Unikalna metodyka testów A/B dla serwisów kontentowych na przykładzie wyszukiwarki panoramafirm.pl

Unikalna metodyka testów A/B dla serwisów kontentowych na przykładzie wyszukiwarki panoramafirm.pl

Dodano:   /  Zmieniono: 
fot. infoWire.plŹródło:InfoWire.pl

Testy A/B prowadzone dla sklepów internetowych należą do kanonu metodyk optymalizacji konwersji. W przypadku serwisów kontentowych trudno mówić o prostych konwersjach mierzących wszystkie istotne interakcje użytkownika z serwisem. Co więc będzie konwersją dla wyszukiwarki lokalnej, jaką jest panoramafirm.pl?

Najnowsze case study pokazuje, jak zespół Panoramy Firm wspólnie z Conversion.pl poradził sobie z takim wyzwaniem. Dzięki zaprojektowaniu odpowiednich metryk oraz połączeniu danych o twardych konwersjach z pomiarem satysfakcji wypracowano unikalną metodykę testów A/B.

To innowacyjne rozwiązanie pozwala mierzyć ,,niemierzalne" - czyli satysfakcję użytkownika i sprowadzać ją do wspólnego mianownika z klasycznymi konwersjami. Ponadto, z biznesowego punktu widzenia, daje możliwość optymalizacji serwisu w oparciu o rzetelne dane ilościowe.

,,Projekt realizowany dla wyszukiwarki lokalnej panoramafirm.pl pokazuje, że punktem wyjścia dla rozwoju analityki internetowej są potrzeby biznesowe. Najpierw powstają pytania. W poszukiwaniu rozwiązań i odpowiedzi dobierane są metody i metryki, które stanowią podstawę optymalizacji i zmian w serwisie."- mówi Bogna Mikołajewska, Project Manager Conversion

Case study ,,Testy A/B w serwisach kontentowych na przykładzie wyszukiwarki panoramafirm.pl" prezentuje:

  • jak zdefiniowano konwersję w serwisie kontentowym jakim jest panoramafirm.pl
  • jak mierzono satysfakcję użytkownika za pomocą współczynnika bazującego na metodyce NPS
  • jak wdrożono ankiety badające satysfakcję i w jaki sposób zintegrowano je z Google Analytics i Adobe Analytics
  • jak opracowano metodykę procesu testowania A/B dostosowaną do potrzeb Panoramy Firm.

 ,,Patrzymy na analitykę cyfrową jako integralny element doskonalenia user experience. Nasza wizja data-driven design zakłada bliską współpracę i uzupełnianie kompetencji projektantów i analityków. Prezentowany projekt, łączący dane ankietowe z click stream jest tego przykładem. Mam również nadzieję, że inspiracją dla innych" - mówi Piotr Poznański, Traffic and Product Development Manager w Eniro Polska.

Case study ,,Testy A/B w serwisach kontentowych na przykładzie wyszukiwarki panoramafirm.pl" jest dostępne do pobrania w formacie pdf.


dostarczył infoWire.pl
Źródło: Eniro Polska

infoWire.pl