Monitoring marki, czyli co i jak mówią o nas klienci

Monitoring marki, czyli co i jak mówią o nas klienci

Dodano:   /  Zmieniono: 
fot. infoWire.pl Źródło: InfoWire.pl

Nawet jedna negatywna opinia w sieci potrafi mocno zaszkodzić marce. Jest to szczególnie widoczne w czasach rewolucji social media, gdy każdy z nas może zabrać głos. Głos ten ma coraz większe znaczenie, nawet w przypadku losów i strategii największych firm. Z pomocą przychodzi tutaj monitoring treści, jeden z głównych trendów marketingu internetowego. Można bowiem z niezwykle dużą skutecznością monitorować to, o czym i jak konsumenci mówią w sieci, w tym także właśnie w social media.

W dobie internetu i  mediów społecznościowych każdy może być nadawcą informacji, tej pozytywnej jak i negatywnej. Nie powinniśmy się tego bać, ale raczej uważnie słuchać głosów naszych klientów i umieć z nich wynieść maksimum korzyści. I właśnie to jest głównym celem monitoringu internetu. Poprzez zestaw działań, które umożliwiają bieżącą obserwację i ocenę informacji, jakie ukazują się na temat firmy czy danej marki w internecie, jest możliwa wczesna identyfikacja kryzysów oraz ocena efektywności komunikacji. Bardzo ważnym elementem jest również badanie zachowań klientów, ich opinii, a także związanych z marką trendów. Za jeden z głównych celów monitorowania marki w sieci uznawane jest również stworzenie nowego kanału komunikacji z klientami. Jego umiejętne wykorzystywanie pozwala m.in. na wsparcie sprzedaży, a także wzmocnienie pozytywnego wizerunku wybranej marki, produktu bądź usługi.  

Duża grupa użytkowników sieci społecznościowych obserwuje za ich pomocą marki lub produkty, a co jest jeszcze bardziej znaczące wielu korzystających z platform społecznościowych publikuje wpisy związane z markami. Nawet jeśli nie prowadzimy aktywnych działań na Facebooku czy Twitterze nie znaczy to, że nasza marka nie jest już tam obecna, a nasi klienci o niej nie rozmawiają. Dlatego też, monitorowanie tego co, gdzie i kto o nas mówi powinno być podstawą wszystkich działań marek w mediach społecznościowych. radzi Katarzyna Kołodziejczyk, Management Board Assistant GRUPA 365 NET.

Narzędzia do monitoringu i analityki mediów społecznościowych muszą być proste i oferować dokładność wyników. Dane powinny pochodzić z wielu, dobrze dobranych źródeł i powinny być dopasowane do potrzeb analitycznych. Umiejętność dobrego ich wykorzystania to bowiem podstawa. Narzędzia analityczne dają nam szybki dostęp do miejsc, w których mówi się o naszej marce oraz możliwość śledzenie opinii naszych klientów, nie tylko ogólnie w internecie ale także w mediach społecznościowych czy na forach internetowych. Coraz szybszy rozwój tych narzędzi stwarza również możliwości oceny, czy wypowiedzi o danej marce koncentrują się wokół emocji pozytywnych czy negatywnych. Jeżeli bowiem wiemy jak oceniane są nasze produkty, jak odbierane są nasze reklamy i jak oceniana jest jakość naszych usług, mamy możliwość odpowiednio zareagować i przewidzieć wcześniej potencjalne problemy.


dostarczył infoWire.pl
Źródło: GRUPA 365 NET

infoWire.pl