Rusza kampania MasterCard promująca usługę Płać kartą i wypłacaj

Rusza kampania MasterCard promująca usługę Płać kartą i wypłacaj

Dodano:   /  Zmieniono: 
fot. netPR.pl Źródło: InfoWire.pl

Jedynie 51% osób aktywnie korzystających z kart płatniczych zetknęło się z możliwością wypłacania pieniędzy z kasy sklepu podczas płacenia za zakupy kartą tak pokazują wyniki badania, przeprowadzonego dla MasterCard przez firmę Millward Brown[1]. Tylko co trzecia z badanych osób z takiej możliwości skorzystała. Aby zwiększyć świadomość usługi Płać kartą i wypłacaj, zarówno wśród konsumentów, jak i sprzedawców, MasterCard rozpoczyna specjalną kampanię edukacyjną. Potrwa ona do końca kwietnia.

 

Płać kartą i wypłacaj to usługa, która w prosty i wygodny sposób ułatwia konsumentom dostęp do gotówki. Obecnie, jest ona dostępna w około 30 tysiącach punktów handlowo-usługowych na terenie całego kraju. Jak pokazały badania[2] przeprowadzone przez firmę MillwardBrown na zlecenie MasterCard, dotychczas niewielu z respondentów (32%) z niej skorzystało. Jednocześnie, zdecydowana większość (80%) badanych uznała usługę za atrakcyjną, natomiast 2/3 stwierdziło, że chętnie wypłacałoby pieniądze z kasy sklepu.

Respondenci, wskazując na pozytywne strony usługi, wymieniali między innymi wygodę oraz fakt, że nie muszą już szukać bankomatu, aby podjąć gotówkę. Ważna jest również oszczędność czasu, a także możliwość dokonania dwóch operacji jednocześnie zapłaty za zakupy i wypłaty pieniędzy.

Z kolei badanie firmy TNS Polska[3] wskazuje, że konsumenci, wśród przyczyn niekorzystania z usługi, wymieniają zbyt małą wiedzę na jej temat oraz ograniczoną liczbę miejsc dostępności usługi.

Zdecydowaliśmy się na kampanię edukacyjną, ponieważ chcemy, aby informacja o naszej usłudze dotarła do większej liczby osób komentuje Bartosz Ciołkowski, dyrektor generalny MasterCard w Polsce. Uważamy, że może ona zachęcić konsumentów do zwiększenia częstotliwości użytkowania swoich kart płatniczych i  co bardzo ważne może przyczynić się do rozszerzenia zasięgu ubankowienia w Polsce. Głównie dzięki wygodnemu dostępowi do środków pieniężnych w miejscach, gdzie nie ma łatwego dostępu do sieci bankomatów. Płać kartą i wypłacaj to korzyści nie tylko dla klientów, ale również dla sprzedawców, którzy zmniejszają koszty tzw. cash handling dodaje Bartosz Ciołkowski.

Kampania, która ruszyła 10 lutego, ma na celu uświadomienie i poinformowanie posiadaczy kart MasterCard i Maestro o dodatkowej możliwości, jaka wiąże się z ich użytkowaniem. Chcemy pokazać, że Płać kartą i wypłacaj to wygoda, oszczędność czasu i łatwiejszy dostęp do gotówki mówi Luiza Derek, Business Leader Marketing & PR Head w polskim oddziale MasterCard Europe. Wierzymy, że usługa ta, dzięki odpowiedniej komunikacji i promocji w sieciach handlowych, stanie się znacznie bardziej popularna, a użytkownicy kart szybko docenią płynące z niej korzyści.

Kampania ATL obejmie swoim zasięgiem prasę, internet, radio oraz nośniki OOH. Wybrane punkty handlowo-usługowe, które udostępniają usługę Płać kartą i wypłacaj, wyposażone zostaną w naklejki oraz inne materiały informacyjne.

Płać kartą i wypłacaj umożliwia wypłacenie gotówki z kasy sklepu podczas płatności za zakupy kartą. Każda taka transakcja dla bezpieczeństwa potwierdzana jest kodem PIN, zaś kwota wypłaty zostaje dodana do wartości zakupu. Z usługi mogą skorzystać użytkownicy kart debetowych i niektórych kart kredytowych.

 

O MasterCard Worldwide:

MasterCard (NYSE:MA), www.mastercard.com, jest firmą technologiczną działającą w globalnym obszarze płatności. Obsługujemy najszybszą światową sieć przetwarzania płatności, łączącą konsumentów, instytucje finansowe, punkty handlowo-usługowe, rządy i przedsiębiorstwa w ponad 210 krajach i terytoriach. Produkty
i rozwiązania MasterCard ułatwiają codzienne funkcjonowanie działalności handlowej, takiej jak zakupy, podróże, prowadzenie firmy  i zarządzanie finansami. Sprawiają, że są one bezpieczniejsze i sprawniejsze dla każdego użytkownika. Śledź nas na Twitterze @MasterCardNews, przyłącz się do dyskusji na Cashless Pioneers Blog oraz zapisz się, aby otrzymywać najnowszy biuletyn od Engagement Bureau.

 

[1] N=300

[2] Purchase with CashBack - Badanie CAWI dla MasterCard Worldwide, 2013

[3]Badanie usługi wypłat kasowych cashback, TNS Polska dla Headlines Porter Novelli, 2013, N = 1000

Źródło: MasterCard

dostarczył:
netPR.pl