Zmarnowane pieniądze na promocję?

Zmarnowane pieniądze na promocję?

Dodano:   /  Zmieniono: 
fot. infoWire.pl / Źródło: InfoWire.pl

Stało się to, co było nieuniknione. Bank Zachodni WBK już oficjalnie zmienia nazwę na Santander po ponad 4 latach od kiedy hiszpański inwestor zdecydował się przejąć ten bank. Czy to oznacza, że ogromne nakłady finansowe wydane na promocję BZ WBK przez gwiazdy światowego formatu zostały zmarnowane?

Wydawać by się mogło, że to szczera prawda, tym bardziej że ambasadorami tej marki były takie osobistości jak John Cleese, Danny DeVito, Leo Beenhakker, Gérard Depardieu, Antonio Banderas, Chuck Norris, i ostatnio - Kevin Spacey. Trzeba przyznać, że jest to dość bogaty repertuar, który każda firma chciałaby mieć w swoim portfolio.

Powszechnie jednak wiadomo, że gwiazdy tego formatu ze względu na swoją rozpoznawalność mają odpowiednio wysokie stawki. Dodając fakt, że promocja BZ WBK dotyczyła wszystkich możliwych sfer dystrybuowania komunikatów, (ATL, BTL, kampanie internetowe), można z czystym sumieniem uznać budżet reklamowy za jeden z bardziej znaczących na polskim rynku promocji.

Można twierdzić, że po wydaniu tak znacznych kwot na rozwinięcie rozpoznawalności marki, całkowita zmiana nazwy i identyfikacji wizualnej to krok co najmniej nielogiczny. Wszak dość powszechną praktyką jest odwrotny kierunek tego typu działań.

Nic bardziej błędnego.

BZ WBK od długiego czasu wzmacnia świadomość swojej marki wśród obecnych i potencjalnych klientów. Ogromne akcje marketingowe sprawiły, że zarówno nazwa, jak i cały system wizualnej komunikacji dość mocno usadowiły się w postrzeganiu przedsiębiorstwa - zauważa Bartłomiej Pałacki, Content Designer GRUPA 365NET - W 2015 kiedy dojdzie do faktycznego rebrandingu, zainteresowanie marką Banku Zachodniego z pewnością dzięki temu przełoży się na grupę Santander - dodaje.

Potwierdzić może to fakt wielu publikacji na ten temat w ogólnodostępnej prasie, a to dopiero początek. Największe wyzwanie dla PR Managerów Santandera stoi właśnie przed nimi. Muszą bowiem umiejętnie przekierować ten narastający szum na nowe przedsięwzięcia marketingowe, które na pewno będą miały miejsce w pierwszych miesiącach przyszłego roku. Zadanie to jest jednak znacznie ułatwione dzięki przemyślanej strategii, którą wdrażano konsekwentnie przez długi czas.


dostarczył infoWire.pl
Źródło: GRUPA 365 NET

infoWire.pl

Czytaj także