Pinterest też chce zarabiać

Pinterest też chce zarabiać

Dodano:   /  Zmieniono: 
fot. netPR.pl Źródło: InfoWire.pl

Nie wiadomo jeszcze kiedy promowanie pinów stanie się dostępne dla wszystkich. Póki co jednak, poszerza się grupa tych marek, które w ramach marketingu rekomendacji oraz kreacji wizerunku mogą już z tego korzystać. Pinterest zgodnie z zapowiedzią wchodzi w interakcję z reklamodawcami.

We wrześniu tamtego roku Ben Silbermann, współzałożyciel i CEO serwisu, ogłosił na swoim blogu plany rozwoju Pinterest. Śladem konkurencji chodzi rzecz jasna o propozycje dla marek, a mianowicie umożliwienie im płatnej promocji wpinanych na wirtualne tablice materiałów graficznych, a więc tak zwanych pinów. Pinterest zachęcony przykładem innych serwisów social media, postanowił zacząć w ten sposób zarabiać. Wczoraj, na oficjalnym blogu Pinterest pojawił się nowy wpis, będący zwiastunem realizacji ogłoszonych we wrześniu planów. Wybrana grupa amerykańskich marek uzyskała bowiem możliwość sponsorowania swoich pinów. Ich działania mają testowy, aczkolwiek płatny charakter. Wszystko to ma na celu sprawdzenie, dostosowywanie i doskonalenie tej formy promocji. Pinterest chce bowiem by przekaz reklamowy realizowany za jego pośrednictwem pozbawiony był nachalności zniechęcającej użytkowników serwisu. Promowane piny mają być wyraźnie oznaczone, profilowane i nieagresywne, a cała forma reklamy ma być udoskonalana zgodnie z preferencjami odbiorców.

Przy okazji wczorajszego wpisu pojawiła się też informacja, iż łącznie opublikowano już na Pinterest ponad 30 miliardów pinów, w czym spory udział mają właśnie marki i firmy. Rzeczywiście, mimo ciągłej dominacji Facebooka, popularność Pinterest- serwisu powstałego ponad cztery lata temu, ciągle rośnie. Warto przypomnieć, że w ubiegłbym roku liczba użytkowników Pinterest także w Polsce znacząco wzrosła. Bez wątpienia przyczyniło się do tego wprowadzenie w połowie grudnia polskiej wersji interfejsu. Trendy w social media szybko dostrzegły firmy. Nawet bez możliwości sponsorowanych postów, serwis stał się narzędziem wykorzystywanym przez nie do promocji, budzenia zainteresowania i dialogu z potencjalnymi klientami. To o tyle zrozumiałe, że Pinterest stanowi dobrą odpowiedź na wizualne potrzeby konsumentów. Sprawdza się jako narzędzie wizualizacji rzeczywistości w atrakcyjny, wieloaspektowy, niepozbawiony kontekstu społecznościowego sposóbkomentuje Katarzyna Kołodziejczyk, Management Board Assistant GRUPA 365 NET.

 

Źródło: GRUPA 365 NET

dostarczył:
netPR.pl