e-wydanie dla użytkowników komputerów osobistych poprzez stronę e-wydanie.wprost.pl lub u dystrybutorów prasy elektronicznej.

- w aplikacji mobilnej dostępnej w AppStore i Google Play. Z aplikacji korzysta prawie 85 tysięcy czytelników.  

 Od ponad roku naszym kluczowym wskaźnikiem jest zasięg dotarcia treści przekazywanych przez tygodnik. Duże znaczenie druku dla pozycji medium to kwestia pewnej tradycji, obyczaju i ludzkich przyzwyczajeń zarówno wśród czytelników, jak i reklamodawców. Jednak dwie najcenniejsze grupy czytelnicze młodzież i ludzie aktywni migrują do mediów cyfrowych. Dlatego gros naszych wysiłków kierujemy na przygotowanie oferty właśnie dla nich i koncentrujemy się na rozwoju e-wydań i wydań mobilnych mówi Robert Pstrokoński z Rady Nadzorczej AWR Wprost, pełniący funkcję dyrektora wydawniczego tygodnika.     

Konsekwencją strategii opartej na budowaniu zasięgu niezależnie od kanału i formy dystrybucji jest dalsze miejsce WPROST w publikowanych w branżowych mediach rankingach i zestawieniach opartych o wielkość sprzedaży i rozpowszechnienia wydań drukowanych. Wyniki te uwzględniają przede wszystkim sprzedaż kioskową, która po dodaniu niezbędnych nakładów promocyjnych i związanych z dystrybucją jest mało rentowna. W takich zestawieniach WPROST zajmuje komfortową trzecią pozycję wśród tygodników liberalnych, rozwijając kanały dystrybucyjne o wyższej rentowności. 

Budując zasięg, WPROST nie ogranicza się do samego tygodnika. Serwis Wprost.pl to jeden z najczęściej odwiedzanych serwisów internetowych wśród serwisów tygodników opinii.  Tylko w listopadzie Wprost.pl zanotował (wg danych Gemius Traffic) 7 mln odsłon, w tym ok. 2 miliony - na urządzeniach mobilnych. W sumie serwis tygodnika WPROST odwiedza ponad 1,6 mln użytkowników. 320 000 korzysta z serwisu m.wprost.pl dla urządzeń przenośnych. 

Serwis m.wprost.pl, opracowany przez zespół programistów i deweloperów z Platformy Mediowej Point Group, znalazł się wśród nominowanych do Mobile Trends Awards 2013 w kategorii najlepszy portal mobilny, gdzie konkuruje z mobilnymi wersjami największych polskich portali informacyjnych.

Obecnie zespół WPROST pracuje nad nową aplikacją dla wydań cyfrowych.  

WPROST pozostaje najczęściej cytowanym polskim tygodnikiem. Na publikacje WPROST inne media powoływały się od stycznia do października ponad 2340 razy, więcej niż w całym 2012 r. tak wynika z raportów Instytutu Monitorowania Mediów.WPROST od 2010 r. jest niezmiennie najbardziej opiniotwórczym polskim tygodnikiem, mieszcząc się w top 10 najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce.

W mijającym roku dziennikarze WPROST często pierwsi docierali do informacji ważnych społecznie i publikowali materiały śledcze, które wywierały wpływ na polską rzeczywistość i dyktowały tematy debaty publicznej. Najlepszym dowodem są: nagroda Grand Press w kategorii Dziennikarstwo śledcze dla Sylwestra Latkowskiego, Michała Majewskiego i Cezarego Bielakowskiego za cykl publikacji poświęconych ministrowi Nowakowi, nominacja do Grand Press w kategorii News dla Bartosza Janiszewskiego za publikację o finansach prezesa fundacji Kid Protect oraz czwarte miejsce w środowiskowym plebiscycie na Dziennikarza Roku dla Cezarego Łazarewicza.     

*****

Tygodnik WPROST to jeden z wiodących ogólnopolskich tygodników społeczno-informacyjnych. Ukazuje się od 1982 r. Wydawcą tygodnika WPROST jest Agencja Wydawniczo-Reklamowa WPROST.

Źródło: Platforma Mediowa Point Group SA

dostarczył:
netPR.pl