Stosunek Polaków do integracji europejskiej w marcu

Stosunek Polaków do integracji europejskiej w marcu

Dodano:   /  Zmieniono: 

Warszawa, 26 marca 2014 r. W marcu 82 proc. Polaków popierało członkostwo Polski w Unii Europejskiej.

W stosunku do poprzedniego miesiąca odsetek zwolenników spadł o 1 punkt proc. Obecnie 34 proc. Polaków zdecydowanie popiera nasze członkostwo w UE, a raczej je popiera 49 proc.

Przeciwników integracji jest łącznie niemal 15 proc. i w stosunku do lutego przybyło ich o ponad 2 proc. Zdecydowanych przeciwników jest 5 proc., a raczej przeciwnych integracji jest 10 proc. respondentów.

Jedynie 3 proc. badanych nie ma w tej kwestii zdania.

Z wyjątkiem osób najstarszych, w wieku powyżej 66 lat, wśród których poparcie członkostwa Polski w Unii Europejskiej jest najniższe i wynosi 66 proc., we wszystkich pozostałych grupach wiekowych pozostaje na wysokim poziomie i wynosi powyżej 80 proc.

Wykształcenie respondentów nie różnicuje i nie wpływa znacząco na poparcie idei integracji. Najwięcej jej zwolenników występuje wśród osób z wyższym wykształceniem (ponad 89 proc.), jednak w pozostałych grupach wykształcenia idea integracji ma również licznych zwolenników od 73 proc. wśród respondentów z podstawowym wykształceniem, 80 proc. z wykształceniem zawodowym i 87 proc. średnim.

Wysokie poparcie dla członkostwa Polski w UE występuje wśród elektoratów obydwu największych partii politycznych. Niemal 95 proc. wyborców Platformy Obywatelskiej oraz 78 proc. wyborców Prawa i Sprawiedliwości jest zwolennikami  członkostwa.

Informacje o badaniu
Marcowa fala badania została przeprowadzona w dniach  6-9 marca 2014 r. na podstawie reprezentatywnej imiennej próby Polaków w wieku 15+, wylosowanej z bazy PESEL. Osoby celowe zostały wybrane w oparciu o dwustopniowy stratyfikowany schemat losowania z całkowitą liczbą realizowanych wywiadów n=1020. Wywiady zostały zrealizowane metodą wywiadów bezpośrednich w domach respondentów CAPI.

GfK

Instytut GfK jest zaufanym źródłem rzetelnych informacji o rynku i konsumentach. Umożliwia podejmowanie trafniejszych decyzji. Łączy pasję badawczą 13.000 ekspertów. Posiada 80 lat doświadczeń w analizowaniu i i interpretowaniu danych. Dostarcza analiz, zarówno na poziomie globalnym, jak i rynków lokalnych, w ponad 100 krajach. Dzięki stosowaniu innowacyjnych rozwiązań łączących technologię i naukę, zmienia "big data" w "smart data", zwiększając przewagę konkurencyjną swoich klientów i jednocześnie wzbogacając doświadczenia i decyzje konsumentów.

 

Źródło: GfK Polonia

dostarczył:
netPR.pl