Dobry brief czyli znam cię i wiem czego potrzebujesz

Dobry brief czyli znam cię i wiem czego potrzebujesz

Dodano:   /  Zmieniono: 
fot. netPR.plŹródło:InfoWire.pl

Dobry brief to szansa, zarówno dla zleceniodawcy, jak i dla agencji. Dlaczego? Jak powinien wyglądać dobry, albo raczej idealny brief? Oto jest pytanie.

Brief to w najprostszym ujęciu po prostu zestaw informacji o kliencie, potrzebnych agencji do stworzenia kampanii. Patrząc z drugiej strony to zatem sprecyzowane oczekiwania zleceniodawcy stawiane zleceniobiorcy. To więc podstawa znajomości i zrozumienia czego jedna strona chce od drugiej, jakiego zakresu i efektów działań się spodziewa. Wydaje się zatem, że wiadomości i szczegółów nigdy za wiele. Nie bez powodu jednak dokument ten określa się właśnie angielskim brief, czyli zwięzły, treściwy, krótki. Chodzi bowiem o to, by informacje były możliwie jak najbardziej konkretne, związane bezpośrednio z kwestiami kluczowymi dla stworzenia najlepiej dopasowanej, trafnej oferty. Co zatem powinien zawierać dobry brief?

Punkt pierwszy to oczywiście prezentacja firmy. Profil działalności, historia przedsiębiorstwa, jego struktura... Wszystko to może się przydać, może stać się dla agencji inspiracją po warunkiem, że zostało poddane selekcji, ujęte zwięźle, w kilku zdaniach.

Kolejne elementy to tło sytuacyjne, przedstawienie marki i produktu, opis konkurencji i grupy docelowej oraz cele marketingowe. Wszystkie te elementy ujęte jasno i jednoznacznie stawiają doświadczonego eksperta z agencji interaktywnej wobec wyzwania, któremu wie jak sprostać.

Elementem istotnym jest też tak zwana obietnica marki. Producent musi bowiem mieć świadomość co obiecuje swojemu klientowi, czego klient spodziewa się w momencie zakupu danej rzeczy. Warto też zaznajomić agencję z dotychczas przeprowadzonymi działaniami reklamowymi wobec danego produktu. Stosunek zleceniodawcy do tych działań, wnioski z ich przeprowadzenia pozwalają w sposób bezpośredni określić jaką ścieżką firma chce, bądź nie chce dalej podążać.

Oczywiście w briefie muszą znaleźć się też inne, bardzo konkretne elementy, a mianowicie budżet i timing. Znajomość tych wytycznych decyduje o możliwości stworzenia najbardziej dopasowanej kampanii, użyciu trafnych narzędzi i ścieżek w odpowiednim czasie i przy danych nakładach.

Powyższe elementy to podstawa. Nie można jednak zapominać, że każda sytuacja jest inna. Brief idealny to taki, który jest skondensowany, dopasowany do firmy, marki, oczekiwań. Stanowi on inspirację, a nie ciąg niespójnych informacji. Praktyka pozostawia agencjom jednak jeszcze możliwość tak zwanego debriefingu, a więc spotkania precyzującego, uszczegóławiającego ewentualne kwestie. Profesjonaliści wiedzą bowiem jakich informacji potrzebują i będą o nie zabiegać w celu osiągnięcia tego na czym obu stronom najbardziej zależy- efektywnej, skutecznej akcji, reakcji konsumentów i ostatecznym sukcesie.

Przy tworzeniu briefu należy oprzeć się ewentualnej pokusie chociażby lekkiego podkoloryzowania własnej firmy, marki. Należy pamiętać, że brief to nie reklama. To konkret, autentyk, który pozwala agencji poznać firmę i stworzyć dla niej coś, co naprawdę okaże się marketingowym sukcesem komentuje Katarzyna Kołodziejczyk, Management Board Assistant GRUPA 365NET Przede wszystkim należy jednak pamiętać, że dobry brief się po prostu opłaca. To oszczędność zarówno czasu, jak i pieniędzy.

GRUPA 365 NET to innowacyjna grupa działająca w obszarze cross-marketingu zintegrowanego wpieranego najnowszymi osiągnięciami technologii w dziedzinie komunikacji PR.Proponujemy kompleksową obsługę 360 oraz doradztwo w obszarze strategii reklamy, marketingu, promocji i PR. Jesteśmy ekspertami działań online w sieci Internet - gdzie rozwijamy projekty o silnym potencjalne komercjalizacji.
 
NR1WINTERNECIE.pl to nasz adres www i miejsce, o które zabiegamy dla naszych klientów.

Więcej na: http://www.NR1wINTERNECIE.pl 

http://www.grupa365net.pl oraz http://www.facebook.com/grupa365net 

 

 

 

Źródło: GRUPA 365 NET

dostarczył:
netPR.pl