WPROST BIZNES: Amazon a sprawa polska

WPROST BIZNES: Amazon a sprawa polska

Dodano:   /  Zmieniono: 
fot. netPR.pl Źródło: InfoWire.pl

Powinniśmy się cieszyć, że duże firmy takie jak Amazon chcą inwestować w Polsce, że chcą tu tworzyć miejsca pracy. Jednak powinniśmy jednocześnie postawić sobie pytanie, jakim to się dzieje kosztem. Amazon chce wybudować w Polsce trzy potężne centra logistyczne. Dlaczego w Polsce?  - pyta we wstępniaku do najnowszego wydania e-tygodnika WPROST BIZNES redaktor prowadzący Grzegorz Sadowski. W numerze Amazon a sprawa polska.

Ponadto w nowym WPROST BIZNES o tym, że polscy producenci mięsa nie składają broni i szukają nowych rynków, a polskie firmy szykują ekspansję na Czarnym Lądzie.    

W Niemczech tamtejsi pracownicy zaczęli strajkować przeciw ciężkim warunkom pracy i minimalnej płacy. Jeff Bezos nie lubi strajków, potrafi też postawić na swoim. Wyliczył, że zamiast negocjować z Niemcami, szybciej i sprawniej przyjdzie mu przenieść dystrybucję do tańszej Polski pisze Grzegorz Sadowski. I podkreśla, że Amazon nie walczy ceną, on nią wojuje. Jako klient Amazona cieszę się, że ich ceny są niskie. () Jednak każdy medal ma dwie strony. Tak jak tanie sieciowe ubrania są produkowane w skandalicz­nych warunkach gdzieś na drugim końcu świata, tak rewolucja Amazona, która być może wkrótce dotknie Polskę, będzie oznaczała dla wielu koniec przygody wydawniczej zauważa redaktor prowadzący WPROST BIZNES.

A na łamach tygodnika o tym, jak w praktyce wygląda cenowa walka Amazona i co może ona oznaczać dla rodzimych wydawców pisze Łukasz Gołębiewski, szef Biblioteki Analiz, fir­my zajmującej się analizą rynku wydaw­niczo-księgarskiego, wydawca Magazynu Literackiego Książki. Dotąd informacje o tym, że Amazon puka do naszych drzwi, kończyły się na zapowiedziach. Teraz wiadomo, że amerykański gigant handlu internetowego buduje w Polsce trzy centra logistyczne. Jeff Bezos, szef Amazon.com, zapewnia jednocześnie, że nie planuje uru­chamiać polskiej e-księgarni. Czy można mu wierzyć? Wbrew pozorom sprawa nie jest tak oczywista, jak się wydaje wydawcom, którzy najgłośniej ostrzegają przed Amazonem, a trzeba od razu powiedzieć, że mają po temu powody. Doświadczenia z krajów anglojęzycznych pokazują, że Amazon zachowuje się jak typowy monopolista dyktuje ceny, pomija pośredników, bezwzględnie miażdży konkurencję pisze Gołębiewski. Zaznacza jednak, że doświadczenia te dotyczą właściwie wy­łącznie obszaru języka angielskiego, który jest najbardziej lukratywny i najprościej tu o uzyskanie pozycji globalnego hegemona. Z mniejszymi językami nawet takimi jak francuski i niemiecki, a co dopiero polski firmie Amazon nie idzie już tak łatwo. Więcej na temat Amazon a sprawa polska w nowym wydaniu magazynu WPROST BIZNES.

Na łamach WPROST BIZNES także o polskich producentach mięsa, którzy chcą udowodnić, że nawet bez eksportu do Rosji można nadal dobrze zarobić. Chociaż zakaz eksportu polskiego mięsa na Wschód sparaliżował całą branżę, już dzisiaj wiadomo, że po Ro­sji też jest życie. Producenci zacisnęli zęby i zaczęli szukać nowych sposobów na załatanie strat po nałożeniu rosyj­skiego embarga. Rozbudowują własne sieci sklepów, wchodzą do największych polskich miast, myślą o wprowadze­niu produktów do marketów. Coraz bardziej kusi Afryka. Ale wschód to nie tylko Rosja. Tymczasem okazuje się, że im dalej w tym kierunku, tym sprawa eksportu polskiego mięsa wydaje się coraz bardziej kuriozalna. Do boj­kotu polskich masarzy dołączyli też Japończycy. Zakaz importu nałożyła też na Polskę Ukraina. Czy minister rolnictwa, który dwoi się i troi, żeby polskie mięso znalazło nowe rynki zbytu, będzie w stanie skutecznie walczyć z zakazami o tym w e-tygodniku WPROST BIZNES.

Na łamach WPROST BIZNES również o tym, że już sześć z dziesięciu najszybciej rozwi­jających się gospodarek na świecie jest dziś w Afryce. Do 2016 r. ma ich być już siedem. Tempo wzrostu PKB prognozowane przez Międzynarodowy Fundusz Walutowy na bieżący rok to 6,1 proc., a na przyszły niewiele mniej 5,8. Nic dziwnego, że kierunek Afryka jest coraz częściej powtarzanym sloganem wielu firm. Także polskich, które już od lat starają się walczyć o biznes na Czarnym Lądzie. Jan Kulczyk, numer jeden na liście najbo­gatszych w Polsce, powołał w tym roku Radę Polskich Inwestorów w Afryce. Rada ma stanowić platformę wymiany doświadczeń, w tym aktywnie wspomagać inne polskie firmy, które chcą zaistnieć na kontynencie afrykańskim. Kto się włączył w działania Rady i jak polskie firmy radzą sobie na Czarnym Lądzie we WPROST BIZNES.

WPROST BIZNES to nowy tygodnik gospodarczy dostępny wyłącznie w formie e-wydania. Tygodnik jest dostępny w formie cyfrowej dla prenumeratorów w systemie dystrybucji e-wydań wydawcy na stronie: ewydanie.wprostbiznes.pl. Magazyn jest także dostępny u wszystkich dystrybutorów prasy cyfrowej oraz na platformach na urządzenia mobilne w formie pojedynczych wydań i prenumeraty. Czytelnicy, którzy kupują papierowe wydanie WPROST, co tydzień znajdą w nim kod dostępu do e-wydania WPROST BIZNES, którym mogą się zalogować na stronie wydawcy.

Ważne linki:

- e-wydanie dostępne  z kodem i główna strona www www.wprostbiznes.pl

- e-wydanie dostępne odpłatnie: www.ewydanie.wprostbiznes.pl

Twitter: www.twitter.com/Wprostbiznes, @WprostBiznes

FB: www.facebook.com/WprostBiznes

LinkedIn: www.linkedin.com/company/wprost-biznes

e-mail: [email protected]

Wersje mobilne w aplikacji WPROST:  

Apple Store: https://itunes.apple.com/pl/app/wprost-kiosk/id459708380?mt=8

Google Play: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.paperlit.android.wprost

Źródło: Platforma Mediowa Point Group SA

dostarczył:
netPR.pl