Jeden ekran nie wystarczy czyli multiscreening w natarciu

Jeden ekran nie wystarczy czyli multiscreening w natarciu

Dodano:   /  Zmieniono: 
fot. infoWire.pl Źródło: InfoWire.pl

Niby korzystasz z internetu na swoim laptopie czy tablecie, w telewizji leci jednak program, który również przyciąga twoja uwagę? Dodatkowo, co jakiś czas zerkasz także na swojego smartfona? To właśnie jest multiscreening. Już 83 % internautów w Polsce to multi-screeners.

Według raportu z badania ,,TV+WWW = razem lepiej" przeprowadzonego przez IAB Polska, znacząca większość internautów powyżej piętnastego roku życia w sposób spontaniczny korzysta jednocześnie z internetu i telewizji. Na przestrzeni lat zjawisko to znacząco się rozszerzyło. Podczas, gdy w 2011 roku tylko 15 % internautów aż klika razy dziennie oglądając telewizję równocześnie korzystało z internetu, dziś odsetek ten wzrósł do 28 %. Zmalał natomiast odsetek internautów, którzy nigdy nie łączą serfowania po sieci z oglądaniem telewizji. Trzy lata temu stanowili oni bowiem 28 %, dziś jest ich tylko 18 %.*

Definicja multiscreeningu nie zamyka się jednak w jednoczesnym korzystaniu z telewizji i internetu. Popularność tabletów oraz smartfonów wpłynęła bowiem na wzrost intensywności zachowań współ-konsumpcyjnych w odniesieniu tylko do internetu, ale na kilku urządzeniach jednocześnie. Multiscreening to więc po prostu korzystanie z kilku (minimum dwóch) ekranów równocześnie. Zjawisko to znacząco wpływa na możliwości komunikacji z klientem. Wpływa ono na oczekiwania konsumentów, dla marketerów stając się szansą i wyzwaniem.

Multiscreening to zjawisko idealnie wpisujące się w zasadność realizacji wielokanałowych kampanii marketingowych. Prawidłowe zrozumienie mechanizmów i stylów konsumpcji mediów w tej konfiguracji, przy jednoczesnej świadomości ich niejednorodności, umożliwia zaplanowanie i realizację wysokoskutecznych projektów cross- mediowych. Wieloplatformowość potencjalnych konsumentów wymaga zatem synchronizacji, doskonałej komplementarności prowadzonych działańkomentuje Katarzyna Kołodziejczyk, Key Account Manager GRUPA 365 NET.  

 

 

Źródło: Raport z badania ,,TV+WWW = razem lepiej" przeprowadzonego przez IAB Polska. Badanie zrealizowano na próbie N=4742 internautów w wieku 15+, w dniach 6-31 maja 2014. Raport dostępny na stronie: iab.org.pl.


dostarczył infoWire.pl
Źródło: GRUPA 365 NET

infoWire.pl