VAT 2014: jak zredukować do minimum koszt aktualizacji oprogramowania

VAT 2014: jak zredukować do minimum koszt aktualizacji oprogramowania

Dodano:   /  Zmieniono: 
fot. netPR.pl Źródło:InfoWire.pl

1 stycznia 2014 wchodzi w życie zmieniona ustawa o VAT. Nowe przepisy wymuszają na przedsiębiorcach aktualizacje użytkowanego oprogramowania. Sage, producent i dostawca rozwiązań, wskazuje sposób ograniczenia do minimum kosztu aktualizacji systemów.

 

Czy w związku z wprowadzeniem nowych przepisów każdy przedsiębiorca musi kupować nowe oprogramowanie?

Nie! Wystarczy skorzystać z rodzaju ubezpieczenia, jakim jest usługa abonamentu oferowana przez dostawcę systemu. Abonament trwa przez okres jednego roku, i w jego ramach przedsiębiorstwo ma gwarancję uzyskania m.in. darmowych aktualizacji użytkowanych systemów. Nawet jeśli firma aktualizuje system tylko raz w roku, koszt abonamentu stanowi ok. 25 35% ceny licencji, czyli zakupu nowej wersji oprogramowania. Tymczasem praktyka wskazuje, że w ciągu roku warto aktualizować systemy częściej niż tylko raz. Od stycznia zaczną obowiązywać nowe przepisy, ale przecież wiosną 2014 spodziewamy się wprowadzenia nowelizacji w ordynacji podatkowej. Równolegle zapowiadane są dalsze zmiany prawne w ramach adaptacji przepisów polskich do regulacji obowiązujących w Unii Europejskiej. Dziś jeszcze nie wiemy, jak będzie się zmieniało prawo w przyszłym roku.

Jesienią tego roku, Sage jako pierwsza w Polsce firma udostępniła swoim klientom oprogramowanie zgodne z nową ustawą o VAT: System Symfonia 2014. Nowe wersje były gotowe już w listopadzie. Ponieważ zdecydowana większość podatników użytkujących oprogramowanie zmuszona będzie dokonać ich aktualizacji, najlepszą kosztowo opcją jest skorzystanie z abonamentu Symfopakietu (w przypadku Systemu Symfonia). W ten sposób, jeszcze przed końcem roku można przygotować się do zmian, kilkukrotnie redukując koszty oprogramowania. Dodatkową korzyścią abonamentu jest ubezpieczenie się od przyszłych zmian w przepisach, które dziś trudno przewidzieć podkreśla Katarzyna Kaganiec, Dyrektor Działu Zarządzania Produktami w Sage.

Przełom roku to moment, w którym z reguły implementowane są najważniejsze zmiany prawne. Grudzień jest zatem najlepszym czasem na wykupienie abonamentu, ponieważ w jego ramach można nie tylko zaktualizować system na rok 2014, ale zarazem zdążyć przygotować się do zmian w roku 2015. Sage stara się wcześniej wypuszczać na rynek nowe wersje oprogramowania. Jeśli więc zajdzie potrzeba aktualizacji systemów w grudniu przyszłego roku, nowe wersje będzie można otrzymać za darmo w ramach abonamentu kupionego obecnie.

Współpraca ze sprawdzonym dostawcą

Redukcja kosztu aktualizacji poprzez abonament możliwa jest jedynie przy współpracy ze sprawdzonym dostawcą oprogramowania. W Sage na bieżąco monitorowany jest proces legislacyjny i na podstawie zbieranych w ten sposób informacji przygotowywane są niezbędne aktualizacje. Dzięki temu nowe wersje systemów są gotowe do zainstalowania, zanim nowe przepisy wchodzą w życie. Skoro przedsiębiorcy i tak zmuszeni są aktualizować oprogramowanie, zawsze zachęcamy, by myśleli o przygotowaniu się do zmian i redukcji kosztów przed godziną 0 i by nie odkładali instalacji na ostatni moment  dodaje Katarzyna Kaganiec, Sage.

Kto może korzystać z abonamentu?

Z usług abonamentu może skorzystać firma, która użytkuje aktualną (ostatnią) wersję systemu. Jeżeli użytkowana jest wersja starsza, w pierwszej kolejności należy ją zaktualizować do wersji będącej w bieżącej sprzedaży i dopiero po tym wykupić abonament. Warto podkreślić, że obok darmowych aktualizacji, w abonamencie zależnie od jego typu mogą być dostępne także inne usługi, jak np. dostęp do infolinii, pakiet godzin do wykorzystania na konsultacje ze specjalistami lub pierwszeństwo w realizacji zamówionych usług.
Szczegółowy opis usług abonamentowych dla Systemu Symfonia dostępny jest pod adresem:
http://www.symfonia.pl/system-symfonia/abonament.

 

Sage sp. z o.o. jest wiodącym producentem oprogramowania wspomagającego zarządzanie, głównie dla sektora małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce. Spółka wchodzi w skład Sage Group plc należącej do grona największych dostawców rozwiązań wspomagających zarządzanie na świecie. Posiada oddziały w Bytomiu, Krakowie, Łodzi, Poznaniu, Sopocie, Warszawie i Wrocławiu oraz sieć ponad 400 dystrybutorów i partnerów biznesowych na terenie całego kraju.
Oferta firmy obejmuje m.in. System Zarządzania Forte zaawansowane rozwiązanie klasy ERP dla średnich przedsiębiorstw oraz 2 linie produktów dla małych firm i mikroprzedsiębiorstw: System Symfonia i Symfonia Start.
Od maja 2011 r. do oferty firmy dołączony został międzynarodowy system Sage ERP X3 globalne, zintegrowane rozwiązanie ERP dla dynamicznie rozwijających się średnich i większych przedsiębiorstw.

http://www.sage.com.pl

http://g.co/maps/nky9n 

http://blog.sage.com.pl 

Źródło: Sage Sp. z o.o.

dostarczył:
netPR.pl